2011-01-07, 22:43
Medlem
ostgotas avatar
Hon kan ha flyttats från "sökplatsen" med bil och dumpats i någon mindre sjö/göl (öppet vatten) inte allt för långt från platsen - alltså inte någon badsjö, utan vatten där det sällan vistas människor.
Citera
2011-01-07, 22:44
Medlem
izormas avatar
Låter kanske långsökt, men tänk om det är ett "beställningsjobb" av GM's sambo?

Hon har fått reda på deras affär osv...
Citera
2011-01-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag är inte lika imponerad...

Hennes mobil borde dom kunna ha spårat tidigare... tex torsdag i förra veckan... dagen efter att hon försvann... och helikopter med värmekamera borde ha varit uppe samma dag.
Låg hon skadad någonstans så hade det funnits en liten chans att rädda henne då.

Varför sända upp en helikopter i dag... 9 dygn efter försvinnandet och det har dessutom kommit massor med snö nu efteråt... Vad skulle dom kunna se nu?
Dom kanske använde den till att fotografera platsen... till vilken nytta då med alla nysnö?

Nej... jag tycker att det har agerats alldeles för långsamt!

Som vi alla har märkt den senaste veckan. Otroligt dåligt väder så helikopter har inte varit möjligt.
Lägg därtill att Polisen måste ha en konkreta bevis, motiv att leta på ett speciellt ställe.
Citera
2011-01-07, 22:49
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag är inte lika imponerad...

Hennes mobil borde dom kunna ha spårat tidigare... tex torsdag i förra veckan... dagen efter att hon försvann... och helikopter med värmekamera borde ha varit uppe samma dag.
Låg hon skadad någonstans så hade det funnits en liten chans att rädda henne då.

Varför sända upp en helikopter i dag... 9 dygn efter försvinnandet och det har dessutom kommit massor med snö nu efteråt... Vad skulle dom kunna se nu?
Dom kanske använde den till att fotografera platsen... till vilken nytta då med alla nysnö?

Nej... jag tycker att det har agerats alldeles för långsamt!

Förra torsdagen visste de kanske inte var de skulle söka. Skicka upp en helikopter på måfå låter oekonomiskt.
Citera
2011-01-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izorma
Låter kanske långsökt, men tänk om det är ett "beställningsjobb" av GM's sambo?

Hon har fått reda på deras affär osv...

Ja, det låter lite långsökt, lite tvdeckarbetonat.
Citera
2011-01-07, 22:51
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Förra torsdagen visste de kanske inte var de skulle söka. Skicka upp en helikopter på måfå låter oekonomiskt.

Men nu kan dom passa på och logga flygtimmar.
Citera
2011-01-07, 22:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Som vi alla har märkt den senaste veckan. Otroligt dåligt väder så helikopter har inte varit möjligt.
Lägg därtill att Polisen måste ha en konkreta bevis, motiv att leta på ett speciellt ställe.

Men det var väl inte dåligt väder i förra veckan på torsdag och fredag?

Hon är försvunnen och det är väl motiv nog för att leta efter henne... och hennes mobil har blivit spårad till området och det är väl bevis nog för att söka där.

Ska det verkligen behöva ta så många dagar att få reda på var en mobil var sista gången???

Har för mig att dom kan pejla mobiler mycket fortare om hon tex hade rånat en bank och stuckit med ett antal miljoner.
Men som alltid... stjäla en massa pengar ger polisen mer eld i röva än en försvunnen kvinna som kan vara skadad/mördad.
Citera
2011-01-07, 22:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda

Vad ska man kalla deras flygning i dag då???
Den är väl oekonomisk om något... fotografera en massa snö!

Det jag menar är att OM dom hade fått position på hennes mobil tidigare så hade dom vetat var dom skulle söka redan i förra veckan... innan alla snö kom och förstörde alla eventuella spår.
Citera
2011-01-07, 22:59
Medlem
Suttit och läst igenom tråden,

Sökningen under eftermiddagen är väldigt intressant, för det första är det ganska givet att som tidagre nämnts att begravningsbilen bara var i krokarna. Finns inte en möjlighet att de skulle plocka bort ett eventuellt lik med en sådan.

Men faktum kvarstår att sökandet avbröts vid 16-tiden trots att tre hundar markerat. Jag får inte det att gå ihop i mitt huvud.

Mina tankar går till familjen
Citera
2011-01-07, 23:01
Medlem
ostgotas avatar
Kårsta Källa vid golfbanan.
Citera
2011-01-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostgota
Kårsta Källa vid golfbanan.

Utveckla
Citera
2011-01-07, 23:06
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Mördare är empatilösa skithögar, dom sover nog säkert gott om natten tyvärr.

Ja, just för att de ej kan känna empati kan de sova gott. Avsaknad av empati är förödande, de handlar alltid utifrån sig själva. Gör de ngt som är hyggligt mot en medmänniska så tolkar "vi andra" det som om de har empati men de har alltid egen vinning av det. Såvitt jag har förstått så är det inte så uträknande (även om vi tolkar det som så) utan sker mer pga inlärt beteende/bio-kemisk nivå. Därför bryter inte de ihop som en person med empati :-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in