Har bytt hårddisk för backup med Time Machine och första backupen går nu. Men det går något alldeles sanslöst långsamt. Den interna disken är på 500 GB och har ca. 77 GB ledigt, just nu tar den ca. 4 GB i timmen vilket skulle innebära nästan 5 dagar för en första backup.
Min backupdisk är en 2 TB LaCie Bigger Disk som är kopplad med FW800 och en testkopiering till den visade helt normala siffror. En fil på 14 GB tog ca. 7 minuter.
Så vad är det som gör att Time Machine går så segt? Hela datorn är alldeles makalöst seg när TM är igång och ändå ser jag inte att den gör något. Processorerna går på tomgång 4 - 5%, 1,10 GB av 4 GB ram används, hårddiskaktiviteten är väldigt låg och jag hittar inget fel på någon av diskarna med hårddiskverktyg, men ändå går det så tungt. Men den gamla disken märkte jag inte ens att backupen gick.
Omstart är gjord, och jag testar nu med endast den externa backupdisken inkopplad, inga andra diskar eller enheter förutom systemdisken. Men märker ingen direkt skillnad.
Datorn är en Mac Mini 2,66 GHz med 4 GB ram och OS 10.6.5.
Någon som har något tips att ge?