2011-01-01, 20:29
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
God fortsättning på er alla! Tycker att denna tråd blir perfekt att starta såhär 1:a januari Det har varit trådar uppe för metal-album både 09 och 10 och nu känner jag att det är dags att starta en för detta år.

Såg även denna tråd https://www.flashback.org/t1400618 men tycker att det är en helt annan grej. Det ska även finnas en tråd enbart inriktad på kommande metalskivsläpp

Iaf så verkar det bli ett riktigt bra år vad det gäller skivsläpp. Jag har ett hyffsat stort gäng med grymma band som jag vet ska släppa detta år.

Architects släpper nytt 24:e januari.
Emmure, As Blood Runs Black och även Dr. Acula släpper nytt 15:e februari.
Darkest Hour släpper nytt 22:a februari.

Sen är det många andra band som ska släppa ny skiva men där mycket fortfarande är oklart.

Caliban ska släppa nån gång i juni.
Suicide Silence och Asking Alexandria ska släppa. Dock vet jag inte när men det verkar som att båda banden satsar på att få en tidig 2011 release.

Och till sist lite större band:
Trivium, Machine Head och Lamb of God. Ni läste rätt om ni inte visste, alla tre ska släppa nytt nån gång 2011. Men det känns som att det kommer ta lång tid. Framförallt vad det gäller Lamb of God tippar jag på nästa vinter.

Det är släppen jag känner till och längtar otroligt mycket efter. Nu vill jag höra mer från er eftersom att det självklart kommer släppas mer metal än av dessa band.
Citera
2011-01-01, 20:40
Medlem
9Hv2s avatar
Hoppas bara att Suicide Silence håller samma klass.
Citera
2011-01-01, 20:41
Medlem
Kultmannens avatar
Metal är knappast det som är hetast på tapeten för min del, men jag ser fram emot Pig Destroyers och Gojiras nya skivor. Förhoppningsvis så släpper Converge en ny skiva iår med, vilket skulle sitta helt perfekt.
Senast redigerad av Kultmannen 2011-01-01 kl. 20:43. Anledning: hurpdurp
Citera
2011-01-01, 21:27
Medlem
savoxovass avatar
Danskarna i Mercenary har en ny platta på gång 25 februari. Trevligt.

Sen hoppas man på att Jari får tummen ur under 2011 och släpper den efterlängtade Wintersun- Time
Citera
2011-01-01, 21:52
Medlem
Den jag längtat mest till har faktiskt redan släppts, på spotify och på deras konserter men den officiella releasen är nu tidigt i januari... det är självklart Macabre's platta Grim scary tales jag talar om. Krävdes 3 lyssningar innan jag skulle uppskatta den helt, men satans vad bra den är, vilket man väntar sig av dessa mästare.

Andra som inväntas med spänning:
Toxic holocaust - tba
Ulver - Critical geography ("fel" tråd för dom, men tycker dom passar in ändå)
Autopsy - Macabre eternal
Earth - Angels of darkness, demons of light I (möjligtvis också "fel" tråd)
Senast redigerad av oakn 2011-01-01 kl. 22:02.
Citera
2011-01-01, 21:52
Medlem
GrimFausts avatar
https://www.google.com/calendar/embed?src=n04875h9mfel6bv0j8n1q55boo@group.calenda r.google.com&ctz=America/Los_Angeles&gsessionid=OK

En kalender över kommande Metal-skivor, de flesta iallafall. Det är killen bakom bloggen Invisible Oranges som fixar ihop listan.
http://www.invisibleoranges.com/
Citera
2011-01-01, 22:08
Medlem
EnSjukJaevels avatar
Ojoj, 2011 kan bli bra!

Machine Head
Lamb of God
Gojira

Tre tunga namn! Sen är det väl tänkt att Maynard & Co i Tool ska släppa nytt.
Citera
2011-01-01, 22:13
Medlem
GrimFausts avatar
Grymt att Earth släpper nytt i februari, ses fram emot.
Citera
2011-01-01, 23:38
Medlem
ArgusEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Sen hoppas man på att Jari får tummen ur under 2011 och släpper den efterlängtade Wintersun- Time
Det får man verkligen hoppas
Amon Amarth - Surtur Rising hoppas man ju blir bra, Ulcerate - The Destroyers Of All ser man ju också fram emot. Sen släpps ju Falkenbach - Tiurad också ser ut att bli ett helt ok skiv-år
(Även hammerfall, bullet, Nightwish och In flames kan också bli bra)
Citera
2011-01-02, 01:38
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Ja den skivan har man väntat på ett tag nu, det börjar nästan bli metalvärldens Duke Nukem.
Citera
2011-01-02, 01:54
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9Hv2
Hoppas bara att Suicide Silence håller samma klass.

Där känns det verkligen som att man inte behöver vara orolig. Är övertygad om att SS nya skiva kommer vara minst lika brutal och bra som de två tidigare.
Citera
2011-01-02, 01:57
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
https://www.google.com/calendar/embed?src=n04875h9mfel6bv0j8n1q55boo@group.calenda r.google.com&ctz=America/Los_Angeles&gsessionid=OK

En kalender över kommande Metal-skivor, de flesta iallafall. Det är killen bakom bloggen Invisible Oranges som fixar ihop listan.
http://www.invisibleoranges.com/

Bra lista, tack för länken, men såg att mycket av det jag ser fram emot inte var med :/

Citat:
Ursprungligen postat av EnSjukJaevel
Ojoj, 2011 kan bli bra!

Machine Head
Lamb of God
Gojira

Tre tunga namn! Sen är det väl tänkt att Maynard & Co i Tool ska släppa nytt.

Juste Gojira glömde jag! Och ifall Tool släpper nytt vore ju riktigt häftigt också men är ändå mest taggad på Machine Head's och allra mest Lamb of God's. Jävlar va jag längtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in