Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan lika gärna handla om en man som sakta men säkert drevs in i ett hörn och som då tappade allt vad självkontroll heter. Med önskvärd tydlighet har inte det här mordet varit så värst utstuderat planlagt som vissa hypoteser i tråden gjort gällande (har själv prövat hur kall och beräknande SB kan tänkas ha varit). Om en person har en känsla av att vara oövervinnelig, som du själv skriver, och inte vill se sig besegrad i något sammanhang inkl. golfspel, varför faller då en sådan förhärdad man i gråt inför sina förhörsledare?
Nej, det stämmer, mordet präglas av en motsättning mellan kalkylering och irrationalitet.
Det har diskuterats en hel del tidigare, så orkar inte ta det igen hur jag ser på det.
Ja, varför. Bra fråga som kan ha många svar. Det jag just nu håller på som nr 1 är att de tårar som i den mån de har trillat ngt stillsamt under förhören ( inkl tillfället vid P:7an som är dokumenterat) uttrycker en slags självömkan och utgörs av skådespel, medan de som nu brister ut under senaste förhöret då tyngsta bevisningen lades under nosen, blodet i golvet, så ser jag det som hans sätt att ta farväl av sig själv, och att det är en markering för att självmordsplanen som han kalkylerat på under en viss tid redan, nu sätts i verket.
Han gör med sitt självmord ett aktivt val som befriar honom från att stå till svars inför någon.
Därmed kunde han behålla sin grandiositet intakt.
"
(har själv prövat hur kall och beräknande SB kan tänkas ha varit)."
usch, hur har du gått tillväga då?