Fick ett litet infall häromdagen, blev nämligen väldigt intresserad av att börja skapa lite musik.
Det jag är ute efter är ett enkelt program där man kan ta en ljudslinga eller liknande och lägga på mer efter hand.
Jag har egentligen inga direkt idéer just nu på hur det skulle kunna låta, men jag skulle kunna ta ett exempel på hur jag tänker;
Jag skulle vilja kunna göra så att jag tar t.ex. ett stycke från ett inspelat tal man gillar eller liknande man gillar, sen lägger man på ljud efter det, kan vara förinspelade instrument från datorn eller andra ljud.
Grejen är att jag i princip inte har någon erfarenhet av att spela/spela in musik, så jag skulle behöva lite hjälp på vad man behöver lära sig för att sätta igång också.
Så vad jag känner att jag behöver är (om någon tycker att det fattas någonting så är jag ytterst tacksam för tips!)
- Ett program där jag kan klippa ut ljudslingor och klistra in i en egen komposition.
- Någon källa med kunskap som jag behöver kunna för att jag ska kunna få ihop det som jag vill.
Mvh