2010-12-30, 08:12
Medlem
modo24s avatar
Att spela mycket poker kan både ha fördelar och nackdelar och det kan förändra ens liv till det bättre likväl som till det sämre. I den har tråden tänkte jag att vi kunde diskutera de positiva effekter som poker gett oss. Sökte efter en liknande tråd utan resultat men finns det en liknande så kan mod låsa denna.

Den mest värdefulla lärdom jag har fått ifrån pokern är att jag har lärt mig att vad man än vill göra så krävs det otroligt mycket jobb om man vill komma nån vart. Det kan låta självklart, men är så vanligt att man alltid väljer den vägen med minst jobb. Ett exempel på hur det hjälpte mig var när jag börja träna. Istället för att köpa ett gymkort o bara sätta igång så läste jag om kostlära och träning på fb och andra sidor tills jag kände att jag kunde det jag behövde för min nivå. När jag sedan kört ett tag så börja jag märka att det gick framåt och att jag fick resultat väldigt fort jämfört med andra gånger jag gjort träningsförsök som slutat med att jag la av istället.

Nu är det säkert många som har det där i sig ändå och gör saker ordentligt men jag hade det inte innan och är riktigt glad att jag har den egenskapen nu. Är alltså inget pokerproffs som tjänat massa pengar utan bara en hobby spelare som vinner ibland och förlorar ibland. Men har ändå kunnat vinna ordentligt på pokern iom detta känns det som. Finns såklart massa nackdelar som förändrat mig negativt också men tänkte att vi fokuserar på det positiva i denna tråden.

Så, vad har ni fått för positiva effekter av pokern?
Citera
2010-12-30, 09:54
Medlem
Positivt, kanske några millar på kontot?
Citera
2010-12-30, 10:13
Medlem
modo24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lecrunk
Positivt, kanske några millar på kontot?

ja du...
Citera
2010-12-30, 10:15
Medlem
Capones avatar
Positivt:
Tjänat en massa pengar som ökar livskvalitén och tar bort en hel del bekymmer
Träffat och lärt känna en del människor jag aldrig träffat annars
Håller den logiska delen av hjärnan i trim
Har nog fått ett ganska härdat psyke av att spela

Negativt:
Finns en hel del men är ej för den här tråden
Citera
2010-12-30, 11:36
Medlem
Rifter666s avatar
Positiva grejer måste vara

*Extra pengar som aldrig är fel
*Man får hålla igång hjärnan med att tänka
*Jag kan vara på jävligt bra humör när det går bra
*Tror jag blivit psykiskt starkare. Det krävs ett bra psyke för att spela och plussa i längden.
*Träffat nya polare

Finns säkert fler som jag inte kommer på nu.
Citera
2010-12-30, 13:31
Medlem
Jimmits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Positivt:

Negativt:
Instämmer på allt, förutom "massa pengar", men en liten slant har det väl blivit.
Citera
2010-12-31, 08:31
Medlem
modo24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Positivt:

Negativt:

Samma för mig på alla dina punkter utom massa pengar punkten då Sen vet jag inte hur mycket starkare psyket har blivit ute i verkligheten men känns ju onekligen som det måste haft någon positiv effekt. Man vandrar ju verkligen mellan toppar och dalar när man spelar poker (iallafall mtts) och spelar man mycket så får man helt enkelt lära sig att det är så det funkar utan att blanda in känslor i det hela
Citera
2011-01-06, 09:51
Medlem
azels avatar
Pro's
*DOLLAZ
*MO DOLLAZ
* SHIPPIN BIRDZ

Con's
*använder pocket5's uttryck i "IRL" så att säga blir fel rätt ofta
*tänker i all handel, om de är mat, kläder, krogen i Inköp...
Citera
2011-01-06, 12:52
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azel
Con's
*använder pocket5's uttryck i "IRL" så att säga blir fel rätt ofta
*tänker i all handel, om de är mat, kläder, krogen i Inköp...

Haha, typ samma här.. :P Brukar tänka om saker jag gör IRL är "EV+" eller inte..
Citera
2011-01-06, 13:20
Medlem
sigma88s avatar
+ Så mycket pengar...
+ Ovanstående leder till frihet, kan göra vad sjutton jag vill och är oberoende av andra
+ Resa till ställen och göra saker man aldrig trodde man skulle kunna göra vid tidig ålder
+ Hjälpa andra i familjen ekonomiskt och skämma bort dem under högtider =)
+ Högre levnadsstandard

- Tappat respekten för pengar (dock fortfarande sparsam)
- Min mentalitet har blivit "Vad kostar det att slippa detta?" d.v.s. allt mäts i pengar hela tiden.
- Offrat en del utgångar och liknande för att sitta och grinda istället
- Svårt att motivera sig själv till att jobba när man vet att det finns ett betydligt bättre och bekvämare jobb i form av poker hemma framför datorn som dessutom betalar 10 ggr bätre.

Har det varit värt det? lol ja
Citera
2011-01-06, 14:04
Medlem
Kaustis avatar
Jag har väl kunnat köpa mig en bil, elektronik, mat och lite annat när jag bodde hemma. Har kunnat flytta till Irland i stort sett tack vare pokern. Men sett till vad jag fått ut av pokern i jämförelse vad jag förlorade (hoppade av högskolan och bodde hemma tills jag var 22) så har jag nog livsmässigt gått ganska kraftigt EV-.

Men å andra sidan är jag vek mentalt så jag hade fastnat vid nåt annat om det inte var pokern Det är roligare att göra roliga saker hela tiden än att göra tråkiga saker en tid för att sen kunna leva med ett bra jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in