2011-01-01, 17:32
Medlem
KemperBoyds avatar
Går det att starta om datorn i Windows med Parallels? Samma procedur som man vanligtvis gör med Bootcamp.

Vill alltså inte köra båda tillsammans utan antingen starta som OSX eller starta datorn i Windows.

Hur gör jag?
Citera
2011-01-01, 17:49
Medlem
Jag tror inte jag riktigt förstår hur du menar..
Antingen så emulerar du ju Windows med Parallels, eller kör det genom Bootcamp.
Därimot så kan du använda bootcamp-installationen av Windows till både Parallels och Bootcamp
Citera
2011-01-01, 19:18
Medlem
KemperBoyds avatar
Jag har gjort något tokigt med Boot Camp som jag inte förstår mig på, så då testade jag Parallels istället. Ska använda det för att spela spel på och tänkte att det var lite onödigt om både OSX är igång samtidigt som Parallels emulerar Windows. Det kanske inte spelar någon roll prestandamässigt och isåfall är det lugnt, men annars vill jag ha antingen Windows eller OSX på datorn och inte behöva starta OSX och sen starta windows i OSX.

Nu blev det kanske bara ännu krångligare, konkret vill jag ha funktionen från Boot Camp som heter "Reboot in Windows" (tror den heter så om jag inte minns fel)
Citera
2011-01-01, 19:52
Medlem
tzjs avatar
Jag kör med Parallells och hittar inget sådant alternativ.

Mig veterligen så går det inte. Möjligt att VM Ware Fusion har den funktionen.
Citera
2011-01-02, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Jag har gjort något tokigt med Boot Camp som jag inte förstår mig på, så då testade jag Parallels istället. Ska använda det för att spela spel på och tänkte att det var lite onödigt om både OSX är igång samtidigt som Parallels emulerar Windows. Det kanske inte spelar någon roll prestandamässigt och isåfall är det lugnt, men annars vill jag ha antingen Windows eller OSX på datorn och inte behöva starta OSX och sen starta windows i OSX.

Nu blev det kanske bara ännu krångligare, konkret vill jag ha funktionen från Boot Camp som heter "Reboot in Windows" (tror den heter så om jag inte minns fel)
Nej, du kan inte köra Windows native genom Parallels. Se till att fixa din bootcamppartition istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in