2011-01-12, 00:50
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Att vara psykopat räknas inte som sjukdom.
Från Wiki
Psykopati (från grekiska psyche "själ", "liv" och pathos "lidande") är en personlighetsstörning som karaktäriseras av en brist eller total avsaknad av grundläggande sociala färdigheter och känslor som medkänsla och empati. Personer som lider av psykopati är utpräglat egoistiska.
I de allra flesta fall där tillståndet kan konstateras bedöms sällan personen som "sjuk" i enlighet med FN:s definition av begreppet.

Många framgångsrika företagsledare är psykopater... kalla, empatilösa och driver företagen tack vare det framgångsrikt.

Å de allra flesta går igenom livet odiagnosticerade o ohjälpta. Personlighetsstörningar såsom psykopati o borderline är svårast att behandla (manipulerar även psykologen) o att upptäcka (märks mest i nära relation, andra tycker att det är en trevlig o rolig figur). Det kan vara din trevliga granne eller hyggliga kassörskan på ICA, o fåtal blir mördare.
Citera
2011-01-12, 00:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
Det finns nog fler Molander än Börjesson, konstigt nog :-) Jag hittade en sida på fejjan o där var hans sista inlägg 29 dec (sökte via google) o inget sen dess, behöver ju inte betyda ngt ifs. Bör vara rätt SM jag hitta. Mmm, det kan ligga ngt i det där spåret. SB känns som han är med på ett hörn, som tekniker ej med sitt namn. Det kanske var det här som EM ville dra sig ur o inte relationen?
https://www.flashback.org/sp28127792
Citera
2011-01-12, 00:57
Medlem
Liiiinns avatar
Usch så himla brutalt... Styckad! Jag fattar inte hur han orkade och varför han styckade henne!? Man måste ju vara helt sinnessjuk om man styckar upp någon i bitar...

Vila i frid, Eva!
Citera
2011-01-12, 01:00
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Jag förstår inte. Det är väl ingen här i tråden som beklagar sig över polisens ovilja att lämna ut information i det här skedet. Ju mindre vi vet, desto mer spånar vi.
Om du hängde med här för ca ett dygn sedan så var det just så.
Flertalet ifrågasatte varför man höll inne med informationen om vilket fynd man gjort.
Citera
2011-01-12, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Jag förstår inte. Det är väl ingen här i tråden som beklagar sig över polisens ovilja att lämna ut information i det här skedet. Ju mindre vi vet, desto mer spånar vi.

Exakt vad jag menar och det var det som föranledde mitt inlägg. Varför "spåna" när man inte vet något?
Det är väl annars något så förhatligt som Aftonbladet - den annars mest hatade tidningen på FB - brukar ägna sig åt...
Citera
2011-01-12, 01:02
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Varför skulle Eva be SB om hjälp med flytten? Hon har ju barn som kan hjälpa henne.
Jag vet inte om du vet eller spekulerar - men kanske det ligger ett uns av sanning i vad du skriver. Men dock en gåta som sagt varför hon skulle be SB om hjälp med flytt om hon nu anmält honom

En anledning kan vara att barnen inte bor i Nora. Den hemmavarande sonen kan ha varit sjuk eller av någon annan anledning förhindrad att hjälpa till att bära tunga flyttlådor.
För att få allt att verka "normalt" ber EM SB om hjälp. Det skulle kunna hjälpa henne att få bort eventuella misstankar som SB skulle kunna rikta mot henne med anledning av den anonyma anmälan. I bilen kan frågan ha kommit upp och till slut, vid grusgropen, erkände EM att det var hon. En uppgift som resulterade i att hon av någon anledning avled.

Att få med sig SB som "bärhjälp" skulle också innebära att hon skulle slippa skjutsa upp sonen till Nora, om han nu hade kunnat fungera som bärhjälp där - vilket jag inte har den minsta susning om.

Som så många andra spekulerar jag och förhoppningsvis får vi kanske veta sanningen en vacker dag.
Citera
2011-01-12, 01:06
Medlem
novolettes avatar
Någon vräkte ur sig en spekulation om att hon vill flytta till sin lägenhet i Örebro.
Och nu så diskuteras det tänkbara kandidater till flytthjälp!

Huvva
Citera
2011-01-12, 01:07
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej har för mig att någon fler har lämnat liknande uppgifter... men hittar det inte... och hans egen advokat bekräftar ju att dom har haft ett förhållande under flera år.

SB nekar till att han haft en relation med Eva
SB´s egen advokat bekräftar att de haft ett förhållande

Detta visar med all tydlighet varför man ska välja en advokat som Peter Ahltin, Björn Hurtig med flera om man hamnat i en krissituation
I en intervju nyligen klargjorde P. Ahltin advokatens arbete. Det är inte sanningen som ska fram i rättssalen utan vad som kan bevisas. Inget annat.
Citera
2011-01-12, 01:12
Medlem
Jag tror vi har ett nytt Mats Alm-fall här. Och utgången kan bli exakt densamma.

Om man leker med tanken att han dödat henne genom ett slag i huvudet med ex. en hammare, så finns all bevisning på själva huvudet. Där finns en indikation om mordvapen och dödsorsak. Övriga delar av kroppen är totalt ointressant ur den aspekten. Om det man hittat i sopsäcken är allt utom huvudet så kan han ha avlägsnat och gjort sig av med det på ett mycket bättre gömställe än kroppen eftersom att huvudet är det som kan få honom fälld för mord. Sopsäcken skulle hittas i vilket fall inom några månader om han inte tänkt flytta den senare. Den kan få honom fälld för brott mot griftefriden, i hans fall maxstraffet 2 år minus häktestid och rabatt, ett överkomligt straff för en mördare som inte ger sig själv de bästa oddsen att komma undan. När han slagit henne i huvudet måste han snabbt iväg och tvätta bort blodstänk från sina kläder.

Jag tror han kommer neka hela vägen in i mål, med ett triumfkort på handen - han vet att polisen aldrig kommer få fram en dödsorsak.

Hoppas jag har helt fel.
Citera
2011-01-12, 01:13
Medlem
Helmuthss avatar
Eftersom de haft en så långvarig relation,utan att bli ett par,verkar deras relation
varit övervägande en ekonomisk sådan,vilken gått snett.
Citera
2011-01-12, 01:25
Medlem
Koksredskaps avatar
Här kan ni läsa vad Jerzy Sarnecki har för tankar - http://www.expressen.se/nyheter/1.2287162/styckmord-ar-oerhort-ovanligt
Citera
2011-01-12, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Eftersom de haft en så långvarig relation,utan att bli ett par,verkar deras relation
varit övervägande en ekonomisk sådan,vilken gått snett.

I tidigare inlägg har framkommit att båda var swingers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in