2012-10-03, 17:30
Medlem
Det finns en 11.min. Lång ljud upptagning från rättegången. Där advokat Jonas Eriksson kräver åklagarna på svar.
Tror att denna lilla ljud upptagning ger en bra indikation på hur "rättslös" denna rättegång är!
Källa: tidningen Paragrafen med Dick Sundevall

http://www.magasinetparagraf.se/dick...ansliga-fragor
Citera
2012-10-03, 20:47
Medlem
Det jag refläkterade mest på bandet. Var att åklagaren inte kunde svara på en ända fråga, utan bad om att få frågorna skriftligen och återkomma med svar! Vems djävla lakej är hon? Vem sitter bakom och drar i trådarna???
En annan sak: advokaten räknade upp en massa anklagelser, misstänksamheter, bevis som dolts, som talade för den åtalades fördel.
Det enda åklagaren får fram till svar: hur har du fått reda på denna information, den är ju hemlig stämplad!
Enligt min mening, erkände hon de felaktigheter advokaten räknade upp!
Citera
2012-10-04, 01:11
Bannlyst
Martinsson imponerar. Riktigt slug jävel.
Citera
2012-10-04, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poors
Martinsson imponerar. Riktigt slug jävel.

Utveckla?
Citera
2012-10-04, 17:59
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esamawuta
Länkarna till FUP finns här
http://www.mediafire.com/?jr6lj2lqbz...k6s80zf5w785a0

tack och bock. stora delar av dessa hade jag inte sen förut
Citera
2012-10-05, 06:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
Utveckla?

Läste inte ordentligt trodde det var Martinsson på klippet. Det är ju helt klart att åklagaren undanhåller bevis som kan vara till fördel för JO. Det lär ju finnas bra mycket mer detaljer än vad som finns i FUPet. Vad är det det de egentligen försöker dölja och varför?
Citera
2012-10-05, 08:23
Medlem
lirareflashbacks avatar
skall bli intressant o se om det i överhuvudtaget går att avsluta rättegången i tingsrätten i år.
som det ser ut just nu är det ju ren kalabalik.
oavsett, kommer ju ärendet att överklagas från minst en part till hovrätten efter dom i trätten o det är först då det riktigt intressanta börjar.
att oredsson varit inblandad i massa skumma affärer står solklart. men det är inte det han är åtalad för, utan han är åtalad endast för delaktighet i kokainaffärerna. finns egentligen inte mkt som rent juridiskt talar för att han skall dömas, men självklart kommer han ju att bli dömd, därför att rättssystemet ser ut som det gör i sverige.
och den "stackars naive seglaren", undrar vad han får. blir nog ett antal år på kåken för honom.
hoppas dock för helvete att massmedia börjar rapportera mer om detta fallet. sjukt att det är så tyst om sveriges genom tiderna största nark0tikamål!
Citera
2012-10-05, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
skall bli intressant o se om det i överhuvudtaget går att avsluta rättegången i tingsrätten i år.
hoppas dock för helvete att massmedia börjar rapportera mer om detta fallet. sjukt att det är så tyst om sveriges genom tiderna största nark0tikamål!
Kanske har att göra med att han inte haft sin bas i Sverige utan långt bort från Sverige och dessutom har inga pengar placerats här elle något.

Visst är han skyldig och därför hoppas jag att han får sina 14, lite löjligt att folk över 18 ser upp till honom, så många familjer han antagligen förstört.

Om de inte lyckas avsluta rättegången i år är det fan skandal så länge som de hållt på och de har ju suttit häktade snart i 2 år!
Citera
2012-10-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
Det finns en 11.min. Lång ljud upptagning från rättegången. Där advokat Jonas Eriksson kräver åklagarna på svar.
Tror att denna lilla ljud upptagning ger en bra indikation på hur "rättslös" denna rättegång är!
Källa: tidningen Paragrafen med Dick Sundevall

http://www.magasinetparagraf.se/dick...ansliga-fragor

Jag får den inte att fungera...
Citera
2012-10-05, 08:57
Medlem
The Dudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Kanske har att göra med att han inte haft sin bas i Sverige utan långt bort från Sverige och dessutom har inga pengar placerats här elle något.

