2016-06-07, 02:55
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Fast man kan nog inte jämföra "skopa-för-skopa" mellan olika PWO. För några år sedan var det standard med ca 40 g PWO, då hade men stora skopor, samma storlek som i proteinburkarna. De aktiva ämnen i pulvret är mycket mindre än själva vilken på pulvret man halsar.

Helt rätt. Mutant Nutrition hade en produkt Mutant Mayhem på 720 g där portionerna låg på 18 g. Senare drogs produkten tillbaka av Gymgrossisten och säljer nu istället Mutant Madness på 275 g där varje portion ligger på 5.5 g.

Samma sak med Neurocore från Muscletech, 50 serveringar låter mycket men tar man 3 skopor blir det istället 16.66 serveringar.

En fråga, hur kommer det sig att citrulline säljs som malat men aldrig ensamt som L-citrullin? Vad jag vet är det 5% Nutrition som har L-citrullin.
Citera
2016-06-07, 11:41
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Helt rätt. Mutant Nutrition hade en produkt Mutant Mayhem på 720 g där portionerna låg på 18 g. Senare drogs produkten tillbaka av Gymgrossisten och säljer nu istället Mutant Madness på 275 g där varje portion ligger på 5.5 g.

Samma sak med Neurocore från Muscletech, 50 serveringar låter mycket men tar man 3 skopor blir det istället 16.66 serveringar.

En fråga, hur kommer det sig att citrulline säljs som malat men aldrig ensamt som L-citrullin? Vad jag vet är det 5% Nutrition som har L-citrullin.
Vad är "5% Nutrition"? En enkel googling på "L-citrullin bulk" gav detta och en massa andra märken också.
Citera
2016-06-07, 17:21
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Vad är "5% Nutrition"? En enkel googling på "L-citrullin bulk" gav detta och en massa andra märken också.

Det är Rich Pianas tillskottsbolag, han har tidigare varit sponsrad av Mutant Nutrition men kör sitt egna race nu. Han tar (har tagit?) steroider och är öppen med det.

http://www.rich-piana.com/en/supplements

Det jag undrade med själva citrullinet var varför malat-varianten används i PWO:er och inte L-varianten. Tack för länken!
Citera
2016-06-09, 10:38
Medlem
JFalkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Ser lovande ut! Någon mer som provat? Att det ska behövas hela tre skopor (jämfört med t ex 1 av Craze) var ju lite tråkigt dock, borde bli dyrt??

Skopan är väldigt liten, betydligt mindre än skopan man fick med i Craze.
Tjejen tar en skopa innan hon kör cardio och det räcker gott och väl för henne!
Citera
2016-06-09, 17:53
Medlem
Theberzerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JFalken
Skopan är väldigt liten, betydligt mindre än skopan man fick med i Craze.
Tjejen tar en skopa innan hon kör cardio och det räcker gott och väl för henne!

Okej! Blir till att testa Adrenex vid löning då, har chattat en hel del med key-nutrition och jag gillar deras vetenskapsinriktade profil (och att de inte är rädda för att arbeta med preparat i gränslandet såklart )
Citera
2016-06-09, 22:12
Medlem
La en beställning. Återkommer med en recension nästa vecka. Har testat så mkt PWO så jag är inte så optimistisk. Dock ser ju förpackningen billig ut. Alltid nått
Citera
2016-06-13, 13:29
Medlem
Bra erbjudande på prime ignite hos sportkost. (2 för 1). Någon som testat den? Vad tycktes?
Citera
2016-06-13, 20:13
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Är det någon som provat Black Madness PWOs?

De har flera stycken:

Black Madness PWO Never Back Down (Ej provat)
Sägs ha minimal toleransuppbyggnad.

Black Madness Black Viking PWO (Ej provat)
Ger inte utslag på dopingtester.

Black Madness Black Power - TOUGHNESS BOOSTER (Provat, smakade gott)
Osäker om det är en PWO eller testobooster, hur länge ska man ta den??

Black Madness Legal Speed PWO (Ej provat)

Black Madness Crazy Hayes PWO (Ej provat)
Tillverkas inte längre av producenten.

Black Madness Hayes the case 2.0 (provat, smakade konstigt)
Verkar heller inte säljas längre.

Black Madness PLATA O PLOMO (Ej provat)
Fick försäljningsförbud rätt snabbt

Bumpar denna!
Citera
2016-06-19, 19:28
Medlem
Vad tycker ni om denna?

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...ce-series-525g
Citera
2016-06-19, 23:07
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snash
Vad tycker ni om denna?

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...ce-series-525g

Har inte provat men den känns inte särskilt speciell om man kollar på innehållsförteckningen, lite förvånande att man har vitaminer i en PWO. Lite förvånande med Quercitin, har aldrig sett den ingrediensen i någon annan PWO.
Citera
2016-06-23, 14:26
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Okej! Blir till att testa Adrenex vid löning då, har chattat en hel del med key-nutrition och jag gillar deras vetenskapsinriktade profil (och att de inte är rädda för att arbeta med preparat i gränslandet såklart )

Adrenex är helt vansinnigt bra. Bästa pwon jag testat.
Har beställt hem ytterligare 10st, kommer väl förhoppningsvis efter helgen!
Citera
2016-06-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Adrenex är helt vansinnigt bra. Bästa pwon jag testat.
Har beställt hem ytterligare 10st, kommer väl förhoppningsvis efter helgen!

Är du inte rädd att ta något där du inte vet innehållet? Tester visar ju att man inte kan lita på innehållsförteckningar när det kommer till PWO. Hörde det på radion i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in