• 2
  • 3
2010-12-31, 17:46
Medlem
Passenger10s avatar
Kasta skiten.

Visst är det tråkigt att nyårsmiddagen inte blir som planerat, men det är så jävla dumt att åka på matförgiftning.

Kött ska inte lukta spya som nån påstod.
2010-12-31, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drizzel
Åkte tillbaka till Coop. Killen som tog påsen fick kräkreflexer så det var ett lätt byte mot en ny
Den nya luktar kött. Kvällen räddad. Gott nytt på er!

PS: Riskerar jag att bli sjuk nu trots att jag aldrig smakat det? Det har ju kommit blod typ överallt..

Kul att de löste sej för dej.

Enligts Coop's regler så ska du ha dubbla mängden kött eller pengar tillbaka när du byter/lämnar tillbaka dåligt kött.

Ha en fortsatt trevlig kväll
2011-01-01, 11:45
Medlem
Hej,
Har oxå råkat ut för dåligt luktande kött.
Måhända att det var ätbart och kanske OK men efter att jag fått känslan att något är mysko så återkommer aldrig aptiten på den kötbiten igen.
Jag har därmed slutat prova, fråga eller testa - slänger det direkt i soperna då den negativa känslan runnit på och mailar butiken med klagomål.
Får alltid ersättning för köttet och har alltid någon "reservmat" i frysen.
2011-01-01, 12:23
Medlem
Opponentens avatar
Jag har kommit till den slutsatsen att man inte kommer ifrån att, sydamerikansk filé ("bäst före" flera månader framåt) alltid har en bismak av "någonting". Köper numera endast inhemsk filé om jag vill slå på stort. Priset är naturligtvis minst 50% dyrare.
2011-01-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZpQ
Kul att de löste sej för dej.

Enligts Coop's regler så ska du ha dubbla mängden kött eller pengar tillbaka när du byter/lämnar tillbaka dåligt kött.

Ha en fortsatt trevlig kväll
Aha det var därför killen sa "ta hur stor bit du vill" när jag kom tillbaka med dåliga köttet. Fanns dock inget över 1.8kg i disken men tjänade några hekto

Hörde de i charken sa att det är problem med vacuumpackat för det räcker med minsta hål så tar köttet fart.. Det är ju skillnad på färskt och färskt har man insett nu.

Nästa år blir det familjepizza
2011-01-01, 14:07
Medlem
Hände mig på en dyr svensk vakuumförpackad kalvfilé en gång, den luktade riktigt illa men testade att steka lite och det luktade pecka. Blev retur till affären med den godbiten.
2011-01-01, 17:27
Medlem
Svizzeras avatar
reklamera den och kräv att få tillbaka pengarna och ta med kvittot!
2011-01-02, 01:36
Medlem
menslutanus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Hängmörat kött är mycket gott. Det innebär att förruttnelseprocessen har satt igång. Med andra ord är gott kött inget annat än halvruttna likdelar från djur.

Sedan finns det så klart gränsskillnader i hur ruttet köttet ska vara. Kära TS kan ju ha kött som är för gammalt och verkligen ruttet. Eller så kan han ha en god köttbit.
Är själv jägare och hanterar väldigt mycket kött under ett år.

Visst, när man hängmörar så kan det lukta lite speciellt men aldrig att det luktar "dåligt". Beskriver man sin köttbit som stinkande så skulle jag verkligen inte äta den.
2011-01-02, 01:55
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menslutanu
Är själv jägare och hanterar väldigt mycket kött under ett år.

Visst, när man hängmörar så kan det lukta lite speciellt men aldrig att det luktar "dåligt". Beskriver man sin köttbit som stinkande så skulle jag verkligen inte äta den.
problemet är väl att väldigt få förstår skillnaden mellan "luktar väldigt mycket kött" och "stinker väldigt mycket kött" om dom inte kommer i kontakt med kött på det vis som en jägare eller slaktare lär känna kött. sen har jag iof hört skräckexempel på att många jägare inte ens vet skillnad mellan filé och ryggbiff, men det är en annan historia..
2011-01-02, 14:32
Moderator
Evil Eds avatar
Finns tråd att hålla sig i, kolla de klistrade.

Låst.

/mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in