Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-29, 16:12
Bannlyst
Följande tråd hade en lysande start under natten och har ett klart existensberättigande:
https://www.flashback.org/t1405386p6

Den stora frågan är om det verkligen är meningen att admin/mod efter eget tycke och smak ska gå runt och flytta trådar till papperskorgen i tid och otid?
Som synes av tråden så finns det en stor efterfråga efter SUPERBAJSEN som är ett stort underground-fenomen.

Att admin/mod inte förstår storheten i detta må ju vara hänt, men att utan minsta eftertanke slakta tråden och skicka den till papperskorgen är bara tragiskt.
Noterar för övrigt att så ser ut att ske med 80% av alla trådar som startas i "övrigt - sista utvägen..." och det föranleder givetvis frågan vad den forumdelen egentligen ska vara bra för.

Personligen anser jag att det är en utmärkt plattform för fan-diskussioner runt SUPERBAJSEN och SUPERBAJSNING i allmänhet. Det passar inte i någon form av Scat-forum eftersom vår beundran för SUPERBAJSEN inte är av sexuell natur.

Att filmlänken under tidiga morgonen var trasig må vara hänt - det fanns ju trots allt folk i tråden som satt på filmen och hade gett löften om att posta den igen efter en stunds sömn.

Normalt brukar jag inte ifrågasätta beslut från admin, men i just det här fallet tycker jag det är befogat. För det finns ingen anledning att ta bort tråden.
Att admin inte uppskattar SUPERBAJSEN är inte relevant och det bör inte heller vara hans eller hons personliga tycke och smak som avgör vilka trådar som är bra för Flashback.
2010-12-29, 16:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Har du testat att framföra dina åsikter via PM, och inväntat svar?

Inte? Men bespara då oss denna skittråd!
2010-12-29, 16:18
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Vad fan är SUPERBAJSEN?

Sedan så har man ju gjort om gamla övrigt sista utvägen. Det finns gott om andra ställen att posta på, folk postade i allmänhet en massa crap o övrigt, för att de inte orkade kolla runt vart den skulle.
2010-12-29, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Vad fan är SUPERBAJSEN?

Sedan så har man ju gjort om gamla övrigt sista utvägen. Det finns gott om andra ställen att posta på, folk postade i allmänhet en massa crap o övrigt, för att de inte orkade kolla runt vart den skulle.

Bakgrunden till att fenomenet SUPERBAJSEN postades i Övrigt var för att den tidigare förekom i en tråd i länktips - som av outgrundlig anledning bedömdes att inte vara just ett länktips.
Oklart varför, för det fanns en fungerande länk i inlägget och folk uppskattade uppenbarligen tråden.
Men den hamnade ändå i sopkorgen.

Detsamma hände nu med Fan-tråden för SUPERBAJSEN. Denna gång hänvisade admin till att han tyckte den passade bättre i någon form av länktips-tråd.
Så det är inte direkt glasklart.

För övrigt tycker jag att det vore bättre om man flyttade tråden till ett mer passande forum än att kasta den i papperskorgen och tvinga fram en ny trådstart, när tråden som redan finns är alldeles utmärkt.
2010-12-29, 16:26
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvajandeBalle
Bakgrunden till att fenomenet SUPERBAJSEN postades i Övrigt var för att den tidigare förekom i en tråd i länktips - som av outgrundlig anledning bedömdes att inte vara just ett länktips.
Oklart varför, för det fanns en fungerande länk i inlägget och folk uppskattade uppenbarligen tråden.
Men den hamnade ändå i sopkorgen.

Detsamma hände nu med Fan-tråden för SUPERBAJSEN. Denna gång hänvisade admin till att han tyckte den passade bättre i någon form av länktips-tråd.
Så det är inte direkt glasklart.

För övrigt tycker jag att det vore bättre om man flyttade tråden till ett mer passande forum än att kasta den i papperskorgen och tvinga fram en ny trådstart, när tråden som redan finns är alldeles utmärkt.

Okej, jag förstår hur du menar. Men diskussion om moderatorsåtgärd skall tas via PM.

Sedan så förstår jag fortfarande inte vad superbajsning är?
2010-12-29, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
NVM me.

För att admin i länktips tidigare inte tyckte att det var ett länktips, kanske?

Har för övrigt PM:at aktuell admin och frågat varför han inte bara flyttade tråden om den nu var lämplig i länktips.
Men okej, jag rullar igång en ny tråd i länktips med förhoppning att den får vara kvar där.

Någon gång måste övergreppen på SUPERBAJSEN ändå sluta. Alla gillar olika!

Edit: du hann redigera ditt inlägg va? För det som jag citerat stod inte från början.
2010-12-29, 17:13
Bannlyst
Föga oväntat så blev tråden i länktips låst och skickad till papperskorgen 30 sekunder efter att vi jobbat fram en fungerande länk att tipsa om.
Så, då återstår frågan - varför är SUPERBAJSEN en så känslig fråga?
Varför kan inte admins bestämma sig för var den hör hemma?

