Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det är ju intressant att du slår fast hur det är. Inga tvivel där inte.
Men som du säkert inser så kan du inte tänka för andras räkning. Vad du kan säga är att du är säker på att det är på det ena eller andra sättet.
För övrigt är det flera som fått PM, mail med mera om EMs aktiviteter också.
Och själv vill jag inte dra några slutsatser om vad som kan komma fram vid en eventuell rättegång; ska man tro PM:en om SBs liv och leverne så kan älskarinnornas vittnesmål komma att chocka. Ska man tro på PM:en om EMs aktiviteter så kommer vittnesmålen från SBs släkt och vänner att chocka.
Eller både och.
Och alldeles oavsett vilket så är det förstås mördaren och ingen annan som skall lastas för mordet. Inget knasigt beteende i världen kan ursäkta mord.
Men som du säkert inser så kan du inte tänka för andras räkning. Vad du kan säga är att du är säker på att det är på det ena eller andra sättet.
För övrigt är det flera som fått PM, mail med mera om EMs aktiviteter också.
Och själv vill jag inte dra några slutsatser om vad som kan komma fram vid en eventuell rättegång; ska man tro PM:en om SBs liv och leverne så kan älskarinnornas vittnesmål komma att chocka. Ska man tro på PM:en om EMs aktiviteter så kommer vittnesmålen från SBs släkt och vänner att chocka.
Eller både och.
Och alldeles oavsett vilket så är det förstås mördaren och ingen annan som skall lastas för mordet. Inget knasigt beteende i världen kan ursäkta mord.
Du bad om ett rakt svar och du fick det.
Självklart pratar jag endast utifrån mig själv och inte för andra.
Det borde du kunna avgöra av mitt sätt att skriva. Men jag kan ta det igen:
Min poäng är att jag med kunskap och bakgrund om personlighetsstörningar och diverse psykiska diagnoser kan säga att beskrivningen av EM som du sammanfattningsvis exemplifierat den beskriver en borderline personlighet, , stalker, paranoid lögnare med mera, vilket inte på något sätt kan stämma med hur EM presenteras ut olika aspekter. Att prata "vitt och brett" om sina kärleksbeskymmer som SweePeer kallar det, är inte att ringa och kontakta vem som helst för att ljuga om andra, osv osv,
Att "prata vitt och brett" är inte ovanligt att det för en man framstår, män kallar ofta kvinnors sätt att anförtro sig till vänner och bekanta på som "skvaller" kärringsnack" "prata vitt och brett" , "lämna ut sig" , "skämma ut sig" , vilket enbart är en mans tolkning.
Alltså att som kvinna anförtro sig öppet till de man tror sig kunna lita på som nära bekanta, kollegor, mm, kvinnor emellan är inte alls detsamma som att "prata vitt och brett" som män kallar detta för.
Det var främst män ( i tråden här ) som reagerade på att EM hade stått och pratat i sportbutiken med en bekant som jobbade där , och anförtrott henne att nu var det sista mötet med SBsom skulle ske.
"Herregud, hur kan man prata om sånt i en kassakö"?
I en kvinnas värld är detta absolut möjligt, inte i en mans. Det är en fråga om emotionell tillgänglighet. Män är oftast inte emotionellt öppna i allmänhet om sina relationer. Det är ett tusenårigt kvinnligt sätt att bonda och skapa kontakt. Män jagar och tävlar med varandra. Kvinnor pratar och delar sina problem.
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Bara en liten enkel kommentar till det markerade. EM talade vitt och brett om sina kärleksproblem. Det borde du ha förstått vid det här laget.
Och - Hon talade med vilka enligt dig? Ringde hon eller kontaktade SB:s anhöriga och talade vitt och brett om sina kärleksproblem med honom menar du?
Jag säger inte att hon INTE pratade med någon. Om du vill kalla "prata" för att "prata vitt och brett" , så go ahead.
För att svara dig: Vitt och brett - jag skriver att jag fått bilden av att EM höll saker för sig själv, alltså inom familjen och pratade om sina bekymmer med SINA vänner som brukligt är.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-03-25 kl. 17:34.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-03-25 kl. 17:34.
, påstod att det är fullt möjligt.