• 2
  • 3
2011-09-19, 18:03
Medlem
Jag har inte läst vare sig jöken eller Ujik men går just nu första terminen på just juristutbildningen i Lund så kanske kan lämna lite tredjehandsinformation i alla fall.

Det var 18 st som kom in via UJIK men inte alla går kvar så argumentet att de som kommit in denna vägen skulle vara mer motiverade håller inte något vidare hittils.

Gällandes tentorna så kan du köpa ut ett helt knippe med både dessa och juristlinjens tentor på kansliet för en rimlig peng om du bor i närheten av Lund, såvitt jag vet behöver du inte heller vara student. I värsta fall får du väl lämna ett meddelande så kan någon här säkerligen "köpa ut" tentorna åt dig De två jag har mest kontakt med som kommit in via UJIK sade dock att årets tenta var något lättare än de de övningstentorna de haft innan.
Citera
2011-10-02, 20:46
Medlem
nasdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorderon
Jag har inte läst vare sig jöken eller Ujik men går just nu första terminen på just juristutbildningen i Lund så kanske kan lämna lite tredjehandsinformation i alla fall.

Det var 18 st som kom in via UJIK men inte alla går kvar så argumentet att de som kommit in denna vägen skulle vara mer motiverade håller inte något vidare hittils.

Gällandes tentorna så kan du köpa ut ett helt knippe med både dessa och juristlinjens tentor på kansliet för en rimlig peng om du bor i närheten av Lund, såvitt jag vet behöver du inte heller vara student. I värsta fall får du väl lämna ett meddelande så kan någon här säkerligen "köpa ut" tentorna åt dig De två jag har mest kontakt med som kommit in via UJIK sade dock att årets tenta var något lättare än de de övningstentorna de haft innan.

Dessa tentor är gamla övningstentor och finns alltid tillgängliga.
Citera
2012-12-12, 13:04
Bannlyst
Hmm, även om man inte kommer in till Lund's juristprogram, kan man ändå tillgodogöra kursen? Dvs är det en bra merit att ha läst den eller inte? Funderar på att tacka ja men kommer troligvist inte flytta till Lund även om jag blir antagen.
Citera
2012-12-13, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droid.
Hmm, även om man inte kommer in till Lund's juristprogram, kan man ändå tillgodogöra kursen? Dvs är det en bra merit att ha läst den eller inte? Funderar på att tacka ja men kommer troligvist inte flytta till Lund även om jag blir antagen.

Självklart är det det. Juridik är alltid bra att ha i bagaget. På ujiken lär du dig även mer än på en vanlig 15p introduktionskurs.

Frågan är om det är det du syftar på med god merit?
Citera
2013-01-21, 14:24
Bannlyst
Har någon tips på vad för frågor som kan komma? Någon som har frågorna öht?
Citera
2013-04-16, 13:55
Medlem
Kan man tillgodoräkna Ujiken i ett kandidatprogram i ekonomi? Behöver svar snarast...
Citera
2013-04-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clarre2
Kan man tillgodoräkna Ujiken i ett kandidatprogram i ekonomi? Behöver svar snarast...
troligtvis inte, men det är upp till varje utbildningsanordnare att avgöra så kolla med studievägledare där du vill ta ut din examen.
Citera
2013-04-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skallen232
troligtvis inte, men det är upp till varje utbildningsanordnare att avgöra så kolla med studievägledare där du vill ta ut din examen.

Tack för svar, har prata med studievägledare på Lund men dom har ingen koll eller så har dom en oändligt lång fikarast.
Citera
2017-04-09, 17:12
Medlem
CharonsObols avatar
Funderar på att börja på denna kurs i höst. Någon som vet hur svårt det är att hamna i top 20 i nuläget?
Citera
2017-09-15, 13:40
Medlem
Bumpar tråden. Är tyvärr en av dem som åkte ut på spärrprovet. Frågorna är krångliga och svaret fanns inte ens i min kurslitteratur på vissa frågor.

Man får helt enkelt överge juridiken...
Citera
2017-09-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Bumpar tråden. Är tyvärr en av dem som åkte ut på spärrprovet. Frågorna är krångliga och svaret fanns inte ens i min kurslitteratur på vissa frågor.

Man får helt enkelt överge juridiken...

Låter kanske hårt men ja, det ska du troligtvis göra. Gjorde själv spärrprovet och med handen på hjärtat så klarar du inte det så har du troligtvis inget på juristprogrammet att göra.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in