2013-02-20, 17:02
Medlem
Pipharens avatar
Ni som är regelbundna PWO:are, har ni snortat ert pulver någon gång? Ta DMAA till exempel, även om det inte är tillåtet längre, har ni snortat det? Typ in på toan, dra en lina, in och pumpa?

Kan tänka mig att vissa varianter måste vara otroligt frätande i näsan.

Följdfråga: Snortat amfetamin innan träningen?
Senast redigerad av Pipharen 2013-02-20 kl. 17:22.
Citera
2013-02-20, 20:12
Medlem
Testade Animus idag, (från gymgrossisten)...

Det enda jag kände var lite stick i händerna, annars inget?
Jag är alltid nojig över att "överdosera" saker, men verkar behövas med detta? Eller är det någon första gång immunitet jag stöter på här? Kan något hända om man överdoserar detta?

Någon pratade om att det var dopping-klassat, ("knarkklassat") låter som bullshit, vad säger ni som vet?
Citera
2013-02-20, 21:19
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Ni som är regelbundna PWO:are, har ni snortat ert pulver någon gång? Ta DMAA till exempel, även om det inte är tillåtet längre, har ni snortat det? Typ in på toan, dra en lina, in och pumpa?

Kan tänka mig att vissa varianter måste vara otroligt frätande i näsan.

Följdfråga: Snortat amfetamin innan träningen?

3 sidor bak.
Citera
2013-02-21, 13:50
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
3 sidor bak.
Ah tack!

Själv har jag testat lågdos amfetamin innan kampsportsträning, men kände inte av så mycket. Hade dock fortfarande bra fokus efter passet vilket var det som skiljde.
Citera
2013-02-21, 21:44
Medlem
Hur mycket tycker ni egentligen att ni får ut av PWOs?

Jag har kört med rätt så många olika PWOs till och från under de senaste åren men har nu slutat med dem då jag börjat studera och ekonomin inte alltid tillåter att lägga pengar på sådant, men helt ärligt så tror jag inte att jag känner någon större skillnad utan.

Jag är bara lite nyfiken då det nästan känns som att PWO för väldigt många tränande nästan blivit en standard bland de kosttillskotten som de flesta tar och många är ju väldigt dyra.
Citera
2013-02-21, 21:46
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Hur mycket tycker ni egentligen att ni får ut av PWOs?

Jag har kört med rätt så många olika PWOs till och från under de senaste åren men har nu slutat med dem då jag börjat studera och ekonomin inte alltid tillåter att lägga pengar på sådant, men helt ärligt så tror jag inte att jag känner någon större skillnad utan.

Jag är bara lite nyfiken då det nästan känns som att PWO för väldigt många tränande nästan blivit en standard bland de kosttillskotten som de flesta tar och många är ju väldigt dyra.

Jag kan inget annat än att hålla med dig på alla punkter. PWO:s har tyvärr blivit ett bastillskott, en roll de definitivt inte förtjänar.
Citera
2013-02-22, 07:55
Medlem
Nu kommer jag också in och är lite kritisk mot PWOs här..

Är det någon som vet ungefär vad en PWO kostar att tillverka? Jag jobbade lite extra några helger i en butik som säljer kosttillskott och den mest sålda produkten tillsammans med protein var PWO. Desto häftigare namn desto mer populär verkade produkten vara och många ligger ju på ett pris runt 500 kronor +/- 100kronor.

Många av dem har ju så mycket skit i sig att man knappt vet vad som är vad förutom ett fåtal av innehållen som man känner igen.

Det känns som att många tillverkare bara rider på PWOns popularitetsvåg och slänger ihop någon skit bara för att få ut en produkt som de kan ge ett häftigt namn som okunniga personer sedan köper.

Är man nybörjare så tror jag att man kommer få bättre resultat om man lägger 500kronor extra i matkassan istället för att höja kvaliteten på kosten istället för att köpa en dyr PWO.
Citera
2013-02-22, 16:30
Medlem
Herculesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
Nu kommer jag också in och är lite kritisk mot PWOs här..

Är det någon som vet ungefär vad en PWO kostar att tillverka? Jag jobbade lite extra några helger i en butik som säljer kosttillskott och den mest sålda produkten tillsammans med protein var PWO. Desto häftigare namn desto mer populär verkade produkten vara och många ligger ju på ett pris runt 500 kronor +/- 100kronor.

Många av dem har ju så mycket skit i sig att man knappt vet vad som är vad förutom ett fåtal av innehållen som man känner igen.

Det känns som att många tillverkare bara rider på PWOns popularitetsvåg och slänger ihop någon skit bara för att få ut en produkt som de kan ge ett häftigt namn som okunniga personer sedan köper.

Är man nybörjare så tror jag att man kommer få bättre resultat om man lägger 500kronor extra i matkassan istället för att höja kvaliteten på kosten istället för att köpa en dyr PWO.

Tänk dig att denna nybörjaren har pengarna, en optimal kost för sitt mål med träningen och är sugen på att ge träningen en extra knuff? PWOn gör skillnad. Nog för att det inte är nödvändigt men att testa nya saker och märka av skillnaderna kan vara väldigt motiverande.

Föresten, provade Jacked XX igår, positivt överraskad även då jag kört med craze. Riktigt bra fokus och pump. Ville givetvis prova den innan jag köpte en burk så var förbi MMsports och hörde med dem om det var möjligt och jodå. Hade min gymgrossistenshaker så sa lite ironiskt "fan vad pinsamt.." men var inga problem, skulle jag komma tillbaka och köpa en burk av Jacked XX efteråt så skulle vi slänga den och ge mig en ny från MMsports istället.
Citera
2013-02-22, 16:49
Medlem
Embas avatar
Efter 1 år av olika PWO så har jag kommit fram till att en dos malto och lite koffein stimulerar mig exakt lika mycket om inte mer. Betydligt billigare alternativ dessutom.
Citera
2013-02-22, 16:55
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Efter 1 år av olika PWO så har jag kommit fram till att en dos malto och lite koffein stimulerar mig exakt lika mycket om inte mer. Betydligt billigare alternativ dessutom.

Exakt samma slutsats som jag har dragit.
Citera
2013-02-22, 18:16
Medlem
Madiskens avatar
Körde brutal idag för första gången (inte kört pwo alls innan). Väldigt motiverande innan passet och pumpen var det inget fel på. Krashade dock under passet och när jag kom hem vilket tvingade mig till att sova en timme. Vad beror detta på? Är det för att man är ovan? Fick aldrig känslan av höjt fokus under passet, snarare tvärt om.
Citera
2013-02-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madisken
Körde brutal idag för första gången (inte kört pwo alls innan). Väldigt motiverande innan passet och pumpen var det inget fel på. Krashade dock under passet och när jag kom hem vilket tvingade mig till att sova en timme. Vad beror detta på? Är det för att man är ovan? Fick aldrig känslan av höjt fokus under passet, snarare tvärt om.

Jag har hört att det är ganska så många som upplever detta av en del PWOs.

Många PWOs som jag har testat har hållit mig motiverad på vägen till gymmet och under de första övningarna men sedan har jag krashat och nästan velat gå hem och sova. Några PWOs har faktiskt även gjort att jag nästan känner mig lite trött och nedstämd, nästan lite smådeppig efter passet istället för att jag upplever det vanliga lyckoruset som ett lyckat pass kan ge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in