Min första tanke när jag såg avsnittet var att det har en lägre budget än tidigare säsonger.
Allt är filmat on location med samma kläder som tidigare.
Det känns som att vem som helst hade kunnat göra själva produktionen med en halvbra filmkamera (nej... videokamera, inte filmkamera).
Tidigare säsonger så kostade dom på sig att åka till Thailand, Egypten, Tyskland, Österrike med flera länder. Den här säsongen har dom än så länge inte varit utanför Malmö.
Det kan vara en bidragande orsak.
Samt tidigare säsonger hade dom fler "fristående" inslag med andra skådespelare eller karaktärer som använder vid ett tillfälle. Såsom "The real group" osv.
Nu har det mer blivit en serie snarare än sketcher.
Riktigt besviken på säsongsstarten av hipp hipp. Trodde man skulle sitta och skratta rakt igenom som med tidigare säsonger, men icke. De enda som tvingade fram ett skratt var sunken.
Tyckte Debatten, antikrundan och Ökenråttansketcherna var bäst. resten var helt ok förutom Kajan som inte alls kändes som han var i sitt element. Tiffany Persson Vloggen var inte heller så imponerande. Overall ett Ok avsnitt, förväntade mig dock mer
Jag läste inte tråden innan jag såg programmet, och förväntade mig att det skulle vara bra av de många svaren. Men fy fan vad ruttet det var, bara hoppas att resterande avsnitt blir bättre. Det här var pinsamt dåligt...
Kuratorn och ökenråttan var visserligen nästan det enda jag skrattade till i gårdagens avsnitt, men har dom inte kopierat hela sketchens idé från det här kända klippet?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!