• 1
  • 2
2010-12-27, 13:38
Medlem
Subways avatar
Hej!
Undrar om någon kan hjälpa mig att hitta expansionen "Batalj" till brädspelet Svea Rike ?
Har letat runt på nätet men kan bara hitta sidor som informerar om expansionen men inte någonstans man kan köpa den...

http://boardgamegeek.com/boardgame/9...lj-expansion-1

Tack på förhand !
Citera
2010-12-27, 13:49
Bannlyst
Har kikat på tradera, ebay och blocket åt dig men utan resultat.

http://www.tradera.com/SVEA-RIKE-BAT...1810_122815864

Är det det spelet du söker efter? Som rubriken säger så är spelet mycket sällsynt och du får nog pynta upp en del stålar för att få tag på det. Letar en stund till och uppdaterar om jag hittar.

Skicka iväg ett mail till Casper Games som är utvecklare till spelet och se om det ens tillverkas längre.
Om inte så håll ögonen öppna på diverse aktionssidor, även blocket och liknanade sidor.

Sett att det är en ganska stor efterfrågan på spelet, men dessvärre inte lika stort utbud.

Har har du iaf några liknande spel om du inte finner det du söker: http://toys.shop.ebay.com/items/Game...atZ233?_npmv=3
Senast redigerad av Ayestfu 2010-12-27 kl. 13:52.
Citera
2010-12-27, 15:25
Medlem
Subways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayestfu
Har kikat på tradera, ebay och blocket åt dig men utan resultat.

http://www.tradera.com/SVEA-RIKE-BAT...1810_122815864

Är det det spelet du söker efter? Som rubriken säger så är spelet mycket sällsynt och du får nog pynta upp en del stålar för att få tag på det. Letar en stund till och uppdaterar om jag hittar.

Skicka iväg ett mail till Casper Games som är utvecklare till spelet och se om det ens tillverkas längre.
Om inte så håll ögonen öppna på diverse aktionssidor, även blocket och liknanade sidor.

Sett att det är en ganska stor efterfrågan på spelet, men dessvärre inte lika stort utbud.

Har har du iaf några liknande spel om du inte finner det du söker: http://toys.shop.ebay.com/items/Game...atZ233?_npmv=3
Fyfan vad snällt av dig att du tar dig tiden att söka för min skull !!
Själva spelet har jag och när jag var yngre spelade jag det med expansionen och tycker att spelet blir dubbelt så roligt med den.. Så därför är jag nu på jakt efter den för att komplettera spelet.

Ska slänga iväg ett mail till Casper Games, som du tipsade om. Men det känns ju absolut som det är något som inte tillverkas längre, men vem vet kanske har dom något bra tips på hur jag kan hitta ett exemplar.

Om du, eller någon annan, ramlar över ett exemplar av denna expansion så hör gärna av dig/er !
Citera
2011-01-05, 16:02
Medlem
Faragons avatar
Som medlem i Sällskapet Svea Rike känner jag mig nödgad att tyvärr meddela att Casper Games inte existerar längre. Det var en del av Target games som numer har rekonstruerats, enligt denna tillförlitliga källa. Rättigheterna tillföll då Paradox Entertainment som i sin tur avyttrade Paradox Interactive. Det sistnämnda företaget är numer fristående och sysslar enbart med datorspel, medan Paradox Entertainment enbart sysslar med film och TV-serier.

Följdaktligen finns det knappast någon möjlighet att tillverkningen återupptas, såvida inget annat företag köper rättigheterna av nuvarande ägare (oklart om det är Paradox Entertainment eller Interactive).

Vi i Sällskapet Svea Rike har dock, trots att vi äger en originalutgåva av Batalj, planer på att tillverka vår egen version av denna expansion. Detta ska då ske med tennsoldater, en geniun gammal karta över Preussen för plundring, samt ett egendesignat "slagfält". Återstår gör dock de ytterligare historie-, händelse- och regentkort som Batalj introducerade.
Citera
2011-01-06, 06:52
Medlem
LarsFoxs avatar
Jag har faktiskt spelet hemma.

