2012-12-18, 16:23
Medlem
Beställde hem en vara förra tisdagen, altså 1 vecka sen. IDAG fick jag sms om att varan skickats, fyfan va sega jävlar. Första och sista gngen man handlar där.. Tacka fan för inet där man får varan max 2 dagar efter beställning.
Citera
2012-12-18, 20:34
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskNships
Beställde hem en vara förra tisdagen, altså 1 vecka sen. IDAG fick jag sms om att varan skickats, fyfan va sega jävlar. Första och sista gngen man handlar där.. Tacka fan för inet där man får varan max 2 dagar efter beställning.

Det är juletider. Saker tar ibland liiiite lite längre tid då. Frågor på det?
Citera
2012-12-18, 23:00
Medlem
dankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskNships

Måste nästan ha varit så att varan inte fanns i lager. Själv beställde jag två filmer i fredags kväll vid niotiden och idag hade jag dem i brevinkastet.
Citera
2012-12-20, 13:48
Medlem
Nu är jag riktigt irriterad på CDON. Jag beställde ett exemplar av Jag är Zlatan, den begränsade utgåvan, för 3 000 kr (varav ungefär 2 500 kr går till BRIS). Det skedde så att jag skulle få den innan jul. Den har dock inte skickats ännu så jag kände mig tvingad att mejla dem och fråga när det jag ska ge bort som julklapp kommer.

Jag får då svaret: "Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager."

Eftersom jag inte fick ett konkret svar på min fråga skickade jag en ny fråga: "Så jag kommer alltså inte att få den innan jul?"

Svaret blev: "Hej,

nej tyvärr så kommer det inte hinna innan jul."

Jag har förståelse för att saker kan ta slut hos leverantören, men det jag blir riktigt jäkla irriterad på är att det inte per automatik går ut ett mejl om att något man beställt inte kommer att levereras inom den utlovade leveranstiden. Då måste jag alltså försöka komma på en ny julklapp, och nu är det försent att beställa något via nätet
Citera
2012-12-24, 01:23
Medlem
zero73s avatar
Samma story här:

Kollade på prisjakt och beställde ett Nintendo 3DS XL + Spel + Tillbehör i Måndags den 17:e. CDON lovade på hemsidan att alla som beställde innan den 19:e kl 24.00 skulle få varorna levererade innan jul. Dagen efter kom ett SMS om att ordern skickats. Den 19:e kom ett minneskort i brevlådan...

Gick in nu precis på mina sidor och kollade orderstatusen:

Datum
21 dec kl 22:55 Örebro, Passerat terminal
21 dec kl 12:38 Göteborg, Sorterad
21 dec kl 10:06 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Dem jävla idioterna fick en order på MÅNDAG och levererar dem först på FREDAG. Förbannade ignoranta jävlar. Tack för att ni förstört min 6-årige sons julafton. Kommer ALDRIG i helvete handla av er igen - må ni brinna i helvetet och gå i konkurs era missfoster.
Citera
2012-12-24, 14:34
Medlem
CommonKnowledges avatar
Här har ni några rabattkoder som tar bort 50 kr:
XMAS2012, Xmas2012, xmas2012, CHRISTMAS, Christmas och christmas

Om ni söker er till spel som är fraktfria och kostar under 50 kr så blir dom gratis. Varje kod går att använda en gång = 6 gratis spel. Finns till både Xbox, Ps2 och PC.

Fungerar självklart på andra varor också.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2012-12-24 kl. 14:36.
Citera
2012-12-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Här har ni några rabattkoder som tar bort 50 kr:
XMAS2012, Xmas2012, xmas2012, CHRISTMAS, Christmas och christmas

Om ni söker er till spel som är fraktfria och kostar under 50 kr så blir dom gratis. Varje kod går att använda en gång = 6 gratis spel. Finns till både Xbox, Ps2 och PC.

Fungerar självklart på andra varor också.

Hittar inga fraktfria varor under 50 kr.
Citera
2012-12-24, 14:59
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Fungerade igår och ska tydligen fungera idag också, scrolla ner så ser du: http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad/1144000-dagens-fynd-diskussionstraden/index26.html
Citera
2012-12-29, 10:56
Medlem
Beställde ny tv på cdon. Fick inget bekräftelse mail, ingen begäran om verified by visa, pengarna är reserverade på kontot. Efter jag klickade nästa när jag matat in kortnummret stod det bara tillfälligt fel, uppdatera eller försök igen senare. Uppdaterade och här sitter jag, deras kundtjänst verkar ju vara lite halvtaskig med endast mailsupport.
Citera
2012-12-30, 00:39
Medlem
dumboears avatar
Intressant artikel i Di.se.

"Stora logistikproblem har under året grävt djupa hål i Cdons kassa och under fjärde kvartalet tvingades bolaget skjuta till ytterligare kapital för att klara julhandeln."

Om inte annat så bekräftar det vad jag personligen upplevt och känt på mig senaste året.
Citera
2012-12-30, 00:42
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Nä, den billigaste är nu Justin Biebers julskiva, för 59:-

Så en 19:- produkt, + 9kr för justin bieber och fraktfritt, dvs, 28kr, är det billigaste ni kommer undan med nu.
Citera
2013-01-04, 18:23
Medlem
Kafis avatar
Avråder alla från att beställa från denna webbutik.
Skickar använda/trasiga varor titt som tätt och hoppas på att man inte ska "orka bry sig".
Det är hela deras upplägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in