2010-12-29, 11:28
Medlem
Hej alla

Jag köpte för ett par månader sedan en PAD på nätet som använder Android som operativsystem.
Jag började använda den lite, men fick rätt snabbt problem med den.
Så fort jag kopplar upp den mot ett trådlöst nätverk startar den om.

Jag har försökt hitta information om det på nätet, men har inte funnit någon hjälp.
Tack vare att den hela tiden starta om har jag heller inte kunnat prova med att uppdatera till en ny version av Android.

Är det någon som vet vad felet är och hur man löser det?

M v h Martin
Citera
2010-12-29, 11:35
Medlem
julllleees avatar
har en android pad samma os som en vanlig android mobil? för då kan jag skicka en länk om ett program som uppgraderar din android till 2.1 eller 2.2
Citera
2010-12-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julllleee
har en android pad samma os som en vanlig android mobil? för då kan jag skicka en länk om ett program som uppgraderar din android till 2.1 eller 2.2

Ingen aning faktiskt.
Fast frågan är ju om man kan ladda ner programmet för att sedan föra över det till paden, i och med att internetuppkopplingen inte fungerar.

Skicka gärna länken så kan jag kolla på det.

Tack för förslaget.
Citera
2010-12-29, 12:14
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinB
Ingen aning faktiskt.
Fast frågan är ju om man kan ladda ner programmet för att sedan föra över det till paden, i och med att internetuppkopplingen inte fungerar.

Skicka gärna länken så kan jag kolla på det.

Tack för förslaget.

finns det volymknappar? prova att hålla ner volymknappen som minskar volym och power knappen. ifal det finns nått där inne som heter fastboot kan du nog installera saken jag mena. och i menyn där det står fastboot finns det ett annat val som är att man kan rensa alla data. prova det först
Citera
2010-12-29, 12:27
Medlem
Citat:
finns det volymknappar? prova att hålla ner volymknappen som minskar volym och power knappen. ifal det finns nått där inne som heter fastboot kan du nog installera saken jag mena. och i menyn där det står fastboot finns det ett annat val som är att man kan rensa alla data. prova det först

Verkar inte riktigt fungera, händer inget när man gör det.
Skicka länken så skall jag kolla på om det går att ladda ner programmet.
Citera
2010-12-29, 16:24
Medlem
orns avatar
Citat:

för att uppgradera till 2.x behöver väl tillverkaren ha släppt en rom till det.. jag antar att android versionen som ligger i paden på något sätt är modifierad för just den paden? eller är jag helt ute och cyklar.

jag har en telef med 2.1 och för att uppgradera till 2.2 behöver tillverkaren av min telefon släppa just den uppdateringen.. det går inte plocka vilken rom som helst och köra in?
Citera
2010-12-29, 16:48
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orn
för att uppgradera till 2.x behöver väl tillverkaren ha släppt en rom till det.. jag antar att android versionen som ligger i paden på något sätt är modifierad för just den paden? eller är jag helt ute och cyklar.

jag har en telef med 2.1 och för att uppgradera till 2.2 behöver tillverkaren av min telefon släppa just den uppdateringen.. det går inte plocka vilken rom som helst och köra in?

Det stämmer.
Citera
2010-12-29, 17:33
Medlem
julllleees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Det stämmer.

a men tänkte ifall det fanns någon telefon som liknade paden så kunde man installera den.
Citera
2010-12-29, 17:45
Medlem
Alfaslangs avatar
Om man har lite tur så har någon annan (på t.ex. http://forum.xda-developers.com/) redan satt ihop en hemmasnickrad ROM. Det brukar dock krävas en hel del läsande tålamod och för att få det att funka, och det är ganska sällan allt funkar som det ska.
Citera
2010-12-29, 21:39
Medlem
Men hur pass stor skillnad kan det vara på Android till två olika pads då?
Förstår att det kan vara en dum fråga, men om ni kan tipsa om var man kan hitta en Androidversion till en annan pad så provar jag gärna det.

Det är ingen som har hört talas på en lösning på problemet med att paden startar om sig så fort den kopplar upp sig?
Jag kanske inte måste uppdatera den för att bli av med problem.
Citera
2010-12-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinB
Men hur pass stor skillnad kan det vara på Android till två olika pads då?
Förstår att det kan vara en dum fråga, men om ni kan tipsa om var man kan hitta en Androidversion till en annan pad så provar jag gärna det.

Det är ingen som har hört talas på en lösning på problemet med att paden startar om sig så fort den kopplar upp sig?
Jag kanske inte måste uppdatera den för att bli av med problem.

Det allra första du bör göra är att berätta för oss vad det är för pad du har, märke och modell. Och sedan vad du har försökt att göra för att lösa problemet.

Exempelvis, har du provat att göra en hard reset (Dvs. Fabriksåterställa den hela)? Om inte så är det det första som du borde prova. Om inte det fungerar så är det troligen något hårdvarurelaterat och du bör lämna tillbaka den där du köpte den och be dom laga den helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in