Hej alla jeans-kunniga människor!
Jag undrar om ni skulle kunna ge tips på jeans som är i storlek 30 i LÄNGDEN. Min perfekta jeansstorlek är nämligen 27/28 i midja och 30 i längd.
Tydligen har de flesta märken bara storlek 32 och 34 i längd bland tjejjeansen. Har kollat nästan överallt, bland dyrare och billigare tillverkare. H&M har några och och Topshop, men skulle hitta någon med bättre kvalité som inte tappar färg eller blir konstiga efter få tvättar. Vilka jeans går jag runt i nu då? Jo Ginatricot-jeans (super bra kvalitet

) Men det tråkiga är har jag märkt att det blir färre jeans hos GT som har just de storlekssystemet, då de ersatts med enbart midjemåttet.
Jag kan ha storlek 32 såklart, men tycker inte det blir så fint när det samlas så mycket tyg vid anklarna. Jag ser mycket kortare ut. Vill undvika sy-upp pga det inte är lika snyggt samt kvaliten blir sämre upplever jag. Vill ha 30 i längd!
Tips?!? Utomlands kanske? Någon kunnig eller jeansförsäljare? Någon som har liknade problem? Snälla detta är ett jätte-I-landsproblem för mig
Ledsen för rörigt inlägg
PS Är det bara jag eller fanns det fler längd-storlekar förut för några år sedan, skulle någon kunna bekräfta det? Kan tänka mig att de minskar kostanderna om de drar ner på antalet jeans-storlekar?