2011-03-10, 14:47
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Än mer fundersam då det verkar som det enbart är 2 våningen som är med på ratsit.
Även på Birthday är det samma uppgifter.
Sekretess ?

En av sönerna var väl skriven där, men nån nämnde att han numera stod på en annan adress (han får väl inte bo där om det är avspärrat och vill kanske inte heller flytta tillbaka sen) och då är väl helt enkelt ingen skriven på bottenvåningen på den adressen i nuläget.
Citera
2011-03-10, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Biashara nämnde väl inte Katrineholm över huvud taget? Ett förbryllande fall i Örebro däremot, är från juni 1995 och gäller en Kristina Andersson som försvann spårlöst i sin bil från arbetet på Universitetssjukhuset. Hon har inte hittats. Inte bilen heller. Andersson bodde på Östra Vintergatan.
Ja, det där kommer jag ihåg, det var en vit micra eller en annan småbil. Både bil och tant är puff gone.
Citera
2011-03-10, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Biashara nämnde väl inte Katrineholm över huvud taget? Ett förbryllande fall i Örebro däremot, är från juni 1995 och gäller en Kristina Andersson som försvann spårlöst i sin bil från arbetet på Universitetssjukhuset. Hon har inte hittats. Inte bilen heller. Andersson bodde på Östra Vintergatan.
Vad pekar mot att SB skulle ha något med detta att göra?
Citera
2011-03-10, 14:54
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Än mer fundersam då det verkar som det enbart är 2 våningen som är med på ratsit.
Även på Birthday är det samma uppgifter.
Sekretess ?
Det verkar som om hyresgästen med namnet Perr*n* som står angiven på första våningen på namnskylten har flyttat. Det finns bara två personer med det namnet i Örebro enligt Ratsit, bosatta på Eri*slu*dsvägen 8. Eftersom även Evas son flyttat, bor det ingen på bottenvåningen för tillfället.
Senast redigerad av Pethrus 2011-03-10 kl. 14:57.
Citera
2011-03-10, 15:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Det verkar som om hyresgästen med namnet Perr*n* som står angiven på första våningen på namnskylten har flyttat. Det finns bara två personer med det namnet i Örebro enligt Ratsit, bosatta på Eri*slu*dsvägen 8. Eftersom även Evas son flyttat, bor det ingen på bottenvåningen för tillfället.

Du är säker?
Namntavlorna är inte rensade menar du?
Annars är det inte ovanligt att man sekretessbelägger familjemedlemmar under utredning.
Lediga lägenheter alltså`?

Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
En av sönerna var väl skriven där, men nån nämnde att han numera stod på en annan adress (han får väl inte bo där om det är avspärrat och vill kanske inte heller flytta tillbaka sen) och då är väl helt enkelt ingen skriven på bottenvåningen på den adressen i nuläget.

Ok jag tänkte mer på om det va lägenheten hon sov i då hon va i Örebro?
Vet någon detta?
OM den är avspärrad bör den ha relevans?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-10 kl. 15:14.
Citera
2011-03-10, 15:15
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Bilder från Lövstagatan 5 b
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/l_C3_B6vstagatan_5b_a-344.JPG
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/l_C3_B6vstagatan_5b_b-411.JPG

Jo jag tänkte på Lövstagatan norra utfart är ju väldigt nära eurostop och örebro golfhall.
Den ligger ju perfekt om han vill hälsa på på vägen till golfhallen tycker jag
Citera
2011-03-10, 15:17
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Du är säker?
Namntavlorna är inte rensade menar du?
Annars är det inte ovanligt att man sekretessbelägger familjemedlemmar under utredning.
Lediga lägenheter alltså`?
Ok jag tänkte mer på om det va lägenheten hon sov i då hon va i Örebro?
Vet någon detta?
OM den är avspärrad bör den ha relevans?
Ja, den här lägenheten på Lövstagatan 5 B måste väl vara den som har kallats för hennes "övernattningslägenhet". Men då bör väl den också vara avspärrad och lika intressant som SB:s lägenhet.
Citera
2011-03-10, 15:22
Medlem
Glitterkvists avatar
Tänk om någon lånat ut sin lägenhet till mgm under jul och sen får reda på att mgm är häktad för styckmord.
Lägenhetsinnehavaren blir skräckslagen att bli inblandad och håller tyst om detta till polisen.Lägenhetsinnehavaren kan ju ha andra skumma affärer att dölja ?teori
Citera
2011-03-10, 15:24
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ja, den här lägenheten på Lövstagatan 5 B måste väl vara den som har kallats för hennes "övernattningslägenhet". Men då bör väl den också vara avspärrad och lika intressant som SB:s lägenhet.

Ok!
Tänkte på ett tidigt uttalande i pressen om att hon gick ut från sitt hem 28/12 och menar man då lägenheten i Nora?
Sov hon då på Lövstag?

Funderar om någon av lägenheterna är mordplatsen.
Citera
2011-03-10, 15:33
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ok!
Tänkte på ett tidigt uttalande i pressen om att hon gick ut från sitt hem 28/12 och menar man då lägenheten i Nora?
Sov hon då på Lövstag?
Funderar om någon av lägenheterna är mordplatsen.
Jag har fått uppfattningen att det är övernattningslägenheten i Örebro man syftat på, men nu blir jag osäker. Det har heller aldrig framkommit var Eva befann sig natten 28-29 december. Bara att hon ska ha setts i sin bil på morgonen den 29 och att hon sedan varit på sin arbetsplats på morgonen/förmiddagen.
Citera
2011-03-10, 15:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag har fått uppfattningen att det är övernattningslägenheten i Örebro man syftat på, men nu blir jag osäker. Det har heller aldrig framkommit var Eva befann sig natten 28-29 december. Bara att hon ska ha setts i sin bil på morgonen den 29 och att hon sedan varit på sin arbetsplats på morgonen/förmiddagen.

Kanske dom sågs redan då?
I övernattningslägenheten?
Citera
2011-03-10, 16:28
Medlem
bagarn29s avatar
En fråga som ständigt återkommer är: vad gjorde Eva vid konserthuset på morgonen den 29:e?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in