2011-03-05, 16:40
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
Exakt vad jag ville ha sagt med mitt tidigare inlägg, då jag fick bannor av den allsmäktige Sweperr...
Tror du att det är några fårskallar som genomför P7: or? Se f.ö. mitt inlägg ovan om sekretess i samband med psyk.undersökningar.
Citera
2011-03-05, 16:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Här undrar jag vad det är för uppgifter som stärker detta uttalande om BO som är på gränsen till förtal .
Här ger man läsaren en väldigt konstig uppfattning om brottsoffret och man bör verifiera sina påståenden.
Det finns flera läsare som är förbannade över den här trådens skuldbeläggande av brottsoffret.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Finns många vittnesmål och uttalanden som styrker detta. Det kan inte undgå någon som är opartisk, om de höjer blickarna lite. Det finns mer, men väntar också på bekräftelser.

Jag utgår ifrån att läsarna är fullt kapabla att förstå och tolka själva, de flesta dumfeministkärringar i denna tråd har ju för vana att svartmåla skribenten före att motargumentera.

Nu sjönk du! Att ta till uttryck som dumfeministkärringar säger mer om dig än om dom du kastar det på.

Jag får mycket info om Eva och ingenting av den infon tyder på att det är din uppfattning om henne som stämmer.
Infon kommer från folk som känner henne och hon beskrivs överlag som en snäll och glad kvinna som var mycket mån om sina barn.
Tyvärr är ditt inlägg raderat så jag kan inte citera det... Eller... tycker nog inte att det är "tyvärr" när det gäller den raderingen.
Dessutom är det så att hon var en stark person i sin yrkesroll... men privat var hon mer osäker och hade inte alls det självförtroende som man kanske kunde tro att hon skulle ha.

Hennes liv var ingen dans på rosor... och ditt uttalande om att hon levde med missbruk kan lätt misstolkas. Inga uppgifter finns på att hon skulle missbruka... men däremot finns missbruk bland hennes närmaste vilket måste ha varit oändligt svårt för henne.

Tycker att tråden har spårat ur rejält nu...
Citera
2011-03-05, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Ja, men då undrar man varför han plötsligt fick för sig att mörda henne. Det var väl bara bra för honom att hon ville göra slut? Äntligen blev han nu av med henne om hon nu var "efterhängsen" som vissa påstått. Då fick han som han ville? Varför då i hela friden döda henne när hon frivilligt valde att gå??
OM det är så, så är det inte Eva utan Stefan som inte ville aceptera att hon hade ett annat förhållande till en annan man när de i åratal hade träffats på tu man hand.
Han var avundsjuk och hade inte kontrollen som innan när de var på samma arb.plats.
Vilket då kan ha frusterat han till dessa gärningar! Var det därför, som jag frågat innan, att hon sa upp sej från sitt tidigare jobb när hon inte hade något jobb att gå till efteråt? Panik!
Citera
2011-03-05, 17:00
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Äsch... bry dig inte om bannorna

Jag glömde ju att jag också erkände att jag hade fått hemanmärkning i skolan... men den var inte för snöbollskastning... nej den var för att jag smygrökte på baksidan av gympahallen... men annars fanns det inget negativt om mig.
Jag var sååååååååå omtyckt och snäll

Var du så där medelmåtta i skolan också som SB?

Det var ju nån som påstod att SB var så smart att han fixade högskoleprovet utan nåt fel men av hans medelbetyg att döma så jag tror jag tvivlar att han skulle fixa 1.6
Citera
2011-03-05, 17:01
Medlem
ReedMes avatar
Här är en gammal NA-artikel om SB:s tillvaro i häktet, för den som är intresserad:

http://na.se/nyheter/orebro/1.1081732-har-sitter-51-aringen?m=print
Citera
2011-03-05, 17:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Det var ju nån som påstod att SB var så smart att han fixade högskoleprovet utan nåt fel men av hans medelbetyg att döma så jag tror jag tvivlar att han skulle fixa 1.6

