Nu är jag riktigt irriterad på CDON. Jag beställde ett exemplar av Jag är Zlatan, den begränsade utgåvan, för 3 000 kr (varav ungefär 2 500 kr går till BRIS). Det skedde så att jag skulle få den innan jul. Den har dock inte skickats ännu så jag kände mig tvingad att mejla dem och fråga när det jag ska ge bort som julklapp kommer.
Jag får då svaret: "Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager."
Eftersom jag inte fick ett konkret svar på min fråga skickade jag en ny fråga: "Så jag kommer alltså inte att få den innan jul?"
Svaret blev: "Hej,
nej tyvärr så kommer det inte hinna innan jul."
Jag har förståelse för att saker kan ta slut hos leverantören, men det jag blir riktigt jäkla irriterad på är att det inte per automatik går ut ett mejl om att något man beställt inte kommer att levereras inom den utlovade leveranstiden. Då måste jag alltså försöka komma på en ny julklapp, och nu är det försent att beställa något via nätet