2011-03-31, 17:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Exakt, det var därför jag gav exempel på eventuella medhjälpare.

Det finns säkerligen inget tvivel i det här fallet. Vi kan inte förutsätta att utredare inte gör sitt arbete. Det bör som ännu ett exempel betyda att de kan visa att sambo och hennes familj har varit någon annanstans.

Jo, förvisso förväntar vi oss att polisen ska göra som de ska, samtidigt så är även de mäniskor som dömer utifrån sina egna preferensramar och det är därför saker slutligen görs upp i en opartisk domstol.

Det som talar lite för att det kan finnas skelett i garderoben är deras snabba utspel i media, bara timmar efter att Stefan dog.

Hade polisen skött sig jämnt hade vi inte behövt läsa eller höra GW:s uttalande om hur uselt polisutredningar skötts.
Citera
2011-03-31, 18:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, förvisso förväntar vi oss att polisen ska göra som de ska, samtidigt så är även de mäniskor som dömer utifrån sina egna preferensramar och det är därför saker slutligen görs upp i en opartisk domstol.

Det som talar lite för att det kan finnas skelett i garderoben är deras snabba utspel i media, bara timmar efter att Stefan dog.

Hade polisen skött sig jämnt hade vi inte behövt läsa eller höra GW:s uttalande om hur uselt polisutredningar skötts.

Men han har ju nollkoll. Han trodde inte att Stefan var gärningsman trots att det var ett mycket enkelt fall. Han måste ha haft kunskap om att hon försvinner på förmiddagen, vilket tyder på att det var en gärningsman i hennes bekantskapskrets, och i den fanns det högst troligen ingen annan att misstänka.
Citera
2011-03-31, 18:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan man enligt lagen lämna ut förundersökningen utan att det går till åtal?

Som sagt, en förundersökning blir i ett visst skede offentlig handling, vanligen då åtal väcks. Kan inte åtal väckas, som i detta fall, blir det föremål för bedömning huruvida förundersökningen skall sekretessbeläggas eller offentliggöras.

Jag tippar på att den kommer att bli offentlig. Polisen vill inte riskera att bli anklagade, av SBs anhöriga, för förtal.

Offtopic: Lite patetiskt att somliga börjar kalla SB för "Stefan" helt plötsligt, som om det vore en nära vän som gått och hängt sig. Det är ju det som är problemet med den här tråden, alla känslomässiga utspel och symbioser. Enda sättet att hantera detta på är att betrakta det som "ett fall", annars tycker jag inte man kan intressera sig för dylikt, då kryper det under huden.
Citera
2011-03-31, 18:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tror inte han hade orkat fronta någon efter de senaste bevisen.
Och han valde att inte ställas inför varken barn sambos eller skranket.

Nej exakt,, men han hade då uppenbarligen kunnat tänka sig att leva med mordet och styckningen i resten av sitt liv. Det tycker jag verkar vara värre än att erkänna och ta ansvar.
Citera
2011-03-31, 18:17
Medlem
En sak är säker.
Det måste ha kokat över i skallen på SB.
Och vad är då orsaken till det?
Jag har mina teorier. Har ni?
Citera
2011-03-31, 18:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Intressant att han varit ett plåster i klassrummet då hon arbetade .
Han har verkligen jobbat för förhållandet kan man tycka.
Och har dom då haft en relation sen 2003 så hade det inte direkt avtagit i mina ögon.
Och återigen ser man en som uttalar sig väl om Eva alltså en mycket omtyckt person.

Ännu intressantare att man väljer att skriva loppet var kört han visste det och nu valde han att ta sitt liv.
Jag anser att det va tung bevisning och sällan man ser såpass mycket bevis och dessutom så tidigt i fallet. Funderar även på att även om han hade erkänt hade tråden tyckt att han skyddade någon annan.
Samma med en rättegång då hade han skyddat någon annan det är funktionen i en totalt spekulativ tråd.
Faktan är solklar här och kan inte bli mer upplysande hur det här gick till.

Tonerna i tråden har varit finns inget dom har inget osv.
Rena anfallen från höger till vänster men oj vad dom hade bevis och den sannolika graden stod för vad det innebär han va så kopplad till det här så han inte kunde komma undan.

Att folk tar sitt liv på häktet är väl inte helt otänkbart med tanke på vad han hade framför sig och man kan inte bevaka en person 24/7 .
Han visade heller inget om att han va benägen att ta livet av sig även om man alltid anser att en person i hans sits är i riskzonen.
Men gjorde han inte det nu skulle han förmodligen göra förr eller senare.
Nej det är inte kriminalvårdens fel vi har kanonfängelse och häkten i landet.

