Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-28, 22:21
  #1
Medlem
mr.banans avatar
Här satt jag och bara surfade, tankade en film och öppnade photoshop. Plötsligt blev datorn långsam, jag märkte det extra tydligt när jag använde type tool i photoshop. Det tar typ några sekunder för varje bokstav att komma fram. Detta har aldrig hänt tidigare. Jag använder en iMac 27'' med i5. Jag har testat att starta om datorn och alla program utom photoshop, som fortfarande går långsamt Är det någon som vet vad detta kan bero på och hur jag kan lösa det?
Citera
2010-12-28, 22:53
  #2
Medlem
tzjs avatar
Starta om photoshop med. Men det borde du ha gjort om du startade om datorn.

Gör en säker start, klicka på min signatur.
Citera
2010-12-29, 02:25
  #3
Medlem
mr.banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Starta om photoshop med. Men det borde du ha gjort om du startade om datorn.

Gör en säker start, klicka på min signatur.
Okej, jag ska testa det, tack
Citera
2010-12-29, 11:35
  #4
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.banan
Okej, jag ska testa det, tack

Nå, blev det bättre?
Citera
2010-12-29, 12:14
  #5
Medlem
mr.banans avatar
Jag gjorde en säker start nyss. När den startade var allt sjukt jävla långsamt, allt hackade och inget flöt på som det skulle. Jag fick inte in någon internetanslutning och den trådlösa musen blev inte upptäckt först så jag fick styra med min ritplatta, som betedde sig otroligt konstigt. Hur som helst så lyckades jag starta om datorn igen på vanligt vis och nu funkar den som den ska igen. En sak jag la märke till är att hårddisken knappar på mer än vanligt och den låter mer än vanligt. Bakgrunden blev återställd till standard (den rosa-lila med stjänor).

Jag hoppas i alla fall att det ska gå bra nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback