2010-12-29, 00:53
Bannlyst
Skulle jag sätta i mig 2 kartor 4mg-nikotintuggumin ((12x2)*4mg), är det en säker död? Det är ju 160% av en LD50 för min kroppsvikt, vilket innebär att chansen att dö torde ligga runt 80%?

Frågan ställs enbart av nyfikenhet.
Citera
2010-12-29, 01:04
Nu får jag ju inte tipsa om självmord. Men dödlig dos av nikotin ligger runt 50 mg.
Citera
2010-12-29, 01:10
Medlem
Enstackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Nu får jag ju inte tipsa om självmord. Men dödlig dos av nikotin ligger runt 50 mg.

Hänger på kroppsvikt som så mycket annat, siffrorna var ganska runda när jag läste medicin men mellan 0,5 upp till 1.5mg/kg skulle man räkna på som dödlig dos. Dom kan gott ha ändrats, det var några år sedan.

TS, vad säger dina efterforskningar om bieffekter vid eventuell överlevnad?
Citera
2010-12-29, 01:13
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

Tvivlar på att man skulle kunna tillgodogöra sig hela den dödliga dosen via sublingualt intag i tuggummiform.
LD 50 gäller en hel dos som metaboliseras samtidigt. När man tuggar är det en form av slow release, trots allt. Nikotin extraherat ur tuggummina vore en annan femma...
Citera
2010-12-29, 02:39
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Tvivlar på att man skulle kunna tillgodogöra sig hela den dödliga dosen via sublingualt intag i tuggummiform.
LD 50 gäller en hel dos som metaboliseras samtidigt. När man tuggar är det en form av slow release, trots allt. Nikotin extraherat ur tuggummina vore en annan femma...
Mmm... På mina Marlboro Light står det att en cigg innehåller 0,6 mg nikotin. Så 4 mg i ett tuggummi låter mycket. Så ja, tuggummi har nog nån form av depoteffekt. Kan höra med min chef, hon tuggar mycket nikotin-tuggummin. Fast jag börjar inte jobba förren efter nyår.
Citera
2010-12-29, 11:01
Bannlyst
Jag tror nikotin tuggummit har 0,4mg nikotin, som en mini snus portion alltså.
Citera
2010-12-31, 03:42
Medlem
Enstackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griskrister
Jag tror nikotin tuggummit har 0,4mg nikotin, som en mini snus portion alltså.

Beror säkert på vilket land du är i. I Sverige erbjuds dom med 2 och 4 mg nikotin. Enligt dina beräkningar alltså som 5-10 mini snus portion per styck.
Citera
2010-12-31, 05:02
Medlem
spermaoffrets avatar
Snusar General portion Extra Stark. De ligger på ca: 15mg/påse.

Rediga grejer. Så man skulle förmodligen dö om man svalde tio stycken eller?
Citera
2010-12-31, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Snusar General portion Extra Stark. De ligger på ca: 15mg/påse.

Rediga grejer. Så man skulle förmodligen dö om man svalde tio stycken eller?
Du skulle förmodligen spy upp dom? Svalde en redig baksnus en gång av misstag och jag gick med kväljningar en halv dag.
Citera
2010-12-31, 08:38
Bannlyst
De flesta svenska Snussorter enligt GothiaTek® har en nikotinhalt mellan 0,8 och 1,2 %. Nikotinhalten för varje produkt finns beskriven under produkter och innehåll på www.svensktsnus.se

Svårt att tänka mig att avvänjnings produkter som nikotin tuggummi/plåster/sugtablett skulle innehålla mer nikotin än en snus.
Citera
2010-12-31, 13:51
Medlem
Har inte testat plåster själv men hört att det ska vara ett jävla drag i dom sorterna med lite mer nikotin i.

Om man tar typ 20st o sätter lite runt om på kroppen borde det väl bli fint...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in