2008-03-23, 22:43
Medlem
Riddarens avatar
DÖD åt idioterna som skapade den här skräckterrorn: http://www.youtube.com/watch?v=YfgV9DHJruY !!!!
Citera
2008-03-23, 23:58
Medlem
F5MMANs avatar
Rädda Joppe var ju för jävla skön. Tyckte mycket om pojken i glasögon, fick en slags gay-crush på honom.

Ika i rutan var också jätte kul att kolla på, blev helt exalterad av att se henne hoppa och studsa (kommer fan inte ihåg vad hon gjorde). Mitt sätt i barndomen var baserad på hennes galna upptåg, var liksom lika sprallig som henne.

Värst var dock Skrotnisse! Fyfan, säger jag bara. Kan inte tänka på det.

Återkommer med flera...

EDIT: Barnprogram vetifan, men Casper! Den otecknade versionen, där en kvinna ramlar utför ett stup och dör. Hade sex-mardrömmar om kvinnan när hon var spöke i flera veckor.
Ganska obehagligt det också.
Senast redigerad av F5MMAN 2008-03-24 kl. 00:01.
Citera
2008-03-24, 17:56
Medlem
blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
DÖD åt idioterna som skapade den här skräckterrorn: http://www.youtube.com/watch?v=YfgV9DHJruY !!!!

Eller hur! Vilka skräckfyllda minnen som vaknar till liv när jag tittar på det klippet. Riktigt obehagligt även så här i vuxen ålder, påminner mest om psykiskt skruvade feberdrömmar.
Citera
2008-03-24, 18:10
Medlem
Agamemnos avatar
Skrotnisse är riktigt jävla läskigt. Männen i den serien känns ungefär som enslingen i Beckfilmen "Enslingen".
Citera
2008-03-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamemno
Skrotnisse är riktigt jävla läskigt. Männen i den serien känns ungefär som enslingen i Beckfilmen "Enslingen".

indeed! var skiträdd för skrotnisse när jag var liten, speciellt polisen och hans fånge, ujuj!
Citera
2008-03-24, 20:19
Medlem
Blåbärskungens avatar
Detta fick mina kallingar att ändra färg

http://www.youtube.com/watch?v=e3ztIDFU2P8
Citera
2008-03-24, 20:36
Medlem
Aldhisslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Världens läskigaste barnprogram utan konkurrens är givetvis Teletubbies.

Ett gäng mongoloida förkrympta vanskapta dvärgar från yttre rymden valsar omkring på en äng med en gravt sadistisk sol som stirrar ner på de.
Allt under att en menlös och svårt störd melodi repeteras i det oändliga.

Detta beteende upprepas ett antal gånger tills det sitter fastbränt i hjärnbarken på de stackars försvarslösa småbarnen. Det lömska sättet att börja sin perverterade propaganda på barn i den åldern - gör att det måste vara människohatande rymdvarelser som startat detta.

Alternativet är för horribelt att begrunda.

Så sant, rena rama hjärntvätten på det där programmet.
Citera
2008-03-24, 21:54
Medlem
words of minds avatar
Teletubbies!!
Citera
2008-03-31, 21:30
Medlem
Nils-Nisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullubelle
Jag har letat jätte mycket efter det där läskiga alfabets-tåget!
jag tror det kommer ifrån programmet sagostunden. Minns bara agarebagare bengtsson och när de sjunger adjööken i slutet.
Minns också att det fanns ett program med en pojke och en jätte persika som växte hela tiden och några elaka tanter som ville ha den eller nått sånt?
Gamla barnprogram med läskiga intron i största allmänhet är otäcka.
Minns även att serien Assar som brukar finnas i dn gick på tv för jätte länge sen, blev livrädd och minns det än idag.
Lennart Helsings ABC? Jag älskade det när jag var liten!

Som många andra här var jag rädd för skrotnisse, men även Karlsson på taket. Han var alldeles för störig och stökig för mig. Emil i Lönneberga hatade jag också.
Citera
2008-03-31, 22:11
Medlem
Hehehe läser och det är så underbart att se att många andra också blev rädda av skrotnisse när de såg det som barn. Minns med fasa lite från några av mina tidigaste mardrömmar.

Men när jag senast tittade igenom alla avsnitt för kanske ett år sen blev jag riktigt överaskad, det var nästan bra. Alkisen i cellen, eremitens bok där om man tittar lite nogrannare står riktigt festliga saker, osv,osv.
Citera
2008-03-31, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p0ope
Hehehe läser och det är så underbart att se att många andra också blev rädda av skrotnisse när de såg det som barn. Minns med fasa lite från några av mina tidigaste mardrömmar.

Men när jag senast tittade igenom alla avsnitt för kanske ett år sen blev jag riktigt överaskad, det var nästan bra. Alkisen i cellen, eremitens bok där om man tittar lite nogrannare står riktigt festliga saker, osv,osv.
Traumatiska minnen! Att de var gjorda av dockor också var bara ännu mer läskigt. Allt var läskigt med den serien, speciellt när eremiten var i öknen och höll på att bli uppäten av en gam .

Nej, nu ska jag ladda ner några avsnitt .
Citera
2008-03-31, 22:17
Medlem
Ostfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ope

Det som är så kul. Man kan se på det med ett annat perspektiv idag och samtidigt får man en saftig nostalgitripp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in