2010-12-28, 18:02
Medlem
Artygs avatar
Då jag haft en korthållare från dess jag börjat hantera kort och sedlar har jag aldrig bemödat mig med att fundera över hur jag ska placera min plånbok. Korthållare placerade jag alltid i samma ficka som nycklarna då båda är i metall.

Nu har jag köpt en finare läderplånbok och det känns fel att placera den tillsammans med nycklarna med den uppenbara anledningen av att den rispas.
Det är vanligt att placera plånböcker i bakfickan men borde väl i längden förstöra plånboken då varje gång man sitter så böjs plånboken.

Skjortficka är annars en bra placering, dock bär jag inte skjorta om det inte är utgång.
Så, vart och varför placerar ni plånboken?
Citera
2010-12-28, 18:06
Medlem
eXtremos avatar
Jag brukar ha min plånbok i fickan till vänster, mobilen i fickan till höger och nycklarna i bakfickan. Då jag har få nycklar passar det utmärkt att ha dessa i bakfickan. Självklart förändras allt när jag har kavaj, men det jag beskriv sker när jag har jeans på mig.

OT:

Är på jakt efter en ny plånbok då jag har tröttnat på min nuvarande. Vill gärna ha en där det ryms ett antal kort och någon sedel. Har dock ingen behov att ha mynt eller körkort helt synligt i den. Vilken plånbok har du?
Citera
2010-12-28, 18:07
Medlem
Förvarar den i innerfickan, mycket bra gömställe!
Citera
2010-12-28, 18:11
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Jag brukar ha min plånbok i fickan till vänster, mobilen i fickan till höger och nycklarna i bakfickan. Då jag har få nycklar passar det utmärkt att ha dessa i bakfickan. Självklart förändras allt när jag har kavaj, men det jag beskriv sker när jag har jeans på mig.

OT:

Är på jakt efter en ny plånbok då jag har tröttnat på min nuvarande. Vill gärna ha en där det ryms ett antal kort och någon sedel. Har dock ingen behov att ha mynt eller körkort helt synligt i den. Vilken plånbok har du?

Balmain läderplånbok. Inget fack för mynt, dock har den en synlig ficka för körkort med den har jag familjebilder i istället.
Nycklarna i bakfickan har jag aldrig tänkt på, är det bekvämt när du sitter?
Citera
Medlem
Moon The Loons avatar
Plånbok? Säkerligen 1,5 decennium sedan jag hade en sådan.
Citera
Medlem
JazzforMiless avatar
Placerar min i höger bakficka. Då vet jag alltid var jag har den, plus att den får fin patina.
Citera
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krengla
Förvarar den i innerfickan, mycket bra gömställe!

Går inte runt med kavaj till vardags, och jackan tar jag ofta av.
Citera
2010-12-28, 18:12
Medlem
Koksredskaps avatar
Har aldrig några pengar, och när jag har det ligger dom löst och skrynkliga i fickan bara. Det är ändå bara papperslappar som ska bytas bort mot överlevnad eller upplevelser.

Men jag skulle inte ha något emot att ha lite mer av papperslapparna faktiskt, så är det ju.
Men mycket vill ha mer... oftast.
Citera
2010-12-28, 18:13
Medlem
Har ingen plånbok alls, har 3-4 kort i innerfickan på jackan. Det duger gott det..
Citera
2010-12-28, 18:14
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Balmain läderplånbok. Inget fack för mynt, dock har den en synlig ficka för körkort med den har jag familjebilder i istället.
Jadå, jag har inte fått skavsår ännu, det kanske kommer. Men jag har som sagt ett fåtal nycklar på min nyckelknippa, tror att jag har 3-4 stycken som dessutom inte är så stora. Men för mig fungerar det utmärkt. Har man tunnare byxor såsom chinos så känns det mer då jeans är relativt tjocka, så då brukar jag placera nycklarna tillsammans med mobilen. Den har ännu inte blivit repad.
Citera
2010-12-28, 18:17
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksredskap
Har aldrig några pengar, och när jag har det ligger dom löst och skrynkliga i fickan bara. Det är ändå bara papperslappar som ska bytas bort mot överlevnad eller upplevelser.

Men jag skulle inte ha något emot att ha lite mer av papperslapparna faktiskt, så är det ju.
Men mycket vill ha mer... oftast.

Använder du inte kort/id-handling?
Har minst 3-4 kort jag använder dagligen, och korthållaren rymmer inte mina kort. Brukar också sällan ha lösa pengar.
Citera
2010-12-28, 18:21
Medlem
A.Weishaupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg

Jag placerar min tillhörigheter precis som eXtremo med nycklarna i bakfickan och det funkar väldigt bra. Ibland känner man att nycklarna ligger lite dåligt. Då rättar man bara till dom.

Jag placerar dock inte nycklarna tillsammans med mobilen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in