2011-01-24, 18:26
Medlem
Eliza: ok, jag köper så klart dina argument. Har du möjlighet, får du gärna flytta tråden. Jag vill gärna se om någon annan har mer att tillägga.
2011-01-24, 21:54
Medlem
Eliza CTs avatar
Vi försöker med att flytta till psykologi och psykiatri
och ser om du får någon respons där.
Eliza CT/Mod.
2011-01-26, 21:07
Medlem
Ingen som har något att tillägga här?
2011-03-03, 03:39
Medlem
Twisps avatar
Sätter du snaran på rätt ställe kommer du känna det direkt. Det första som händer är att tungan börja sticka. Som när armen somnar när du legat på den. Läpparna kommer att snabbt bli blåa, vilket du för övrigt kommer känna straxt efter tungan. Andningen blir tyngre (på ett jävligt obehagligt vis) därför att snaran trycker ihop luftröret. Du kommer emellertid inte dö från syrebrist utan snarare blodbrist. Ljudet kommer bli aningen starkare men även smått luddigt efter en stund. Du kommer att bli så in i helvetes varm att du önskade att du satt i en frys.
Antar att stressen du utsätter hjärnan för får den att skicka ut fel signaler - men jag vet inte.

När du börjar tappa synen är du nära att svimma. Det blir ungefär som att sätta på sig någon annans glasögon - fast inte like suddigt. Som myrornas krig fast fler färger.

När tungan svider, halsen bränner, läpparna sticker, huvudet snurrar, hörseln förvrängd och du svettas som en gris i en ugn som väser var gång du tar ett andetag är det bara en tidsfråga innan du svimmar.... förutsatt att du håller konstant tyngd på nacken, vilket är lättare sagt än gjort. Saliv kommer snabbt bildas i din mun och per reflex kommer du vilja svälja. Adamsäpple + snara = olidligt.

Angående metoden att långsamt sänka sig ner. Ja, jätte fint om du vill tortera dig själv.

Hur lång tid det tar? Ingen kan nog ge ett rakt svar på den frågan. När snaran väl sitter är tid det sista man tänker på. Varje sekund känns som en timme. Varje andetag du inte riktigt får i dig gör det hela bara jävligare. Studsar du upp och ned hela tiden kan det ta ett par timmar om du har otur.
Tror jag satt +4 minuter högst 4:20, hade dock 2 stunder när repet pressade mot nacken så pass att jag nästan fick tårar. Fick rätta till den snabbt (snurra det) vilket släppte upp ytterligare blod och därmed drog ut processen. Andra gången för svälj reflexen kickade in och då kom ytterligare blod upp i skallen. Dock svimmade jag aldrig, trots 4:20 minuter. Kändes som jag hängt där i 4 timmar.

Men skulle du klara av att svimma fortsätter hjärtat slå i minst 15 minuter. Hjärncellerna dör efter drygt 6.

Sa jag förresten att under hela tiden du håller på känns det som om ryggraden ska komma ut genom nacken? Det är brännande smärta du aldrig känt förut när det väl kommer till kritan. Som den smärtan när du vrider nacken åt något håll för snabbt - den springer utmed hela nacken men försvinner rätt fort. Tänk dig den, fast konstant och mer koncentrerad. Not very nice!

Tycker du ska söka hjälp istället!
2011-03-03, 11:05
Medlem
KiaWs avatar
Jag förstår tankegången med att flytta tråden till Psykologi och Psykiatri, men jag låser den då vad som sker tekniskt och medicinskt vid en dylik hängning inte hör hemma här. Mitt förslag till TS är att starta en ny tråd i avdelningen Psykiska problem om bakomliggande orsaken till tankarna om hängning.

Tråd låst

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in