Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Så surt av dig Mr Magoo att du så lätt nöjer dig med x-antal bevisning som framlägges av åklagaren kort tid efter den misstänkte tagit sitt liv. Det fanns ju ett stort självändamål för åklagaren att agera som hon gjorde.
Man kan inte döma någon ohörd. SB hade ett svar på bevisningen-men det var ju inget som åklagaren brydde sig om-och som hon heller inte velat delge oss. Vi vet inte hur det hade gått i en rättegång, vi har inte sett skl`s provresultat, vi har inte hört SB´s berättelse osv.
Men jösses
Hur många häktade tror du sitter och berättar sanningen i ett sånt här fall.
Det har antagligen varit mängder med lögner som sen har motbevisats... och då ändrar den häktade sin historia till ännu en ny lögn.... som motbevisas och då kommer det en ny lögn osv. och därav uttalandet... "det var ju inget som åklagaren brydde sig om"
"vi har inte hört SB´s berättelse" Nej tack o lov så har vi sluppit läsa det mesta om alla hans lögner. Men några har vi hört talas om...
Från början så kände han ju knappt Eva... dom hade inte träffats på 1 år osv... och han blev motbevisad och motbevisad. Oturligt nog för SB så fanns det bland annat en övervakningskamera med bild på när han hämta upp Eva.
Till slut fanns det ingen återvändo för SB för polisen hade allt för mycket bevis mot honom och då valde han att ta sitt liv... i stället för att stå till svars för sina handlingar.
Ta dig en titt på alla fupar som finns här på Flashback och läs om alla fantastiska historier som dom åtalade har kommit med som förklaringar... och som ändå har slutat med en fällande dom för mord för att bevisningen har varit stark mot dom. Mordet på Elin Krantz är ju ett bra exempel.
Motsatsen är ju mordet på den blivande bruden där brudgummen blev drogad och matad av sina kidnappare med friterade räkor i bagaget när han var kidnappad. Snacka om livlig fantasi..
Där var ju kroppen för förstörd av eld och förruttnelse för att det skulle gå att avgöra en dödsorsak... han blev bara fälld för brott mot griftefriden... men i Evas fall har dom fastställt att hon blev strypt.
Av det lilla vi vet i nuläget så verkar ju det här faktiskt vara ett av dom mordfallen där dom hade extra mycket stark bevisning mot den häktade. Många har blivit fällda för mycket mindre och har varit lika skyldiga för det.
Min styvbror som har varit grovt kriminell med bland annat 3 långa fängelsestraff... 2 dråpförsök och 1 mordbrand... han gav mig en massa goda råd om hur jag skulle bete mig om jag någon gång blev anhållen.
Regel nr 1. Håll käften! Berätta absolut ingenting!
Det är inte min sak att bevisa att jag är oskyldig... det är polisens sak att bevisa att jag är skyldig!
Börjar man prata så har man snart snärjt in sig i en massa lögner.
Alternativ... Erkänn direkt och slipp en massa jobbiga förhör.
Misstaget SB gjorde var att han inte höll käft utan försökte klara sig undan genom att ljuga... och då blev han ännu mer misstänkt.
Jag tror som flera andra här att han hade blivit fälld för mord i en domstol.