2011-01-19, 16:34
Medlem
bagarn29s avatar
[quote=Kam]
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Har det inte stått någonstans att han tränade tillsammans med en kollega. Jag undrar om inte universitetet har egen träningshall.

Citat:
51-åringen ska dessutom enligt egen utsago varit och tränat på ett gym tidigare samma dag."
Källa: Expressen

Citat:
Inkorgen:
Citat:
Onsdagen den 29 var han på jobbet där han tränade med en kollega och deltog i det gemensamma fikat. Där berättade han att han skulle ut och åka skidor dagen därpå.

Jag vet dock inte vilken tid men man kan anta på att det skedde på em.

Om han tränat med en kollega varför nämner han inte det. Det kan iofs gjort men det är inget vi vet.
Citera
2011-01-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
det är en väldig aktivitet här och frågor försvinner lätt.
Jag upprepar. Vet någon vad SB arbetat med innan han kom till Örebro universitet? Någon försvarsankytning? Och EMs tidigare arbete?

Jag tror att det fanns en hyfsat bra sammanställning i någon av kvällstidningarna tidigare i förmiddags, och det fanns också en länk i tråden. Trovärdigheten kan jag dock inte gå i god för.
Citera
2011-01-19, 16:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Om han tränat med en kollega varför nämner han inte det. Det kan iofs gjort men det är inget vi vet.

Tydligen kan SB lämna uppgifter om vad han gjort hela dagen och enligt advokaten är det uppgifter som kan kontrolleras.

Detta har vi inte heller, i detalj, fått veta något om, om de uppgifter han lämnat har kunnats verifieras.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-01-19 kl. 16:44.
Citera
2011-01-19, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
det är en väldig aktivitet här och frågor försvinner lätt.
Jag upprepar. Vet någon vad SB arbetat med innan han kom till Örebro universitet? Någon försvarsankytning? Och EMs tidigare arbete?
Det undrar jag med kan vi gräva fram lite mer om SB nu!
Citera
2011-01-19, 16:48
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Att rikskrim även är på plats, och då gärningsmannagruppen, talar för att de är lost i detta ärende, precis som jag tidigare sagt. De har en GM men han passar inte in i mönstret. Nu ska gärningsmannagruppen bedöma om de kan trycka in mannen in det mönster som krävs för att fälla honom.

Jag tror du läser in för mycket i det här. Rikskrim är på plats för att Örebrosnutarna har ingen rutin på styckmord. Den häktade är en slipad jävel som håller käften. Jag tror de har tillräckligt med teknisk bevising eftersom de fick honom häktad. Men det behövs någon mer erfaren som kan få honom att erkänna.
Citera
2011-01-19, 16:51
Medlem
liljekonvaljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby

Det finns besvarat tidigare i tråden. Båda (SB och EM) har arbetat inom skolväsendet och träffades redan på Lärarhögskolan i Karlstad under 80-talet. SB har gjort lumpen och det (ryktas?) om FN-tjänstgöring i Libanon.
Citera
2011-01-19, 16:51
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Jag tror det är där vi har nyckeln till uttrycket "specialverktyg", vad tror ni?

Det kan också vara två separata köttkrokar, endera i S-form eller en krok avsedd att hängas på en skena i taket, såna som slakterierna använder.

Om det hela nu skulle vara planerat så kan vem som helst knalla in på Nima och köpa vad som behövs.
Kruxet är väl att de flesta som handlar där redovisar nog moms, och därmed säkert finns med i nåt slags kundregister, för kvittonas skull.

Kommer man(SB) in och handlar som vanlig privat person, så borde personalen ha kommit att tänka på det nu, med allt pådrag som har varit.

Men vem vet, han kanske köpte sig en halv gris till jul, och därmed redan var utrustad med knivar, sågar och brynstål.
Citera
2011-01-19, 16:53
Medlem
liljekonvaljas avatar
Ang frågan gällande gym i Örebro så finns det väl ca 15-20 större gym som är öppna för allmänheten. Det finns även ett gym på Campus vid Örebro universitet.
Citera
2011-01-19, 16:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag tror du läser in för mycket i det här. Rikskrim är på plats för att Örebrosnutarna har ingen rutin på styckmord. Den häktade är en slipad jävel som håller käften. Jag tror de har tillräckligt med teknisk bevising eftersom de fick honom häktad. Men det behövs någon mer erfaren som kan få honom att erkänna.

Kanske, men jag är inte övertygad om att det inte kan finnas fler skäl. Måhända det inte finns rutin kring styckmord, men det är sekundärt, det är inte själva styckningen som är intressant i fall SB är skyldig eller inte, styckningen är ett efterspel av någon orsak.

Däremot tror jag det finns andra oklara aspekter kring SB och kring Eva och vilket gör att man vill utesluta andra GM eller medhjälpare.
Citera
2011-01-19, 16:57
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby

Verkar konstigt om han inte gjort nånting alls, inte ens åkt dit för fortkörning.
Eller har jag missat något.
Citera
2011-01-19, 16:59
Medlem
Ull-Strumpas avatar
[quote=bagarn29]
Citat:
Ursprungligen postat av Kam

Jomen det läste jag också, i raddan med alibin, ingick träning.
Omöjligt att hitta bland allt som skrivits, men jag ska kolla.
Citera
2011-01-19, 17:00
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liljekonvalja
Det finns besvarat tidigare i tråden. Båda (SB och EM) har arbetat inom skolväsendet och träffades redan på Lärarhögskolan i Karlstad under 80-talet. SB har gjort lumpen och det (ryktas?) om FN-tjänstgöring i Libanon.

Hemvärnet kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in