• 1
  • 2
2010-12-31, 12:38
Medlem
avgns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Ni behöver inte hålla på med era idiotförklarande hånfrågor. Faktum är att det finns en sanning i det att människan för väldigt lång tid sedan bestod av inte mer än kanske 2 000 i antal. Ruggigt nära utrotning.

Självklart vill ni ha källa på detta, men jag kan inte ge någon då jag varken sitter på något eller har lust att googla med det hiskeligt långsamma internet jag sitter på.
Alltså är det ett påstående tills motsatsen bevisats .
Citera
2010-12-31, 12:56
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Alltså är det ett påstående tills motsatsen bevisats .
Helt rätt i ditt avseende. Däremot är jag inte helt säker på att det skulle vara bevisat eller om det är en teori. Jag har för mig att det var lite snack om detta för omkring tre år sedan. Att den fortsatta mänskliga existensen ska ha varit "mycket kritisk". Jag minns dock inte om jag läste detta, såg på teve eller på museum. Jag får sätta mig och söka när anslutningen tillåter och återkomma.

Den pålitlige horan till förfogande: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2356589.ab
En till mindre bekräftande källa: http://www.foxnews.com/story/0,2933,352461,00.html
Senast redigerad av Ramaskriet 2010-12-31 kl. 13:03.
Citera
2010-12-31, 13:55
Medlem
Elementarts avatar
Att nummer 2 hamnade så högt på listan ändå
Citera
2011-01-01, 19:46
Medlem
JointOfStyxs avatar
Citat:
Ni behöver inte hålla på med era idiotförklarande hånfrågor. Faktum är att det finns en sanning i det att människan för väldigt lång tid sedan bestod av inte mer än kanske 2 000 i antal. Ruggigt nära utrotning.

Självklart vill ni ha källa på detta, men jag kan inte ge någon då jag varken sitter på något eller har lust att googla med det hiskeligt långsamma internet jag sitter på.

Jag menade varken att idiotförklara eller håna dig, ville bara läsa mer om det
Ska ta och försöka leta fram det när jag orkar. Du minns inte varför antalet människor var så litet?
Citera
2011-01-01, 20:49
Medlem
JointOfStyxs avatar
Citat:
Helt rätt i ditt avseende. Däremot är jag inte helt säker på att det skulle vara bevisat eller om det är en teori. Jag har för mig att det var lite snack om detta för omkring tre år sedan. Att den fortsatta mänskliga existensen ska ha varit "mycket kritisk". Jag minns dock inte om jag läste detta, såg på teve eller på museum. Jag får sätta mig och söka när anslutningen tillåter och återkomma.

Den pålitlige horan till förfogande: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2356589.ab
En till mindre bekräftande källa: http://www.foxnews.com/story/0,2933,352461,00.html

Klantigt av mig att inte fortsätta läsa innan jag svarade... Men tack!
Citera
2011-01-14, 21:41
Medlem
Däremot börjar man ju undra numera!

Den kanske är närmre än vi tror, med tanke på alla sjuka saker som hänt/händer runt omkring oss för tiden! Fiskar dör, fåglar ramlar ner från himlen. Rekordvintrar, översvämningar deluxe, tsunamis osv osv.
Skulle vara intressant att få lite olika perspektiv på det hela och även olika teorier, för man börjar fan bli lite orolig... Det var ju inte direkt för 2 år sen de började snacka om att ta hand om jorden för den håller på att gå åt skogen. Ämnet har ju varit uppe länge men det är först när man började märka underliga saker i naturen, som man verkligen tog tag i det hela.

Tycker det är lite läskigt
Citera
2011-01-17, 01:58
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=Qcr9pDWNnXI

Spola fram till 3min 20sekunder i klippet (Varning för spolier av ett spel)

Men där har ni ju förklaringen till varför människorna nästan dog ut! Solarflare!
Citera
2011-01-18, 00:57
Medlem
Frenchdelights avatar
Här är källan;

http://en.wikipedia.org/wiki/Toba_catastrophe_theory
Citera
2011-01-19, 12:18
Medlem
När är vår tid ute?

Tja, det är ju en process som påbörjats. Alltså den etniska rensning som Islamister sakta,sakta men säkert påbörjat. När alla "otrogna" har sanerats bort (kommer ta lång tid så ni behöver inte oroa er för er egen säkerhet) så kommer frid och fröjd råda över Jorden. Efter detta kommer troligen Jorden att kollapsa pga överbefolkning, interna stridigheter beroende på tolkningar om vem som följer den "heliga boken" på det "rätta" sättet.

Ett folk, ett rike, EN religion ! ! ! ! !
Citera
2011-01-25, 10:08
Medlem
människor är så jävla rädda för jordens undergång och blablabla "vi måste göra någonting innan det är försent" MEN VAFAN VÄNTAR VI PÅ DÅ? vi ser mänskligheten gå under mitt framför ögonen på oss, isarna smälter, det är översvämningar (senast i australien), länder krigar om religioner, terrordåd har infunnit sig i europa, oskyldiga människor dör, varje jävel tjatar om jordens miljö men likförbannat kör man runt i bil. Så ja; vi kommer gå under en dag.
Citera
2011-01-25, 11:17
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor-pung
Personligen tror jag att människans civilisation kommer kolapsa innan jorden går under.
Ett tips är att läsa Jared Diamonds bok how societies choose to fail or suceed
I den boken tar han upp olika civilisationer som har gått under och han har även fem punkter som han menar på är de största orsakerna till att civilisationer går under.
Om man skulle utgå ifrån hans bok så ligger vi jävligt risigt till.

Jag skulle gissa på att innom 50 - 100 år kommer vi vara ha varit med om den männskliga globaliserade civilisationen och människans undergång.
Det har aldrig funnits en civilisation på jorden, det har enbart etablerats kulturer som inte klarat av att ta steget till att bli en civilisation. Vi leker med namnet och låtsas att rommare, kineser, vikingar, britter och andra haft något att komma med när de i verkligheten varit väldigt lågt utvecklade.

Kulturer kollapsar när den ekonomiska motorn stannar upp, rommarriket kollapsade av detta och vi ser samma sak ske i västvärlden just nu. Vi går igenom en förändring i de fundamentala delarna av vår kultur och kulturen kommer att fallal ihop. Många förstår inte hur lång tid det tar för en kultur att falla ihop. Spartanerna överlevde ett par hundra år efter att de i praktiken var krossade och enbart satt och väntade på att bli erövrade av någon annan, rommarriket tog närmare 300 år på sig att packa ihop och förpassa sig själva till ännu ett misslyckande i en lång rad vi hittar i historieböckerna.

Hur lång tid det kommer ta väst att falla är svårt att förutspå men jag skulle gissa på att det minst är 50 år innan de stora problemen blir synliga och allt bryter ihop. Vi kommer m a o inte att behöva uppleva något större under vår livstid.
Citera
2011-02-06, 00:46
Medlem
megaman74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blommkrukan
Media kastar bara ut sig massa teorier om när och hur jordens undergång kommer ske.

Vad tror ni är det länge kvar tills våran tid är ute?

Har vi sumpat alla våra chanser att ta vara på världen?

Hur och när tror ni undergången kommer?

(se själva http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle8318627.ab )

21 december nästa år går jorden under.. för vilken gång i ordningen vet jag inte.. tror inte hotet kommer från miljön eller från skyn.. största hotet är människorna själva, och all kärnvapen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in