Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Varför skulle Eva be SB om hjälp med flytten? Hon har ju barn som kan hjälpa henne.
Jag vet inte om du vet eller spekulerar - men kanske det ligger ett uns av sanning i vad du skriver. Men dock en gåta som sagt varför hon skulle be SB om hjälp med flytt om hon nu anmält honom
En anledning kan vara att barnen inte bor i Nora. Den hemmavarande sonen kan ha varit sjuk eller av någon annan anledning förhindrad att hjälpa till att bära tunga flyttlådor.
För att få allt att verka "normalt" ber EM SB om hjälp. Det skulle kunna hjälpa henne att få bort eventuella misstankar som SB skulle kunna rikta mot henne med anledning av den anonyma anmälan. I bilen kan frågan ha kommit upp och till slut, vid grusgropen, erkände EM att det var hon. En uppgift som resulterade i att hon av någon anledning avled.
Att få med sig SB som "bärhjälp" skulle också innebära att hon skulle slippa skjutsa upp sonen till Nora, om han nu hade kunnat fungera som bärhjälp där - vilket jag inte har den minsta susning om.
Som så många andra spekulerar jag och förhoppningsvis får vi kanske veta sanningen en vacker dag.