2013-06-27, 08:22
Medlem
IlluminatedAliens avatar
Blev nyfiken på att kolla upp mitt, pga tråden + att en kompis har efterlyst att få spela i sommar.

Upptäckte att jag och en kompis varit energiska nog på 90-talet att modifiera både slag- och plundrarreglerna så att de blir bättre. Skall provköra dem nu i sommar och se om vi faktiskt lyckades förädla expansionen. Om så, kommer jag nog att gräva fram textfilen och göra tillgänglig.
Citera
2014-11-28, 11:08
Medlem
StatusQuotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlluminatedAlien
Blev nyfiken på att kolla upp mitt, pga tråden + att en kompis har efterlyst att få spela i sommar.

Upptäckte att jag och en kompis varit energiska nog på 90-talet att modifiera både slag- och plundrarreglerna så att de blir bättre. Skall provköra dem nu i sommar och se om vi faktiskt lyckades förädla expansionen. Om så, kommer jag nog att gräva fram textfilen och göra tillgänglig.
Hur gick det? Var era specialregler bättre?
Citera
2015-11-11, 12:52
Medlem
Eldrils avatar
jag hittade ett oöppnat på loppis ganska nyss, säljer på tradera:
http://www.tradera.com/item/181810/244335235/svea-rike-batalj-ooppnad-

håller med om att det inte tillför så mycket vad jag minns...
Citera
2015-11-17, 23:24
Medlem
Eldrils avatar
en till:
http://www.tradera.com/item/181810/245524602/svea-rike-batalj-ooppnad-sista-
Citera
2015-11-18, 12:38
Avslutad
Va? Den har ju jag! Har dock inte spelat spelet på många år
Citera
2019-04-14, 21:37
Medlem
Hej! Söker någon av er som har Batalj. Jag har det själv, men saknar ett Händelsekort. Så därför försöker jag hitta någon som har expansionen, kan leta upp Händelsekortet "Inskrivning", samt fota av det åt mig. Anledningen är att jag försöker göra en sammanställning av vilka alla målningar är på Händelsekorten, och nu saknar jag bara detta kort att identifiera. Man får självklart excelfilen med alla identifierade målningar som tack
Citera
2019-05-02, 19:14
Medlem
Hej, dackefejden42!
Jag har Batalj och det efterfrågade kortet.
Om typ 27 dagar har jag varit medlem här på Flashback i 30 dagar och får därmed skicka meddelanden till andra än moderatorn och administratören. Då skickar jag en bild på kortet till dig så snart jag har din epost.
99av100 har talat!
Citera
2019-07-29, 12:20
Medlem
Hej Dackefejden42 och 99av100 och andra SR-fans! Jag har Batalj men har tyvärr blandat ihop korten med originalspelet. Om någon av er har möjlighet att fotografera korten (eller lista dem) i expansionslådan + skicka så skulle jag bli jättetacksam. Jag har kortet Inskrivning om det fortfarande är intressant
Citera
2019-08-25, 20:20
Medlem
Nej, tyvärr. Alla kort är blandade och lika smutsiga så jag kan inte skilja ut expansionen från de andra korten, men kolla med någon som inte har expansionen och jämför kort vet ja!
Citera
2026-07-31, 08:56
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faragon
Som medlem i Sällskapet Svea Rike känner jag mig nödgad att tyvärr meddela att Casper Games inte existerar längre. Det var en del av Target games som numer har rekonstruerats, enligt denna tillförlitliga källa. Rättigheterna tillföll då Paradox Entertainment som i sin tur avyttrade Paradox Interactive. Det sistnämnda företaget är numer fristående och sysslar enbart med datorspel, medan Paradox Entertainment enbart sysslar med film och TV-serier.

Följdaktligen finns det knappast någon möjlighet att tillverkningen återupptas, såvida inget annat företag köper rättigheterna av nuvarande ägare (oklart om det är Paradox Entertainment eller Interactive).

Vi i Sällskapet Svea Rike har dock, trots att vi äger en originalutgåva av Batalj, planer på att tillverka vår egen version av denna expansion. Detta ska då ske med tennsoldater, en geniun gammal karta över Preussen för plundring, samt ett egendesignat "slagfält". Återstår gör dock de ytterligare historie-, händelse- och regentkort som Batalj introducerade.

Hur gick det med detta projekt, och har du några bilder på slutresultatet - om ni nådde hela vägen fram? Det skulle ha varit roligt att se. Letar f.ö. också efter Batalj till mitt exemplar av SR.

/AI
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in