• 1
  • 2
2011-01-01, 15:27
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Csharper
visste om allt förutom sången, grymt kul!

LOL, asnice
dock behöver man skriva lösenord bara för att du kör kommandot som superuser (sudo).. så om du tar bort det får du samma sak fast utan kravet att du är admin.
f.ö. behöver du inte använda applescript för att göra det där utan du kan köra programmet 'say' direkt som du gjorde ovan, dvs du kan skriva såhär:
say -v Cellos Dum dum dum dum dum dum dum he he he ho ho ho fa lah lah lah lah lah lah fa lah full hoo hoo hoo
-v XXXX specificerar vilken röst som används

hittade en lista på alla röster som finns så jag slängde ihop ett litet ruby-script som säger en viss text med varje röst. Klistra in följande i terminalen och tryck enter (alla ooooooooooooooooooo:na kan du ju såklart ändra till valfri text..) Tröttnar du och vill få tyst på det innan det är slut kan du trycka ctrl+z:
Kod:
ruby -'arr = ["Agnes", "Kathy", "Princess", "Vicki", "Victoria", "Bruce", "Fred", "Junior", "Ralph", "Albert", "Bad", "Bahh", "Bells", "Boing", "Bubbles", "Cellos", "Deranged", "Good", "Hysterical", "Pipe", "Trinoids", "Whisper", "Zarvox"]; arr.each do |voice| puts voice; system("say -v #{voice} oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo  oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo  oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo  oooo") end' 

starwarsfilmen är f.ö riktigt jävla grym.. fattar inte att han orkade

Ha ha, vice med alla dessa olika rösterna Man kan ju leka in i förbannelse med dem där.
Citera
2011-01-01, 18:17
Medlem
Haha underbart, Star Wars har jag också hört talas om förut. Det finns väl också till Windows har jag för mig? Men spelen var riktigt sköna. Ingen som har något annat roligt man kan göra i terminalen, jag är en total noob
Citera
2011-01-01, 18:25
Medlem
trickydicks avatar
Annat terminalkul är att surfa i terminalen med LYNX.. Man måste dock installera Lynx först. men det vore coolt om apple släppte en textversion av Safari i terminalen i Lion
Citera
2011-01-01, 18:38
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5829462
Haha underbart, Star Wars har jag också hört talas om förut. Det finns väl också till Windows har jag för mig?
Ja, asså Telnet är bara ett nätverksprotokoll för kommunikation mellan en klient och en server. starwarsfilmen är alltså inte något som finns inbyggt i något os, utan man "telnet:ar" till/mot en server, i det här fallet servern som domänen "towel.blinkenlights.nl" pekar på. Det enda som krävs av os:et är att det finns någon Telnet-klient/program. Du kan därför även se filmen på tex iPhone om du laddar ner en Telnet-klient. Finns säkert till Android och andra os också.

Edit:
har du en iOS-enhet och vill testa kan du ladda ner Mocha Telnet Lite som är gratis. bara att fylla i "towel.blinkenlights.nl" som domännamn.
Senast redigerad av Csharper 2011-01-01 kl. 18:43.
Citera
2011-01-01, 19:28
Medlem
towbs avatar
Av en slump fick jag precis höra denna melodi:

say -v Bad Dumdumdumdumdumdumdumdumdumdumdum

Lite ondskefullt så där
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera