2010-12-27, 23:00
Medlem
shaqims avatar
Skriver denna tråd åt en vän som för närvarande arbetar i Norge.

Han kan inte starta ett konto hos Svenska spel då han är bokförd i Norge och har suttit och letat efter olika möjligheter att spela nätpoker.

Han kan inte hitta något norskt spelbolag som kan handhålla nätpoker och han undrar om nätpoker möjligtvis är olagligt i Norge.

Är det någon som har tips på norska spelsajter eller har någon något förslag på hur han kan spela?

Är det bästa, men ändå mest krångliga, att skaffa ett svenskt bankkonto/bokföra sig i Sverige och registrera sig med det?
Google gör oss inte visare i frågan.

Som sagt, har läst (både på flashback och andra sidor) att det är förbjudet i Norge, måste väl finnas sätt att kringå detta?
Citera
2010-12-27, 23:38
Medlem
Tyler89Durdens avatar
Moneybookers borde väl fungera. Rätta mig och jag har fel någon
Citera
2010-12-27, 23:39
Medlem
Melongrasss avatar
Fungerar Neteller eller Moneybookers i Norge?

Kolla upp det, for isafall ar det bara att fora over pengar dit > Net/MB > Pokersida.

Detta galler alltsa for spel pa i princip alla sidor utom SvS (antar att det ej funkar dar)
Senast redigerad av Melongrass 2010-12-27 kl. 23:40. Anledning: Snabb jag ar :(
Citera
2010-12-28, 09:16
Medlem
huskm83s avatar
det funkar fint på fulltilt, jag måste dock klicka bort "välj detta kort för standardsinsättning" ( lr vad det nu står i den lilla rutan.annars funkar det inte.

eftersom jag cashar ut till mitt svenska kort så var jag tvungen att mecka lite extra med att validera kontot osv.

Funkar även bra på Unibet.
Citera
2010-12-28, 12:21
Medlem
shaqims avatar
Tack för svaren! Måste dock tillägga att vi båda är helt och hållet noobs inom detta område så vi får väl prova oss fram lite.

Citat:
Ursprungligen postat av huskm83
det funkar fint på fulltilt, jag måste dock klicka bort "välj detta kort för standardsinsättning" ( lr vad det nu står i den lilla rutan.annars funkar det inte.

eftersom jag cashar ut till mitt svenska kort så var jag tvungen att mecka lite extra med att validera kontot osv.

Funkar även bra på Unibet.

Tack! Men måste man alltså ha ett svenskt konto att föra över pengarna till? Kan det bli knas med skatt och sånt annars?
Citera
2010-12-28, 18:49
Medlem
Det ni skulle kunna göra är ju att fixa ett moneybooker eller neteller konto, och sedan beställa ett mastercard kort till det, det anväder jag mycket effektivt faktiskt sen om du vill spela poker i norge är det ju bara att köpa en vpn tjänst, kostar inte så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in