Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
Hej
varje gång jag startar utorrent, spotify och andra program måste man tillåta diverse åtkomster till nätverkanslutning och tillgång till nyckerlring etc. Det finns tyvärr inget som heter tillåt alltid, utan man måste trycka tillåt varje gång. Till saken hör även att de i mina brandväggsinställningar så är dessa program tillagda i ställ in åtkomst för... bla bla där det står att allt ska tillåtas.
Vad är problemet?
jag har exakt samma problem som dig.
varje gång jag startar safari, spotify, msn, utorrent och alla andra program som kräver internetanslutning måste jag tillåta. jag har i mina brandväggsinställningar lagt till dessa program för internetåtkomst, men ändå måste jag varje gång tillåta.
det är väldigt irriterande när man stänger av ett program och sedan ska starta det igen, då ploppar det upp igen och jag måste tillåta.
jag är inloggad som admin och det finns ingen ruta där man kan trycka tillåt alltid. ibland ploppar en sådan upp till spotify, men likförbaskat kommer den vanliga rutan där jag måste tillåta igen nästa gång jag startar programmet.
jag hade kunnat bidra med en print, men batteriet är kaputt och har inte lämnat in den än.