Citat:
Ursprungligen postat av jajahar
Jag talar om färsk svensk oxfilé i tunna skivor och inte något från konserv och det här är en riktigt bra restaurang med bara färska tillbehör.
Du läser dåligt, jag har ätit det också och det var inget vidare. Oxfilé äter man om man vill ha det, pizza om man vill ha pizza. Jag lever i någon form av gourmetpizzagetto och vill inget annat än ut!
Citat:
Den pizzan som folk i allmänhet vräker i sig är bukfylla och inget annat och sådana pizzor äter jag helst inte. Nu har ju du ett syfte med ditt pizzafrossande och då duger det fint med kebab, bea och pommes.
Jag äter nästan aldrig dåliga pizzor och när jag gör det går jag aldrig till det stället igen. Men bukfylla i sig är inget dåligt. Vill jag ha Bea eller Pommes frites äter jag inte pizza, då äter jag nåt annat. Kebab är en annan sak tycker jag, fungerar utmärkt som pizzaingrediens faktiskt.
Citat:
Pizzornas kvalité i deras hemland varierar naturligtvis men jag tycker att pizzor bakade i vedeldade ugnar och med god mozzarella, färska tomater och lufttorkad skinka helt enkelt är godare. Jag har ätit skitäcklig pizza i Venedig men även fått otroligt god i Albenga.

Jag är benägen att hålla med dig även om jag inte gillar färska tomater(blir vattniga om du inte menade det som såsingrediens) eller lufttorkad skinka (föredrar kokt och dyr skinka gör sig bättre på andra saker än pizza), jag har ätit svennepizza i Monza (familjevarianten tom.) som var ok men mitt bästa minne var från en stor lunchrestaurang där jag fick en grymt fräsch pizza som jag lätt skulle kunna ätit flera gånger i veckan.