2010-12-29, 12:10
Medlem
Satt och kollade lite inne på imdb och såg att Leonardo Dicaprio står som huvudrollsinnehavare i den kommande filmen The Devil in the White City. Filmen är baserad på romanen med samma namn, skriven av Erik Larson. Den handlar om den amerikanske seriemördaren Herman Webster Mudgett, mer känd som Dr. Henry Howard Holmes.

Jag klistrar med två länkar men ni kanske inte ska läsa för mycket om ni inte vill veta allt för mycket i handlingen. Filmen kanske blir mer spännande om man inte har så mycket information, så ett varningens ord Det står lite om tillvägagånssätt och liknande, har själv inte läst allt än så om ni är känsliga för att veta för mycket, skit i att läsa. Orkar inte höra något om att jag spoilat sen, ok!?

Här finns lite information om mannen ifråga; http://en.wikipedia.org/wiki/H._H._Holmes

Och här är lite information om filmen; http://starseeker.com/2012-movies/th...ite-city-2012/

Jag hoppas verkligen på den här filmen. Dels tror jag att den kan bli sjukt spännande, dels gillar jag verkligen allt som Dicaprio varit med i den senaste tiden!

Vad tror ni?
Citera
2010-12-29, 12:14
Medlem
starlightcams avatar
Tror detta kan bli riktigt bra. DeCaprio fungerar faktiskt nu för tiden. Boken i sig tror jag är ett bra underlag till att bli film. Ser fram mot det.
Citera
2010-12-29, 12:15
Medlem
sjpatriks avatar
Denna film ser jag framemot! har läst en hel del om H.H Holmes, även sett en dokumentär. Han var en väldigt fascinerande figur.
Citera
2023-03-07, 08:36
Medlem
diseuses avatar
Det som började som ett filmprojekt, och senare blev ett teveserieprojekt, verkar nu vara vid vägs ände.

(FB) "The Devil in the White City" - serie av Scorsese med DiCaprio
Citera
2025-01-23, 04:44
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det som började som ett filmprojekt, och senare blev ett teveserieprojekt, verkar nu vara vid vägs ände.

(FB) "The Devil in the White City" - serie av Scorsese med DiCaprio
... eller inte.

Entertainment Weekly (Devil in the White City movie is back on with Leonardo DiCaprio and Martin Scorsese looking to reunite):
Leonardo DiCaprio and Martin Scorsese are looking to get back in the saddle.

A theatrical feature-length adaptation of Erik Larson's The Devil in the White City, which has been in various stages of production for over 20 years, is being revived at 20th Century, with Killers of the Flower Moon actor-director duo nearing deals to join, Entertainment Weekly has learned. DiCaprio is in talks to star in the project, while Scorsese is in negotiations to direct, and both would produce the film alongside Stacey Sher, Rick Yorn, and Jennifer Davisson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in