2010-12-30, 21:24
Medlem
Sitter här och har haft hjärtklappning/hjärtrus i lite mer än en halvtimme. Har även andra symptom som illamående, kall och grötigt i hjärnan/trött.

Hur länge hade ni väntat med att söka vård om man har konstant hjärtrus trots att jag inte ansträngt mig? Har en konstant puls på 110 sedan 30min tillbaka.
Citera
2010-12-30, 21:52
Medlem
Sök Hjälp - och det NU (akuten).

Hjärtklappning varar HÖGST i 15 minuter om det inte är några konstiga fel på en.

Du håller på att få hjärtsnörp som är de troligaste.

Saxat från http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Hjartklappning/

Senast redigerad av Frigo 2010-12-30 kl. 21:55.
Citera
2010-12-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigo
Sök Hjälp - och det NU (akuten).

Hjärtklappning varar HÖGST i 15 minuter om det inte är några konstiga fel på en.

Du håller på att få hjärtsnörp som är de troligaste.

Saxat från http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Hjartklappning/

ringde sjukvårds upplysningen och fick svaret att jag ska vänta i några timmar och se om det försvinner, nu en timme senare har pulsen sjunkit och illamående har försvunnit. Har även gått från att frysa till att känna mig väldigt varm.

Har ingen tillgång till akutmottagning eller bil för tillfället så att åka till akuten blir ett problem
Citera
2010-12-30, 22:52
Medlem
kattenkatts avatar
Hjärtklappning och hjärtrusning är inte alltid farligt, ofta är det helt ofarligt och de allra flesta har upplevt det. Inte sällan utlöses det av stress, oro, depression, magkatarr osv. Naturligvis ska man söka läkare om det håller på länge el ofta för att utreda orsak. Ångesten i samband med dessa problem är oftast det värsta.
Citera
2010-12-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
ringde sjukvårds upplysningen och fick svaret att jag ska vänta i några timmar och se om det försvinner, nu en timme senare har pulsen sjunkit och illamående har försvunnit. Har även gått från att frysa till att känna mig väldigt varm.

Har ingen tillgång till akutmottagning eller bil för tillfället så att åka till akuten blir ett problem

AH, de låter ju bra hoppas de bara blir bättre.
Citera
2010-12-31, 01:53
Medlem
Om man går med hjärtklappning frekvent under en längre tid kan hjärtmuskeln ta skada. Finns ganska många som käkar betablockerare för detta. Du hade inte druckigt eller ätit något speciellt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in