2012-12-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Någon som har tips på ett par mörka jeans, helst svarta. Ett plus om dom är lite tajtare nedtill

Burberry eller Nudie.
Citera
2012-12-30, 14:02
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Någon som har tips på ett par mörka jeans, helst svarta. Ett plus om dom är lite tajtare nedtill

Acne max cash
Citera
2012-12-30, 18:39
Medlem
adays avatar
Hej alla jeans-kunniga människor!

Jag undrar om ni skulle kunna ge tips på jeans som är i storlek 30 i LÄNGDEN. Min perfekta jeansstorlek är nämligen 27/28 i midja och 30 i längd.

Tydligen har de flesta märken bara storlek 32 och 34 i längd bland tjejjeansen. Har kollat nästan överallt, bland dyrare och billigare tillverkare. H&M har några och och Topshop, men skulle hitta någon med bättre kvalité som inte tappar färg eller blir konstiga efter få tvättar. Vilka jeans går jag runt i nu då? Jo Ginatricot-jeans (super bra kvalitet ) Men det tråkiga är har jag märkt att det blir färre jeans hos GT som har just de storlekssystemet, då de ersatts med enbart midjemåttet.

Jag kan ha storlek 32 såklart, men tycker inte det blir så fint när det samlas så mycket tyg vid anklarna. Jag ser mycket kortare ut. Vill undvika sy-upp pga det inte är lika snyggt samt kvaliten blir sämre upplever jag. Vill ha 30 i längd!

Tips?!? Utomlands kanske? Någon kunnig eller jeansförsäljare? Någon som har liknade problem? Snälla detta är ett jätte-I-landsproblem för mig

Ledsen för rörigt inlägg

PS Är det bara jag eller fanns det fler längd-storlekar förut för några år sedan, skulle någon kunna bekräfta det? Kan tänka mig att de minskar kostanderna om de drar ner på antalet jeans-storlekar?
Citera
2012-12-30, 18:52
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aday

Jag undrar om ni skulle kunna ge tips på jeans som är i storlek 30 i LÄNGDEN. Min perfekta jeansstorlek är nämligen 27/28 i midja och 30 i längd.

Tydligen har de flesta märken bara storlek 32 och 34 i längd bland tjejjeansen. Har kollat nästan överallt, bland dyrare och billigare tillverkare. H&M har några och och Topshop, men skulle hitta någon med bättre kvalité som inte tappar färg eller blir konstiga efter få tvättar. Vilka jeans går jag runt i nu då? Jo Ginatricot-jeans (super bra kvalitet ) Men det tråkiga är har jag märkt att det blir färre jeans hos GT som har just de storlekssystemet, då de ersatts med enbart midjemåttet.

Jag kan ha storlek 32 såklart, men tycker inte det blir så fint när det samlas så mycket tyg vid anklarna. Jag ser mycket kortare ut. Vill undvika sy-upp pga det inte är lika snyggt samt kvaliten blir sämre upplever jag. Vill ha 30 i längd!

Tips?!? Utomlands kanske? Någon kunnig eller jeansförsäljare? Någon som har liknade problem? Snälla detta är ett jätte-I-landsproblem för mig

Ledsen för rörigt inlägg

PS Är det bara jag eller fanns det fler längd-storlekar förut för några år sedan, skulle någon kunna bekräfta det? Kan tänka mig att de minskar kostanderna om de drar ner på antalet jeans-storlekar?

Att lägga upp ett par jeans brukar kosta 100kr.
Citera
2012-12-30, 19:20
Medlem
Citat:

Ledsen för rörigt inlägg

Nudie har jeans i längd 30, http://shop.nudiejeans.com/en/1/jeans, såväl Diesel har se deras hemsida.
Citera
2012-12-30, 20:51
Medlem
adays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Nudie har jeans i längd 30, http://shop.nudiejeans.com/en/1/jeans, såväl Diesel har se deras hemsida.

Är Nudie jeansen unisex eller? Hitta inga för kvinnor nämligen. Och det var bara manlig modeller, därför jag undrar

Diesel-hemsidan hade 30-storleken på några av jeansen men inte alla. Inte på dem jag tyckte var snyggast. Suck..

Konstigt är det. Var inne i flera butiker som sålde, bland annat, dessa två märken, och då fanns det bara 32 och 34. Också har Nelly.se bara storlekarna 32 och 34 i Nudie och Diesel jeansen! Antar att 30-storleken bara finns på deras egna hemsidor! Men tack för hjälpen! Man kanske vågar betälla ett par!
Senast redigerad av aday 2012-12-30 kl. 21:05.
Citera
2012-12-30, 21:02
Medlem
adays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Att lägga upp ett par jeans brukar kosta 100kr.

Som jag skrev vill jag undvika att lägga upp dem tyvärr Vill oftast att jeansen ska vara i "slim-model" så att säga och om man då syr upp byxorna, brukar slim-effekten minska vid ankeln och vaderna
Citera
2013-01-08, 15:55
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Som jag skrev vill jag undvika att lägga upp dem tyvärr Vill oftast att jeansen ska vara i "slim-model" så att säga och om man då syr upp byxorna, brukar slim-effekten minska vid ankeln och vaderna

väldigt många märken har 30 längd. MEN det är inte speciellt många butiker som tar in den längden utan låter hellre kunden betala några hundra extra för att få dom upplagda.
Vanligast är 32 och 34. Vet folk som sliter som galningar med att få tag i 36 längder trots att det egentligen inte alls är ovanligt. Butikerna vill bara inte brinna inne med dessa "udda" storlekar.

Du kan gå in till en välsorterad butik, prova ut en 27/32 tex, och be butiken beställa hem ett par i 30 nästa gång dom kompar. Det kan ta typ 2v innan du får dom, men då har du i allafall 30 längd på grejerna!
Citera
2013-01-09, 09:51
Medlem
Jag letar efter dom skönaste jeansen ni vet, sådana som sitter perfekt. Dom kan vara hängiga,tunna etc har aldrig haft jeans som jag tyckt är nice tum. Tips!
Citera
2013-01-09, 12:52
Medlem
3rds avatar
Citat:
Men du vet väl att en skräddare även kan sy in dom i benen om de skulle bli för vida? Förstår liksom inte problemet...

Hur som helst, här fanns en del i de storlekar du söker -> http://shop.nudiejeans.com/en/1/jeans#filter={125:[409],155:[817]}&page=1
Citera
2013-01-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iluvthedakka
Jag letar efter dom skönaste jeansen ni vet, sådana som sitter perfekt. Dom kan vara hängiga,tunna etc har aldrig haft jeans som jag tyckt är nice tum. Tips!

Edwin Ed-55 i rådenim. Snuskigt snygga.
Citera
2013-01-09, 18:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
Edwin Ed-55 i rådenim. Snuskigt snygga.
Vilken jeansmodell liknar denna mest, ed-55 är och förblir de bästa jeansen, men måste finnas några som är lik dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in