Om du bor i skåne kan du få komma förbi och lukta på det.
Citera
2011-01-07, 15:28
Medlem
knight1056s avatar
Batalj brukar dyka upp på tradera lite då och då. Om du skapar ett konto där kan du lägga upp en bevakning så du blir meddelad när ett nytt kommer ut till försäljning. Räkna med att du får betala 600-900 kr beroende på skick m m.

Istället för att jaga Casper är det väl f ö bättre att kontakta "Användbart litet företag" som ger ut Svea Rike idag:
http://www.braspel.com/?id=320
Citera
2011-01-08, 22:03
Medlem
Subways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faragon
Som medlem i Sällskapet Svea Rike känner jag mig nödgad att tyvärr meddela att Casper Games inte existerar längre. Det var en del av Target games som numer har rekonstruerats, enligt denna tillförlitliga källa. Rättigheterna tillföll då Paradox Entertainment som i sin tur avyttrade Paradox Interactive. Det sistnämnda företaget är numer fristående och sysslar enbart med datorspel, medan Paradox Entertainment enbart sysslar med film och TV-serier.

Följdaktligen finns det knappast någon möjlighet att tillverkningen återupptas, såvida inget annat företag köper rättigheterna av nuvarande ägare (oklart om det är Paradox Entertainment eller Interactive).

Vi i Sällskapet Svea Rike har dock, trots att vi äger en originalutgåva av Batalj, planer på att tillverka vår egen version av denna expansion. Detta ska då ske med tennsoldater, en geniun gammal karta över Preussen för plundring, samt ett egendesignat "slagfält". Återstår gör dock de ytterligare historie-, händelse- och regentkort som Batalj introducerade.

Tackar för denna info !!! Kommer det finnas möjlighet att köpa er version ?? Det låter ju skitfett !!

Citat:
Ursprungligen postat av LarsFox
Jag har faktiskt spelet hemma.

Om du bor i skåne kan du få komma förbi och lukta på det.
Självklart bor jag i Skåneland ! Jag kommer förbi i nästa vecka !

Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Batalj brukar dyka upp på tradera lite då och då. Om du skapar ett konto där kan du lägga upp en bevakning så du blir meddelad när ett nytt kommer ut till försäljning. Räkna med att du får betala 600-900 kr beroende på skick m m.

Istället för att jaga Casper är det väl f ö bättre att kontakta "Användbart litet företag" som ger ut Svea Rike idag:
Tack !
Citera
2011-01-10, 06:37
Medlem
MrDDDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056

Hur gör man en sån bevakning?
Är nämligen själv på jakt efter expansionen Batalj
Citera
2011-01-11, 13:48
Medlem
Faragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subway
Tackar för denna info !!! Kommer det finnas möjlighet att köpa er version ?? Det låter ju skitfett !!

Njäe vi gör detta mest för vår egen spelglädjes skull, och kommer inte att lansera denna mer genuina version för försäljning, tyvärr.

Som sagts ovan så ger ALF ut Svea Rike, men inte Batalj. Kanske kan man tjata på dem, men jag vet inte om de ens har rättigheterna till Batalj, utan de tillhör nog Paradox.
Citera
2011-01-11, 20:15
Medlem
slowjamzs avatar
Vad exakt tillför "Batalj"? Har läst här och var att det t o m är till det sämre, men smaken är väl som baken antar jag.
Citera
2011-01-11, 20:44
Medlem
MrDDDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz
Vad exakt tillför "Batalj"? Har läst här och var att det t o m är till det sämre, men smaken är väl som baken antar jag.

Ny roll: Ärkebiskop
Nya krigsregler för slagen samt att man kan plundra Tyskland.
29 händelse kort, 6 regentkort och 6 historiekort.

Tror jag fick med det mesta nya där, personligen uppskattar jag expansionen eftersom det ger en fler krigiska möjligheter
Citera
2011-01-12, 22:03
Medlem
Bevaka Tradera gör man bäst med www.auktionsbevakning.se!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in