2011-01-11, 01:25
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Nej , det var så jag tänkte. Därför borde väl identifieringen underlättas något?
Trots djurkalas..

Tandkort, dna, fingeravtryck. Borde gå rätt snabbt om inte djuret har två ben...
Citera
2011-01-11, 01:27
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
I vilken riktning då?
Vad ger den potential?
Jag är också nyfiken.
Ingen aning, men om jag kan bidraga till att avskriva något rykte som jag vet inte stämmer så kan det ju knappast skada tråden.
Citera
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nja enl min bror så spelar det ingen roll för ex korp som plockar ut ögonon ganska omgående och så hjälper rävar till att gräva fram kadaver som ligger i/under snö. han skriver att det finns varg i Närke också men de är väl inte i närheten av detta området va?

I Kilsbergen finns varg som är där permanent! De har ganska stora områden som revir.
Citera
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ja, därför är det ju den personen som döms också.
Men det måste ju finnas en orsak till ett sån raseri.
Vilket naturlgitvis inte ursäktar handlingen.

Finns människor som tycker att partnerns användade av fjärrkontroll till tv:n är orsak nog för att slå ihjäl den andre... Så orsaker kan säker mördaren ange, men inget som är giltigt i mina ögon i alla fall.

Felet ligger alltid hos den som dödar, om det inte är rent fysiskt självförsvar.
Citera
2011-01-11, 01:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
En kropp ruttnar inte i minusgrader.
Nej det gör den ju inte av naturliga orsaker, men de invånare som bor i naturen kan tydligen sätta i sig kadaver av andra däggdjur ex hjortar och älgar även om de ligger ute på vintern i minusgrader.
Citera
2011-01-11, 01:36
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
I Kilsbergen finns varg som är där permanent! De har ganska stora områden som revir.
Men fy satans hemska tanke om det är därför Torbjörn Carlsson inte vill gå ut och bekräfta att det är liket efter EM man hittat för att det har varit en flock vargar framme och kalasat
Citera
2011-01-11, 01:38
Medlem
allegragellers avatar
Undrar över 2 saker:

Vad är det som "allmänheten" har sett som fått polisen att söka i området där kroppen hittades? Sett kroppen? Eller hjulspår.. eller en flock korpar?

Och varför väljer man att dumpa en kropp på en "allmäning" när det finns så mycket otillgänglig mark att använda som avstjälpningsplats?
Citera
2011-01-11, 01:45
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men fy satans hemska tanke om det är därför Torbjörn Carlsson inte vill gå ut och bekräfta att det är liket efter EM man hittat för att det har varit en flock vargar framme och kalasat
Nej, vi får hoppas på att det inte är så! Vargar, fåglar, rävar är väl de som kan orsaka störst skada.
Citera
2011-01-11, 01:50
Medlem
Dahlledahls avatar
Vart på plats nu

Okej, vi kom precis hem från avspärrningarna vid Stakadammen. Var inte så mycket action, förutom att snutbilarna åkte fram och tillbaka mellan avspärrningarna och "brottsplatsen" med jämna mellanrum. Vi anlände till platsen strax efter 22:00 och åkte hem igen ca 00:40. Kan säga som så att det stod 2 polisbilar och 1 piket när vi anlände, och under tiden så har 5-6 polisbilar kommit och åkt.

MEN! vi fick en uppvisning av en av bilarna som skulle vända bilen, men denna polis valde att göra det med stil, handbromsvändning!!

Vi hade tänk att åka tillbaka vid 3-4 tiden. tar med mig laptopen ifall det händer något annat sköj!
Citera
2011-01-11, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midlifecrises
Mm? Ett ord som på många orter i Sverige används för att beskriva en äldre kvinna? Inga konstigheter.

Mmmm...men då ska du veta att på de flesta orter i Sverige används det som ett nedsättande ord om äldre kvinnor. Eller visste du inte det? Och här handlar det om en förmodligen mördad kvinna och jag tycker du ska behandla det hela med en viss respekt.
Citera
2011-01-11, 02:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
För att döma ja.
Men JAG vill veta motivet. Jag är kroniskt nyfiken på vissa gärningsmän/offer.
Jag håller inte med Leif GW att motivet alltid är ointressant i jakten på en mördare.
Jag tror Hercule Poirot är mer inne på rätt linje när han säjer: "Hitta motivet så hittar du mördaren".
När en gammal arvtant blir mördad så letar man efter de som har motiv, dvs arvingarna.
/MissMarple

Motivbild är ju intressant rent intellektuellt, men väldigt sällan ur ett spaningsperspektiv. Mister en gammal tant livet i ett spaningsmord så börjar man ju med att förhöra grannar, anhöriga och vänner, frågar var de uppehöll sig och så. Det oavsett om tanten är kapitalstark... Att börja nysta i motivet är att börja i fel ända. I de allra flesta fall är ju motivet ändå helt uppenbart.

Jag är också nyfiken på motivet, oftast brukar det dock inte vara så spännande... Inte heller säkert att något motiv kommer visa sig. Min känsla är lite att SB lider av någon form av personstörning eller psykopati. Inte i den grad att det motiverar rättspsykiatrisk vård, men någon form av vajsing tror jag det är. Även om bevisen mot honom visar sig överväldigande så kan han välja att inte erkänna, för att slippa obekväma frågor. Därmed undviks också diskussioner om motivbilden.

För min del känner jag mig inte helt säker på hur det här kommer gå? Teknisk bevisning i form av däckspår lär inte finnas. Mobilpejling kan, om han är klantig, visa att han befunnit sig i området men det räcker ju inte långt. Hur ska vi tro att hon avlidit? Kniv eller kvävning, antagligen, tveksamt om det går att tekniskt knyta till SB. De flesta eventuella DNA-spår på henne kan han antagligen påstå har en naturlig förklaring.
Citera
2011-01-11, 02:23
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Motivbild är ju intressant rent intellektuellt, men väldigt sällan ur ett spaningsperspektiv. Mister en gammal tant livet i ett spaningsmord så börjar man ju med att förhöra grannar, anhöriga och vänner, frågar var de uppehöll sig och så. Det oavsett om tanten är kapitalstark... Att börja nysta i motivet är att börja i fel ända. I de allra flesta fall är ju motivet ändå helt uppenbart.

Jag är också nyfiken på motivet, oftast brukar det dock inte vara så spännande... Inte heller säkert att något motiv kommer visa sig. Min känsla är lite att SB lider av någon form av personstörning eller psykopati. Inte i den grad att det motiverar rättspsykiatrisk vård, men någon form av vajsing tror jag det är. Även om bevisen mot honom visar sig överväldigande så kan han välja att inte erkänna, för att slippa obekväma frågor. Därmed undviks också diskussioner om motivbilden.För min del känner jag mig inte helt säker på hur det här kommer gå? Teknisk bevisning i form av däckspår lär inte finnas. Mobilpejling kan, om han är klantig, visa att han befunnit sig i området men det räcker ju inte långt. Hur ska vi tro att hon avlidit? Kniv eller kvävning, antagligen, tveksamt om det går att tekniskt knyta till SB. De flesta eventuella DNA-spår på henne kan han antagligen påstå har en naturlig förklaring.

Ja ,det är där jag är rädd att vi hamnar. Har han kunnat neka så här länge så kan säkert göra det rakt igenom.
Det är han ju i så fall inte ensam om. Och då får vi aldrig veta det för mej mest intressanta: varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in