I länktips hänvisar man till övrigt eller laidback.
I övrigt hänvisar man till länktips eller laidback.
Om vi kör en vända i laidback - ska vi gissa på att man då hänvisar till övrigt eller länktips?

Och varför låsa tråden när man istället kan motivera varför man inte tycker att den passar i sitt eget forum och därefter flytta den?
2010-12-29, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Du blir inte särskilt långlivad här, din tramsande snorunge.

Konstigt nog är jag redan avsevärt längre livad än dig
2 900 inlägg, jo man tackar... det var ju imponerande. Det hade jag 2005.
Antar att du blev ledsen över att det inte finns någon form av koncensus över hur admins ska hantera trådar som man personligen inte gillar.
Just nu verkar ju rådande ordning vara att låsa tråden och skicka den i papperskorgen, oavsett om många diskuterar och ser ett bra underlag i tråden.
Att motivera och därefter flytta till ett mer lämpligt forum verkar inte förekomma.

Det är lite som när man försöker diskutera med en tjänstemän i en kommun, det går alltid off the record att hänvisa till någon annan och säga att det är den personens område - men att därefter stå för det går inte.
Och kontaktar man den personen - då blir man hänvisad tillbaks till föregående snubbe.

Effekt av för dåliga admins?
Kanske. Tycker många är rätt bra. Men att låsa trådar utan någon vidare motivering än att det i eget tycke och smak skulle passa bättre i ett annat forum är löjligt.
Då får man väl flytta tråden och motivera varför istället.
2010-12-29, 17:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvajandeBalle
Föga oväntat så blev tråden i länktips låst och skickad till papperskorgen 30 sekunder efter att vi jobbat fram en fungerande länk att tipsa om.
Så, då återstår frågan - varför är SUPERBAJSEN en så känslig fråga?
Varför kan inte admins bestämma sig för var den hör hemma?

I länktips hänvisar man till övrigt eller laidback.
I övrigt hänvisar man till länktips eller laidback.
Om vi kör en vända i laidback - ska vi gissa på att man då hänvisar till övrigt eller länktips?

Och varför låsa tråden när man istället kan motivera varför man inte tycker att den passar i sitt eget forum och därefter flytta den?

Du har iofs skickat ett PM, för ett antal minuter sedan.
Jag har inte hunnit att besvara det.

Dessutom startade du en ny tråd utan länk också detta utan att först kolla om det var OK.

Vidare vill jag att du noterar https://www.flashback.org/announcement.php?f=39 som ligger i SU

Jag föreslår att du ägnar ett antal minuter åt att studera speciellt 0.06 i https://www.flashback.org/regler

Det senaste budet är då tydligen Laidback, och dit har du inte tillträde än på ett tag således får du avvakta tills du får det.
2010-12-29, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du har iofs skickat ett PM, för ett antal minuter sedan.
Jag har inte hunnit att besvara det.

Dessutom startade du en ny tråd utan länk också detta utan att först kolla om det var OK.

Vidare vill jag att du noterar https://www.flashback.org/announcement.php?f=39 som ligger i SU

Jag föreslår att du ägnar ett antal minuter åt att studera speciellt 0.06 i https://www.flashback.org/regler

Det senaste budet är då tydligen Laidback, och dit har du inte tillträde än på ett tag således får du avvakta tills du får det.

Intressant, har förstått biten om att SU felanvänds en hel del. Men, om inte ens FB:s egna admins vet vad SU ska vara bra till - hur förväntar ni er då att användarna ska få det att fungera klockrent?
Detta då jag under senaste PM-räden med admin i länktips blivit hänvisad till just SU.
Tråden som startades i länktips saknade - mycket riktigt - länk. Men, det var bara tillfälligt eftersom jag visste flera som kunde bjuda på en fungerande länk.
Vilket också löstes INNAN tråden låstes.
Så att låsa den var helt onödigt, eftersom det gick alldeles utmärkt att trycka in länkadress i startinlägget.

Så, slutsatsen blir ändå att du i första läget hänvisar mig till länktips, admin i länktips hänvisar mig till SU och när ni inte kan komma överens så ska tråden alltså till laidback.
Man behöver ju inte vara allt för konspiratorisk för att dra konstiga slutsatser av det.

Nu har vi en fungerande tråd i länktips och det är för övrigt ett jävla bra länktips. Med video.
Precis som forumet är avsett för.
Är det verkligen ett problem?
2010-12-30, 01:44
Medlem
Citat:

Känns tryggt att ett forum för yttrandefrihet styrs av fascister som dig, som tydligt kan argumentera för beslut och tycke. Att du med denna kommentar omedvetet bekräftade att det ligger något i TS argument tycker jag är ironiskt.

Har ingen aning om vad superbajsen är för något, men det låter kul.
2010-12-30, 01:55
Medlem
moongoats avatar
Citat:

Ska du överhuvetaget vara moderator?
Oerhört oproffsigt uttalande!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in