Sitter här och har haft hjärtklappning/hjärtrus i lite mer än en halvtimme. Har även andra symptom som illamående, kall och grötigt i hjärnan/trött.
Hur länge hade ni väntat med att söka vård om man har konstant hjärtrus trots att jag inte ansträngt mig? Har en konstant puls på 110 sedan 30min tillbaka.
Vid extra ledningsbanor eller andra orsaker i själva hjärtat kommer hjärtrusningsbesvären att börja plötsligt utan uppenbar orsak. Du kan också få ångest, bli andfådd, trött, få ont i bröstet, få svimningskänsla, svettas eller få domningskänslor i kroppen.
Även förlamningar och talsvårigheter kan vara symtom på vissa hjärtrytmrubbningar. Det innebär att blodproppar bildas i hjärtat och följer med blodströmmen till hjärnan och orsakar stroke.
Senast redigerad av Frigo 2010-12-30 kl. 21:55.
Vid extra ledningsbanor eller andra orsaker i själva hjärtat kommer hjärtrusningsbesvären att börja plötsligt utan uppenbar orsak. Du kan också få ångest, bli andfådd, trött, få ont i bröstet, få svimningskänsla, svettas eller få domningskänslor i kroppen.
Även förlamningar och talsvårigheter kan vara symtom på vissa hjärtrytmrubbningar. Det innebär att blodproppar bildas i hjärtat och följer med blodströmmen till hjärnan och orsakar stroke.
ringde sjukvårds upplysningen och fick svaret att jag ska vänta i några timmar och se om det försvinner, nu en timme senare har pulsen sjunkit och illamående har försvunnit. Har även gått från att frysa till att känna mig väldigt varm.
Har ingen tillgång till akutmottagning eller bil för tillfället så att åka till akuten blir ett problem
Hjärtklappning och hjärtrusning är inte alltid farligt, ofta är det helt ofarligt och de allra flesta har upplevt det. Inte sällan utlöses det av stress, oro, depression, magkatarr osv. Naturligvis ska man söka läkare om det håller på länge el ofta för att utreda orsak. Ångesten i samband med dessa problem är oftast det värsta.
ringde sjukvårds upplysningen och fick svaret att jag ska vänta i några timmar och se om det försvinner, nu en timme senare har pulsen sjunkit och illamående har försvunnit. Har även gått från att frysa till att känna mig väldigt varm.
Har ingen tillgång till akutmottagning eller bil för tillfället så att åka till akuten blir ett problem
Om man går med hjärtklappning frekvent under en längre tid kan hjärtmuskeln ta skada. Finns ganska många som käkar betablockerare för detta. Du hade inte druckigt eller ätit något speciellt?