2011-01-02, 10:00
Medlem
Hej!

Jag söker 1 TB utrymme på en server eller ett webbhotell, med så bra lina som möjligt. Mina frågor är väl inte svårare än att jag vill veta vart jag hittar bästa pris.
Citera
2011-01-02, 11:58
Medlem
Kanske billigare att sätta upp en egen.
Citera
2011-01-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Kanske billigare att sätta upp en egen.

Är inte krav på en extremt stadig och snabb lina?
Citera
2011-01-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av venicevenice
Är inte krav på en extremt stadig och snabb lina?

Du kan sätta upp en egen server hos en bredbandsleverantör. Dvs din server deras lina.

Dåligt exempel:
http://www.webbhotell.net/colocation/information/
Citera
2011-01-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Du kan sätta upp en egen server hos en bredbandsleverantör. Dvs din server deras lina.

Dåligt exempel:
http://www.webbhotell.net/colocation/information/

Vad kostar det med colocation med 1000 mbit?
Citera
2011-01-02, 12:19
Medlem
Citat:
Vad kostar det med colocation med 1000 mbit?

Vet ej. Men det var bara ett dåligt exempel. Det finns många fler som erbjuder liknande tjänster billigt. Tyvärr orkar jag inte leta åt dig nu. Kanske senare. Google is your friend
Citera
2011-01-02, 12:29
Medlem
Protons avatar
ÖDIT -> Webhotell&webserver /Mod
Citera
2011-01-02, 16:19
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Jag får för mig att Bahnhof är duktiga på det där. Var i kontakt med dem för några år sen när jag gick i planer att hosta lite servrar, dock inte för websidor, utan spelservrar. Blev dock inget av det, men det var en positiv respons från säljarna som mer än gärna kunde ändra hit och dit utifrån grundavtalet. Rakt på var de också, man fick veta vad allt kostade direkt och inte massa rundgångar för att få det att låta billigare.

Inget bullshit helt enkelt...

Men någon mer erfarenhet av colocation-företag har jag inte, men det är i alla fall order du ska söka på: colocation.
Citera
2011-01-02, 16:21
Medlem
glyos avatar
Vad ska du använda det till? Blir lite lättare att hitta något passande.
Citera
2011-01-03, 10:30
Medlem
junks avatar
Citat:
Hej!
Jag söker 1 TB utrymme på en server eller ett webbhotell, med så bra lina som möjligt. Mina frågor är väl inte svårare än att jag vill veta vart jag hittar bästa pris.

Du beskriver inte särskilt bra vad du är ute efter, Tex. "med så bra lina som möjligt" är det en 100GE lina du vill ha eller en 1Mbit med garanterad SLA.?
Citera
2011-01-03, 10:33
Medlem
Varför behöver du so mycket space?

Schränke bei Quoka
Citera
2011-01-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Du beskriver inte särskilt bra vad du är ute efter, Tex. "med så bra lina som möjligt" är det en 100GE lina du vill ha eller en 1Mbit med garanterad SLA.?

Jag är ute efter väldigt stort utrymme och en väldigt bra lina, helt enkelt. Jag håller på och kollar vad det skulle kosta att starta upp en gratis hostingsite liknande Sprend, med dubbelt så hög uppladdningsgräns.

Min budget ligger på 10 000 för serverunderhåll i ett år, och jag håller på att undersöka vad jag får ut för den summan. Så.. Vad får jag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in