Visst är han skyldig och därför hoppas jag att han får sina 14, lite löjligt att folk över 18 ser upp till honom, så många familjer han antagligen förstört.

Om de inte lyckas avsluta rättegången i år är det fan skandal så länge som de hållt på och de har ju suttit häktade snart i 2 år!

Det där får du nog motivera lite bättre.

Jag känner mer att det handlar om att någon gett sig fan på att få bort honom på lång tid.
Värt att notera är att han har varit jobbig för polisen i 20 års tid. Många uniformerade tår har blivit trampade på. Kanske finns några av dom på rikskrim nu?
Kanske är det dom som gör allt för att dölja jobbig information?
Citera
2012-10-05, 08:58
Medlem
The Dudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pregunta
Jag får den inte att fungera...

Liten svart ruta under textblocket. Där kan du klicka.
Citera
2012-10-05, 09:20
Medlem
Efter att ha varit hemma med en djävulsk förkylning i fyra dgar. Tog jag mig tid och djup dykte ner i FUP. Har läst långa, långa, förhör, gällande Mauritz, Andreas, Jonas, Harrriet.
Tyvärr tycker jag nog att de har "pratat" till sig en volta allihop!
Mauritz= dumt nog slängde han ej sin dator och mob. Vid tillslag. Sen att han har erkänt att Andreas är hans mailkontakt. Gör att alla spår leder till Jonas. I telfon avlyssningar och mail konversationer talar man öppet om att Mauritz får 1milj. Extra, om han väntar två dygn till på den försenade leveransen 2009. Till dessa konversationer är alla bundna till de platser där de mail, samtal har skickats i från. Vid det stora tillslaget 2010 1,4 ton har partiet samma stämplar, tejp samt kokainet har samma sammansättning av substanser. Som de 10 kilo som hittades ombord på Mauritz segelbåt som låg hemma i gbg hamn.

Jonas= har i förhör trasslat in sig i transaktioner till Columbia, som skulle användas till bil och båt inköp. Tyvärr kan han ej styrka att bilar finns eller har sålts. Samt att Andreas som var kordinator under 2009 resan, där columbianerna strulade med leveranserna. Har via mob, hållt Jonas instruerad av vad som hänt! Eller rättare sagt inte har hänt. När polisen nu har länkat mailkonversation och mobil samtal, till respektive person och plats de befunnits sig, så är det ganska uppenebart vad som har pågått!!!!

Harriet= Jonas mammas syster, som förmodligen aldrig tidigare har behövt "tvätta" några 100 milj. Från kriminell verksamhet. Har pratat in sig i ett hörn i form av var pengarna kommer i från. (även om jag är imponerad av hur hon har svarat för sig i förhören)

Summan av det hela, lutar som jag tidigare har sagt: här finns en mycket stark indicie kedja som talar för en fällande dom. Vad som talar för de åtalades fördel är att igentligen kan polisen inte bevisa att det verkligen har gjorts några knark affärer. Sen att Mauritz, en ensam seglare är kompis med alla inblandade, sitter på innehav 1,4ton + 10kg och har fått "låna" lite pengar Jonas. Är ju inte till någons fördel!
Vad förundersöknings ledarna har sysslat med under utredningen är oklart??
De gjorde inte sitt jobb ordentligt under utredningen och Andreas skäl till fortsatt häktning i frågade sattes av rätten. En av åklagarna fick väl då panik ocj ljög ang Andreas bevisning, så han ej skulle försättas på fri fot. Det är mycket detta tjafset nu verkar handla om i rätten.
Med det underlag som finns och vad de åtalde själva har blottat sig i form av mail, samtal, förhör. Kommer nog ändå leda till fällande domar. Men! Som jag påpekat tidigare, det är bara indicier och i många andra länder i EU hade de förmodligen blivit friäkända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in