Länge har jag suttit och funderat på detta, vad är det mest illasmakande(i munnen) djuret som faktiskt existerar och kanske till och med äts som maträtt? Finns ju väldigt märkliga maträtter vad jag har sett, såsom råtter, katter och hundar.
Det äckligaste jag ätit är surströmming. Om man tänker på det så är det ju lite exotiskt för andra.
Tales from far away tell us of the norsemen, fierce warriors whom, according to the legend, eat a fish so despicable that it would make the Devil himself spit it out and ban it from hell for all eternity.
Man får nog definiera frågan lite. Finns säkert en uppsjö maskar och insekter som smakar väldigt illa exv, bärfismusli någon?
På länken var det ju även delar av djur och vidriga tillagningssätt som togs upp, kanske inte lika intressant.
Spontant och helt utan kunskaper i ämnet så skulle jag vilja säga Sillgrissla eller säl. Jag har sett folk tillreda det och äta på tv och funnit det synnerligen upprörande. Jag tänker mig att smaken är nåt bekant uppblandat med gammal fisk, mao äckligt. Sillgrissla är stapelföda på olika platser i världen.
edit: håller med om att varan bör vara tämligen äckligt hur man än gör, uppfyller många av mina kriterier iaf, frågan är om någon äter det?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!