2010-12-30, 01:11
Medlem
Dudinkalvs avatar
Jag vet om att det finns ett par trådar redan angående hur man ska/inte ska bära sina skjortor, men det är en sak jag undrar över.

Köpte en ny Burberry-skjorta för bara någon dag sen, och på insidan av ärmen är det där klassiska snygga burberrymönstret. Eftersom jag näst intill alltid kavlar/rullar upp skjortärmen när jag har skjorta så tänkte jag att det skulle vara jäkligt snyggt med att man lite subtilt ser mönstret på ärmarna.

Nu är det så att jag alltid viker upp ärmarna 2 gånger, så att de "hålls ihop" kan man säga. Viker man bara 1 gång så står ju ärmen och spretar, eftersom det är för tight för att kunna knäppa ärmarna när de är uppvikta.

Jag undrar helt enkelt om det finns något tillbehör som på något sätt "håller samman" knappen och knapphålet även om de är en bit ifrån varandra. Jag har löst det med en svart tunn snudd som jag knutit ihop där, och det fungerar hur bra som helst, det syns knappt, men ändå undrar man om man på något officiellt sätt kan fixa detta? Har sett lite saker som heter manschettknopar, men dessa verkar vara lite korta för detta ändamålet från bilder att döma?

EDIT: Kan ju lägga till länk på manschettknopar
http://www.slipskungen.se/se/art/manschettknopar-rund-svart.php
Senast redigerad av Dudinkalv 2010-12-30 kl. 01:15.
Citera
2010-12-30, 02:55
Medlem
eXtremos avatar
Jag har ett par av dessa "knoppar" mätte precis hur mycket man kunde töja ut dem. Jag mäter 3,3 millimeter "tråd" mellan de båda knopparna. Om detta är till någon hjälp för dig.
Citera
2010-12-30, 05:05
Medlem
Chupacabras avatar
Hela poängen med burberrymönstret är att det skall vara diskret. Du kommer se otroligt dum ut ifall du viker upp ärmarna som du beskriver.
Citera
2010-12-30, 12:29
Medlem
Dudinkalvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Jag har ett par av dessa "knoppar" mätte precis hur mycket man kunde töja ut dem. Jag mäter 3,3 millimeter "tråd" mellan de båda knopparna. Om detta är till någon hjälp för dig.

3,3mm är aaalldeles för lite, hade nog behövts ett bra par centimeter. Aja xP

@Chupacabra: Det var inte din åsikt jag ville ha nu, som jag klargjorde är det inte stilråd jag ville ha, utan en accessoar som lyckas uppfylla mitt behov. Du kanske tycker det ser dumt ut med uppvikta ärmar, jag tycker det är snyggt
Citera
2010-12-30, 12:44
Medlem
MT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudinkalv
@Chupacabra: Det var inte din åsikt jag ville ha nu, som jag klargjorde är det inte stilråd jag ville ha, utan en accessoar som lyckas uppfylla mitt behov. Du kanske tycker det ser dumt ut med uppvikta ärmar, jag tycker det är snyggt

Han syftade snarare på att det ser smaklöst ut att visa upp burberry mönstret som någon slags chav.
On topic: Om du har tänkt att alltid ha upprullade ärmar så varför inte helt enkelt sy fast manschetten i ärmen? Eller kanske sy fast ett par små knappar som du kan knäppa manschetten i, på så vis kan du även bära den nerrullad.
Citera
2010-12-30, 13:24
Medlem
Dudinkalvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MT-snubben
Han syftade snarare på att det ser smaklöst ut att visa upp burberry mönstret som någon slags chav.
On topic: Om du har tänkt att alltid ha upprullade ärmar så varför inte helt enkelt sy fast manschetten i ärmen? Eller kanske sy fast ett par små knappar som du kan knäppa manschetten i, på så vis kan du även bära den nerrullad.

Jag förstod vad han syftade på, man jag tycker fortfarande det är snyggt. Inte för att visa upp det, utan för att jag själv tycker det är snyggt.

Ja det är ju faktiskt ett alternativ, tack för tipset iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in