Citat:
Ursprungligen postat av upandcoming
jag skulle dragit motsatt slutsats - att han har nötter. säger inte att du har fel utan vill bara påvisa att det är väldigt individuellt både hur man agerar och hur man tolkar andras agerande.
Tja, det är en allmänt känd tell bland duktiga livespelare men som sagt, det är inte 100% säkert, och det går såklart att använda som fake tell.
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
En sak som jag tänkt på och är rätt övertygad om är att en person med mobbningstendenser har fördel över ett gammalt mobboffer, åtminstone när man är storstack i t ex turneringar. En mobbare gillar och drar sig inte för att med stacken trycka ner motståndare medan ett mobboffer antingen är försiktig eller lättiltad.
Givetvis är det många faktorer som gör en bra pokerspelare och dom flesta kan man läsa sig till, men jag har aldrig läst om ovanstående teori någonstans, och jag tror att man har en edge om man gillar att mobba svagare.
Tveksamt. Jag tror snarare att mobbaren riskerar att göra det hela personligt, vilket är ett stort misstag.
Det är knappast ett tecken på psykologisk styrka att vara en mobbare. Inte att vara mobboffer heller visserligen men jag tror mobbaren har en större nackdel när han tvingas möta mobboffret på lika villkor.