Jag vet om att det finns ett par trådar redan angående hur man ska/inte ska bära sina skjortor, men det är en sak jag undrar över.
Köpte en ny Burberry-skjorta för bara någon dag sen, och på insidan av ärmen är det där klassiska snygga burberrymönstret. Eftersom jag näst intill alltid kavlar/rullar upp skjortärmen när jag har skjorta så tänkte jag att det skulle vara jäkligt snyggt med att man lite subtilt ser mönstret på ärmarna.
Nu är det så att jag alltid viker upp ärmarna 2 gånger, så att de "hålls ihop" kan man säga. Viker man bara 1 gång så står ju ärmen och spretar, eftersom det är för tight för att kunna knäppa ärmarna när de är uppvikta.
Jag undrar helt enkelt om det finns något tillbehör som på något sätt "håller samman" knappen och knapphålet även om de är en bit ifrån varandra. Jag har löst det med en svart tunn snudd som jag knutit ihop där, och det fungerar hur bra som helst, det syns knappt, men ändå undrar man om man på något officiellt sätt kan fixa detta? Har sett lite saker som heter manschettknopar, men dessa verkar vara lite korta för detta ändamålet från bilder att döma?
EDIT: Kan ju lägga till länk på manschettknopar
http://www.slipskungen.se/se/art/manschettknopar-rund-svart.php