Att han hade medelbetyg behöver inte betyda att han senare, på äldre dar och som färdigutbildad lärare, inte skulle kunna ha höga poäng på högskoleprovet. Det är ju inget IQ-test direkt. Och alla har väl hört berättelsen om Einsteins skoltid...
Citera
2011-03-05, 17:42
Medlem
Reagerade på den där undersökningen. Tror nog han utelämnat en hel del övrigt att önska där
Det jag reagerar på var, att det enda "dåliga" han haft i sitt 50-åriga liv är en snöbollskastning för 40 år sen. Varför ens ta upp en sån sak? Inte ens den perfektaste av de mest perfekta har levt ett så klanderfritt liv.. Om något verkar för bra för att vara sant så är det också oftast det..
Citera
2011-03-05, 17:48
Medlem
Något hände Sb på slutet han visade upp ett anorlunda beteende i sin hantering av sitt liv. Bla hur han beskrerv sina relationer (mycket hemlighetsfull, samt hur han kommenterade sin omgivning så som han gjorde gör man inte om man är i balans. Alltid mycket hög intigritet men som regel är det bekvämt för omgivningen. Hans senaste älskarinnor ser ut att vara glada att det för deras del slutate som det gjorde.
Citera
2011-03-05, 17:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinden
Något hände Sb på slutet han visade upp ett anorlunda beteende i sin hantering av sitt liv. Bla hur han beskrerv sina relationer (mycket hemlighetsfull, samt hur han kommenterade sin omgivning så som han gjorde gör man inte om man är i balans. Alltid mycket hög intigritet men som regel är det bekvämt för omgivningen. Hans senaste älskarinnor ser ut att vara glada att det för deras del slutate som det gjorde.

Kan du ge oss något exempel på hur han betedde sig... som var annorlunda?

Vilken typ av kommentarer menar du?

Han senaste älskarinnor... Oppssss... hur många rör det sig om?

Det skulle vara skönt att få lite info från någon som verkligen vet något.
Citera
2011-03-05, 18:11
Medlem
Undrar bara jag varför EM påstod att de hade en fin relation samtidigt som SB förklarat att relationen tog slut för ett år sedan?
Här någonstans kan kanske förklaringen till tragedin ligga?
Citera
2011-03-05, 18:20
Medlem
Jag bestämde mig för att lämna tråden eftersom den mest består av lösryckta antaganden, spekulationer, amatörpsykologiska analyser och ”sanningar” som visat sig vara fullkomligt tagna ur luften. När jag gör ett gästspel så ser jag att beslutet känns rätt. Jag har ingen sanning att föra fram, och eventuell lokalkännedom samt viss input från bekanta till SB är uppenbarligen irrelevanta i sammanhanget.
• Jag orkar inte ens hålla ordning på när jag gjorde det inlägg (troligtvis någon gång i mitten av januari) som ifrågasatte polisens snabba agerande när EM anmäldes försvunnen, men inlägget bemöttes snabbt från insatta med att det minsann var en slags praxis.
• Fyndplatserna, och kopplingarna mellan dessa, berörs överhuvudtaget inte längre i diskussionen.
• Vem (och när) EM anmäldes som försvunnen är fortfarande inte klarlagt . Kalle Wallin nämnde ett datum, och detta har blivit ett faktum. Men all annan rapportering hävdar att anmälan inkom dagen innan denna. Det kan framstå som en petitess, men om anmälan inkommer snabbt, och polisen reagerar direkt så tyder det väl på att både anmälare och polis tar situationen ett väldigt stort allvar. I så fall, varför?

Vilket resultat han hade på högskoleprovet är för mig i högsta grad oväsentligt. Precis som många andra detaljer utan verklighetsförankring.
Citera
2011-03-05, 18:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Undrar bara jag varför EM påstod att de hade en fin relation samtidigt som SB förklarat att relationen tog slut för ett år sedan?
Här någonstans kan kanske förklaringen till tragedin ligga?

Sb flyttade ihop med AA för ett år sen.
Hur skulle han kunna svara annorlunda med tanke på att han var sambo?
Han ville väl inte outa att han hade en älskarinna vid sidan om...

Förklaringen till tragedin ligger nog i deras förhållande... men vad det är hoppas jag någon gång att vi får veta.
Tror inte det handlar om pengar eller arbete... Nej något mer banalt.
Mannen som alltid var så lugn kanske släppte på trycket för en gångs skull och då small det till rejält.
Jag tror på ett dråp i hastigt mod... och sen en transportstyckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in