2013-10-04, 22:16
Medlem
Ojdå. Om jag inte missminner mig så byggde stora delar på det fallet på dessa 700 kilogram kokain.
Nu verkar det som det partiet var påväg till Honduras och kontakten var en Balkansnubbe vid namnet "Geten" med en tvåmastad båt. Helt fel mot vad dom svenska åklagarna påstår och "vet".

Nu finns det inte så mycket kvar av dessa sk "indicier".
Men med lite nytt hittepå och nya lögner samt yttligare 5 åklagare kanske åtalet kan börja fungera igen?

Rättsstaten Sverige osv...haha...

Citat:
Ursprungligen postat av kaspano
ännu en beklämmande sak för åklagarna: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article17583556.ab
Citera
2013-10-05, 03:17
Medlem
Följde tråden från början men inte under senare tid. Privat intresse att få reda på vart Jonas sitter och hur jag kan kontakta honom. Uppskattar info.

Hans närvaro fick mig att hamna i trubbel 2001.
Citera
2013-10-05, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slobban33
Följde tråden från början men inte under senare tid. Privat intresse att få reda på vart Jonas sitter och hur jag kan kontakta honom. Uppskattar info.

Hans närvaro fick mig att hamna i trubbel 2001.

Han sitter häktad i Kronobergshäktet med särskilda restriktioner.

Gläm att du kan kontakta honom!
Citera
2013-10-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Ojdå. Om jag inte missminner mig så byggde stora delar på det fallet på dessa 700 kilogram kokain.
Nu verkar det som det partiet var påväg till Honduras och kontakten var en Balkansnubbe vid namnet "Geten" med en tvåmastad båt. Helt fel mot vad dom svenska åklagarna påstår och "vet".

Men med lite nytt hittepå och nya lögner samt yttligare 5 åklagare kanske åtalet kan börja fungera igen?

Ja, vad ska en stat göra som aldrig medger fel eller låter myndigheter och domstolar arbeta utan ansvar?

Det handlar inte om åtalet var styrkt, det handlar endast om uslingar i rättsväsendet som skyddar varandra. Det är kollegialitet ochj kåranda, men denna gång måste dessa odemokratiska rötägg bort. Det enda rätta är att lägga ner. Det finns bara oskuldspresumption kvar och en åklagare som inte kan styrka...

Trots att det handlar om folk som fuskar i domaryrket med det skydd de har mot avsked, så måste de ombes att gå. De som tar sig rätt som åklagare att hålla folk inlåste i evigheter utan laglig grund, har missuppfattat det statsskick Sverige har och är olämpliga för jobb de lyckats halka in på.
Citera
2013-10-05, 20:09
Medlem
Podden kanske redan är postad men jag pallar inte kolla efter, den var iaf intressant och bra!

Lyssna: http://www.magasinetparagraf.se/pod/patrik-boerges-podcast
Citera
2013-10-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pregunta
Han sitter häktad i Kronobergshäktet med särskilda restriktioner.

Gläm att du kan kontakta honom!

vad är särskilda restriktioner ? Jag läste i tingsrättsdomen att restriktionerna skulle upphävas.
Citera
2013-10-05, 21:32
Medlem
Citat:
vad är särskilda restriktioner ? Jag läste i tingsrättsdomen att restriktionerna skulle upphävas.

Ja, det där är lite ledsamt.
Söker du på nätet kommer du se att restriktioner hävdes i domstol men i häktet gjordes ej det.
Hela historien är faktiskt väldigt tragisk och ledsam på många vis.

Ibland undrar jag hur man kan sova bra som en del av svenska rättsväsendet när man behandlar människor så här.
Även om man är skyldig borde man ha mer än 8 kvm att röra på sig under 3 år och över 3 månader.
Djupt tragiskt oavsett.
Citera
2013-10-05, 22:07
Medlem
Citat:

Vem har blivit lagford for den storsta mangen kokakin i Sverige,dvs har blivit domd - i alla instanser - for att ha smugglat XXX kg kokain till den svenska marknaden ?
Citera
2013-10-05, 23:51
Medlem
Citat:
dock finns ett stort problem kvar- Även om han frias finns skattemålet i spanien.

Det är ju iofs det minsta problemet. Han har suttit häktad lång tid nu så.
Citera
2013-10-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ja, det där är lite ledsamt.
Söker du på nätet kommer du se att restriktioner hävdes i domstol men i häktet gjordes ej det.
Hela historien är faktiskt väldigt tragisk och ledsam på många vis.

Ibland undrar jag hur man kan sova bra som en del av svenska rättsväsendet när man behandlar människor så här.
Även om man är skyldig borde man ha mer än 8 kvm att röra på sig under 3 år och över 3 månader.
Djupt tragiskt oavsett.

Han har inte ens ett bord eller stol. Man kan tycka vad man vill om Oredsson, och det skall man, men ingen kan påstå annat att han är DJÄVLIGT psykiskt stark!

Han kan inte själv beställa från Godisvagnen utan han måste lämna pengarna till en Plit som vidarebefordrar hans beställning.....

Intressant att höra på Magasinparagrafs podd att han (Oredsson) inte brukar eller missbrukar alkohol eller droger.

Han medgav dock att han nu börjat dricka kaffe (!).

Går han fri, som jag sedan några dagar tror, behöver han inte syssla med något som ens nuddar vid kriminalitet.

Han kommer att bjudas in till alla TV-soffor över hela världen. Böcker och filmer kommer att göra honom ännu mer ekonomiskt oberoende än

Man kan undra hur alla de 5 (!) åklagarna känner sig när de nu inte kan kommendera HR som de gjorde i TR.

Har ni något annat brottmål i modern tid där det funnits 5 åklagare?
Citera
2013-10-06, 13:17
Medlem
En annan sak att betänka är hur kriminalvården i maskopi med åklagarmyndigheten har utnyttjat sina resurser med att systematiskt bryta på regler gällande restrektioner och helt enkelt trotsat rättens beslut gällande att släppa på restriktionerna.
Men även med hjälp av massmedia målat upp en bild av de inblandade som kan liknas med en terrorist! och förstärkt detta med bevakning och säkerhetsåtgärder.
Detta har ju givetvis påverkat tingsrätten och ingen har ifrågasatt detta scenario. Ej heller någon diskussion om disciplinera åtgärder För de som faktiskt utfört denna typ psykologisk nerbrytning av offren! Olagligt!!!!
Fick försvararna tvätta av den orättvisa bild av Falken. Borde även han få gå fri med anmälningsplikt!
Under resten av tiden av förhandlingarna.
Citera
2013-10-06, 13:58
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pregunta
Han har inte ens ett bord eller stol. Man kan tycka vad man vill om Oredsson, och det skall man, men ingen kan påstå annat att han är DJÄVLIGT psykiskt stark!

Vet du hur han mår egentligen? Han kanske har blivit sängvätare och gråter sig till sömns varje kväll? Eller kanske inte? Har bara lite svårt att förstå hur du kan bedöma hans psykiska skick...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in