För min del hoppas jag man ska hyra sovjetiska fängelser i framtiden så brottslingar verkligen får känna på hur det är att sitta i fängelse.
VI bedriver en form av lyxhotell vilket i min mening inte är särskilt avskräckande.

Det finns inga bekräftade uppgifter på det utan enbart spekulativa konspiratoriska inlägg om skvaller från byn eller liknande.
Inte ens AB har skrivit om det enbart rykten och inget annat.
Blaskorna har däremot skrivit om henne i totalt omvänd mening som väldigt omtyckt.

På det första fetade är svaret, att eleven som uttalat detta hade EM i en kvällskurs i retorik, höstterminen 2008 och vårterminen 2009, alltså innan SB var sambo.
Citat:
Då och då fanns en man med i lektionssalen när Eva undervisade. -Han hjälpte till lite med tekniken, fixade med någon dator eller projektor om det behövdes. Annars satt han bara där. Jag kan inte minnas att han presenterades inför klassen. Ingen av oss visste vem han var.
Källa:AB 110331

Fetade nr 2:
De tunga bevisen pekar väl bara på att SB har vidrört förpackningsmaterialet som fanns vid benen och huvudet.
Att EM:s blod finns i SB:s och AA:s lgh.

Hade utredningen fortsatt så vet varken du eller jag vad som kommit fram. Han kan mycket väl ha tagit på sig hela skulden för nåt de var två om. Och så länge vi bara får ta del av fyra av åklagarens "superbevis", varav ett var den redan kända filmen, så kan iaf inte jag se det som ställt utom allt rimligt tvivel, att SB ensam mördade, styckade, paketerade och utplacerade EM.
Citera
2011-03-31, 18:20
Medlem
meas19s avatar
Hur kan man klaga på att någon som är skyldig till det makabra brott tar livet av sig? Skönt att slippa betala för honom...Bullshit att man måste bli dömd för att få lugn. Eva´s anhöriga måste bli nöjda att slippa se honom på stan om ca: 15-20år!!!!
Citera
2011-03-31, 18:22
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Offtopic: Lite patetiskt att somliga börjar kalla SB för "Stefan" helt plötsligt, som om det vore en nära vän som gått och hängt sig.
Den ende jag har sett kalla SB för "Stefan" är Lalajlaj - och det har h*n gjort sedan långt tillbaka i tråden, så det har nog inte den förklaringen. Och själv har jag hela tiden skrivit "Eva" i stället för EM - men däremot SB. Lite märkligt. Jag vet inte varför jag har gjort det, kanske därför att det var nästa lika kort som initialerna...
Citera
2011-03-31, 18:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RotelBrus
Kanske blev SB tvungen att snabbt rensa upp efter någon annan som han ville skydda? Skulle isåfall förklara en del av det till synes ostrukturerade och hafsiga genomförandet med påsar och tejprullar hit och dit på olika platser.

Menar du att sambon skulle ha strypt Eva? Tror inte att det är så vanligt att en kvinna stryper en annan kvinna. Eller tänker du på nån annan?
Senast redigerad av ReedMe 2011-03-31 kl. 18:34.
Citera
2011-03-31, 18:31
Medlem
Trots att detta mord verkar vara planerat så är det nästan så man kan tro att han ville åka fast. Vem styckar en kropp i det egna hemmet om det nu är så att han planerat att mörda henne? Sen slänger han ut paketen med kroppsdelar kring det skidspår som han själv använder sig av i sin träning. Han måste väl ha förstått att polisen skulle komma att misstänka honom, och att då ha en massa blod i lägenheten från styckningen kan knappast vara en god idé. Han måste ha tyckt att han är så jävla mycket bättre än polisen och alla andra att han skulle kunna lura sig ur det här, eller så var det inte planerat.
Citera
2011-03-31, 18:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Trots att detta mord verkar vara planerat så är det nästan så man kan tro att han ville åka fast. Vem styckar en kropp i det egna hemmet om det nu är så att han planerat att mörda henne? Sen slänger han ut paketen med kroppsdelar kring det skidspår som han själv använder sig av i sin träning. Han måste väl ha förstått att polisen skulle komma att misstänka honom, och att då ha en massa blod i lägenheten från styckningen kan knappast vara en god idé. Han måste ha tyckt att han är så jävla mycket bättre än polisen och alla andra att han skulle kunna lura sig ur det här, eller så var det inte planerat.

Jag har tänkt samma tanke. Kanske en ny form av "utvidgat självmord"?
Citera
2011-03-31, 18:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Är det så alltså, att en psykopat aldrig begår självmord?
Aldrig och aldrig. Men det är väldigt ovanligt. Just ett spelet är förlorat-självmord skulle jag själv kunna tänka mig vara möjligt också för en psykooat, men det vet jag egentligen ingenting om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in