Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-27, 00:15
Medlem
Pressuredrops avatar
Min dator ( inte den som jag skriver på nu) krånglar som fan. Den är seg och konstig. Jag har såklart slarvat bort vista skivan och systemåterställningspunkter finns inte. Så fort jag försöker formatera hårddisken så hänger sig datorn.

Jag håller på att tanka windows 7 för att sedan installera det.

Men nu till min fråga, finns det något annat sätt att "starta om" vista med? Alltså typ systemåterställning eller ominstallation.

Tack så jättemycket på förhand.

Pd
Citera
2010-12-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressuredrop
Min dator ( inte den som jag skriver på nu) krånglar som fan. Den är seg och konstig. Jag har såklart slarvat bort vista skivan och systemåterställningspunkter finns inte. Så fort jag försöker formatera hårddisken så hänger sig datorn.

Jag håller på att tanka windows 7 för att sedan installera det.

Men nu till min fråga, finns det något annat sätt att "starta om" vista med? Alltså typ systemåterställning eller ominstallation.

Tack så jättemycket på förhand.

Pd
du kan testa http://neosmart.net/blog/2008/window...disc-download/
kan ev hjälpa

prova ett bra städprogam http://www.piriform.com/ccleaner

mvh
t
Citera
2010-12-27, 13:14
Medlem
Vid vissa problem så räcker det inte att formatera och installera om. Man måste också ta bort och skapa nya partitioner som snabb formateras.

Speciellt när man byter från Vista till Win 7 eller har såna problem som du har. Helst gör man det genom att starta datorn från Windows DVD skivan när man installerar om Windows och trycka på avancerad knappen där man väljer vilken hårddisk/partition allt ska installeras på.

Vill du hålla på och fixa och flytta dina grejer först så kan det gå bättre om du starta datorn i felsäkert läge (F8).
Citera
2010-12-27, 22:28
Medlem
Pressuredrops avatar
Löste det genom att lägga över allt viktigt på extern hårddisk. Tanka win7 från annan dator och sedan installera på denna. Innan jag installerade win7 gjorde jag en fabriksåterställning - det var dock genom programmet dell data safe.

Tack för er hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in