2011-01-21, 07:27
Medlem
mMss avatar
Jaså, jag tycker vi nominerar Slots Guld och Danish Gold. De sorterna har vi väl allihopa tvingat i oss i yngre dagar och tyckt varit "gott" ?
Citera
2011-01-21, 07:52
Medlem
Maardhufvuds avatar
Det har sagts förut, men jag säger det igen.
Carslberg el. Lapin Kulta hör väl till de mindre riskfyllda ölvarianterna.
Att bjuda gästen på Lapin leder sällan till en tragedi, så att säga.
Citera
2011-03-23, 19:35
Citat:
Ursprungligen postat av mMs
Jaså, jag tycker vi nominerar Slots Guld och Danish Gold. De sorterna har vi väl allihopa tvingat i oss i yngre dagar och tyckt varit "gott" ?

Hoppas du skojar annars blir jag tårögd här och nu.
Kanske god när du aldrig jämför med något annat, men sen, nej.
Citera
2011-03-23, 19:41
Medlem
Heineken är väll ölens coca cola, mainstream öl som alla tycker är okej.
Citera
2011-03-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mMs

Slots Guld är den äckligaste ölen som någonsin gjorts. Säkert alkisar som bryggar den någonstans
Citera
2011-03-23, 20:54
Medlem
Algebras avatar
Det finns nog ingen öl som alla gillar. Standard öldrickaren har sin favorit bland de vanliga billiga ljusa lager och findrickarna har sina favoriter bland dyr-ölen.

Den enda jag kan tänka mig som ingen tycker är äcklig är nog millennium för den smakar absolut ingenting.
Citera
2011-08-13, 00:13
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vardagspsykos
Inte många klagar ju på Mariestad, Norrlandsguld däremot. Norrlands är inte någon god öl, det är bara för det låga priset som den säljs. Men det är inte alltid man har råd med annat
Att föredra annars är ju Bellman tyvärr på burk.
http://systembolaget.se/SokDrycker/P...0&SokStrangar=
Undersökningar har visat att Norrlands Guld med största sannolikhet bryggs i samma tankar som Mariestads. Ölen är i allt väsentligt identiska. Analyser och blindetester utförda av ölprovare har inte kunnat påvisa någon skillnad. Är du ännu ett offer för marknadsföringen?

Källor finns att hitta med hjälp av google.
Citera
2011-08-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algebra
Det finns nog ingen öl som alla gillar. Standard öldrickaren har sin favorit bland de vanliga billiga ljusa lager och findrickarna har sina favoriter bland dyr-ölen.

Den enda jag kan tänka mig som ingen tycker är äcklig är nog millennium för den smakar absolut ingenting.
Nu var dock inte frågan om en öl som alla gillar inte en öl som ingen tycker är äcklig.

Staropramen är överskattad som in i gatan men ingen tkr väl den är äcklig.
Citera
2011-08-13, 06:59
Bannlyst
Faktiskt så tycker även jag att slotts guld är god! Men det var nog för att man drack den så mycket när man var ung. Men då man går på bolaget sedan några år tillbaka så har smaken landat på öl som liknar Red stripe, Carlsberg och Smålands!
Citera
2011-08-13, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag gillar inte Mariestads. Det hette från början Tjejöl, men det blev ingen succé så de bytte namn till Mariestads men med samma recept.
Själv gissar jag att alla gillar Norrlands Guld.

Jasså det var år 1848 då?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mariestads_%28%C3%B6l%29

Däremot så hade kopparbergs en öl som hette tjejöl som senare bytte namn har jag för mig!
Citera
2011-08-13, 12:51
Medlem
Skohornets avatar
Femkommatvåan smakar ju i princip som svagt kolsyrat vatten, och vem fan tycker att vatten är äckligt. Påstår inte att alla tycker att den är god, men det blir inte mycket mer lättdrucket..
Citera
2011-08-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Jasså det var år 1848 då?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mariestads_%28%C3%B6l%29

Däremot så hade kopparbergs en öl som hette tjejöl som senare bytte namn har jag för mig!

Frågan är ju egentligen varför den hette tjejöl? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in