2011-01-01, 01:05
Medlem
Musse.Chills avatar
Efter den underbara segern av Kanadickerna väntar nu USA - Schweiz.
SweTechs avatar

Moderatormeddelande

Postat av SweTech 2011-01-01, 01:07
Medlem
Tänk på att det INTE är tillåtet att snacka om streaming.

Detta innebär att snacka om kvaliten på streaming, att fråga efter länkar, erbjuda länkar, be om länkar i PM och så vidare.. Sådant snack ger er tillsägelser.

//Moderator
2011-01-01, 01:11
Medlem
melackos avatar
Är det nu USA måste vinna för att vi ska slippa USA/Kanada i semin, eller är det redan 100% klart?
2011-01-01, 01:20
Medlem
kirrem4ns avatar
Också nyfiken hur det ligger till exakt?
2011-01-01, 01:27
Medlem
svulles avatar
Bara jag som får känslan av att USA mycket väl kan göra en läggmatch, bara för att slippa möta Kanada i semi? Detta gör således att vi får spela USA i semifinalen.
2011-01-01, 01:29
Medlem
Musse.Chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Bara jag som får känslan av att USA mycket väl kan göra en läggmatch, bara för att slippa möta Kanada i semi? Detta gör således att vi får spela USA i semifinalen.

Skulle inte förvåna mig en sekund..
2011-01-01, 01:31
Medlem
fast är det inte så att även om USA förlorar denna match så hamnar dom på "andra sidan" av slutspelsträdet? i detta fall går ju schweiz om usa och slutar därmed 2a, och får möta 3an i sveriges grupp i kvartsfinalen som leder till den andra semifinalplatsen i sveriges match? mkt möjligt att alkoholen spelar mig ett spratt men jag e ganska säker på att det är så det ligger till.

möjligt att ifall schweiz slår usa i förlängning så slutar usa 2a i gruppen, detta är isf det enda scenariot där sverige kan få usa i semi.
2011-01-01, 01:38
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle

USA slog Kanada förra året och har ett bättre lag än Kanada, Sverige är bättre i år än förra året spelmässigt, så det skulle vara dumt av USA att försöka lägga sig och spela en extra match och komma ut mot ett taggat Sverige. De vill nog möta ett trött Kanada i första hand.
2011-01-01, 01:41
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musse.Chill
Skulle inte förvåna mig en sekund..

Det skulle märkas alldeles för tydligt om USA gjorde en läggmatch mot Schweiz, det är klass-skillnad!

Hoppas dock att M.S har rätt, att vi slipper usa i vilket fall. Vore skönt om någon kunde komma och bekräfta detta?
2011-01-01, 01:45
Medlem
Musse.Chills avatar
Sänds inte matchen i Svensk TV ? Om den inte gör det, känns ju den här tråden relativt värdelös.
2011-01-01, 01:45
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Det skulle märkas alldeles för tydligt om USA gjorde en läggmatch mot Schweiz, det är klass-skillnad!

Hoppas dock att M.S har rätt, att vi slipper usa i vilket fall. Vore skönt om någon kunde komma och bekräfta detta?

Ja, det är tydligen så. Om USA gör en läggmatch så får de möta Kanada i kvarten istället... Så det blir de lagen hur det än går, tillslut, såvida inte Schweiz slår Kanada.
2011-01-01, 01:48
Medlem
Förlorar USA kommer Schweiz före, vilket innebär att Sverige får Schweiz, Tjeckien eller Ryssland i semifinal. Vinner USA kommer de 1:a och Sverige får Finland, Tjeckien, eller Ryssland i semifinal.

Och om USA skulle förlora får de dessutom Kanada redan i kvartsfinalen.

Jag tippar Sverige - Finland och USA - Kanada i semifinal.
Senast redigerad av Canucks 2011-01-01 kl. 01:51.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in