2010-12-26, 21:42
Medlem
Kannans avatar
För mig är folk som statusuppdaterar rent av patetiska.

Folk som skryter. Exempel:

"Antagen till Chalmers!"

"Jaha, då har man ny bil nu då "

"Rhodos om en månad!"

Folk som gnäller och tycker synd om sig själva (och i vissa fall totalt gör bort sig) Exempel:

"Sverige är så patetiskt, VARFÖR kom SD in i riksdagen??!?!"

"Ett år sedan du gick bort för oss, älskade mormor. Kommer alltid att sakna dig."

Och så har vi dom som bara skriver skit. Exempel:

"Skolan nu"

"Jobbat klart nu. Ska bli skönt med lite tv-tittande!"

"I affären och handlar med min älskling"

Det spelar alltså ingen vad man skriver i uppdateringen - det är patetiskt hur man än gör!

Håller panelen med mig?
Citera
2010-12-26, 21:44
Medlem
Roidzens avatar
Jag tycker det är mer patetiskt att vara i din sits och göra en tråd på flashback om hur jobbigt det är att folk statusuppdaterar... men det är ju bara jag..Ta bort kontot då cioooolinggg!
Citera
Bannlyst
Japp, håller med dig helt och hållet. Hatar såna som håller på skriva en jävla massa ointressant skit hela tiden!
Citera
Medlem
Lingongrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan

"Ett år sedan du gick bort för oss, älskade mormor. Kommer alltid att sakna dig."

Håller med dig till fullo. Speciellt det där jag citerade dig. Alltså varför håller på folk så? Tror någon att man bryr sig? Far ni till kyrkogården och visa din respekt istället för att skriva det på facebook.

Men alla är kåta på uppmärksamhet nuförtiden.
Citera
Medlem
jcm900mods avatar
Panelen håller med!

Men det är nästan värre med alla "ryggdunkar/tröstar-kommentarer som "gråta ut" uppdateringarna ger.
Senast redigerad av jcm900mod 2010-12-26 kl. 21:49.
Citera
2010-12-26, 21:45
Medlem
ScarletPimps avatar
Kan du inte bara konstatera att de har ett enormt bekräftelsebehov utan att döma dem för det?
Citera
2010-12-26, 21:46
Bannlyst
Ser ner och ser ner. Jag ser inte ner på någon som gör det jag tycker bara det är jävligt patetiskt. Men har man facebook får man skylla sig själv.
Citera
2010-12-26, 21:51
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScarletPimp
Kan du inte bara konstatera att de har ett enormt bekräftelsebehov utan att döma dem för det?
Nej, jag dömer dom för det och jag ser ner på dom för det.

Synd att man måste ha facebook, annars hade jag raderat kontot. Håller kontakten med en del folk och ibland kommer det upp bilder som är kul att se. Det är alltså inte facebook jag gnäller på, utan folk som statusuppdaterar.
Citera
2010-12-26, 21:57
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidzen
Jag tycker det är mer patetiskt att vara i din sits och göra en tråd på flashback om hur jobbigt det är att folk statusuppdaterar... men det är ju bara jag..Ta bort kontot då cioooolinggg!
Så om du stör dig på en snubbe på jobbet så säger du upp dig? Om du har en fläck på tröjan slänger du den? Om din tjej inte är sminkad och uppiffad, gör du slut med henne då?

Begrunda dessa meningar, läs ditt inlägg igen och tryck sedan upp något bekvämt i röven.
Citera
2010-12-26, 22:00
Medlem
vante33s avatar
Ja. Alla på flashback hatar statusuppdateringar på facebook, finns tusen olika trådar om detta.
Citera
2010-12-26, 22:05
Medlem
Roidzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Så om du stör dig på en snubbe på jobbet så säger du upp dig? Om du har en fläck på tröjan slänger du den? Om din tjej inte är sminkad och uppiffad, gör du slut med henne då?

Begrunda dessa meningar, läs ditt inlägg igen och tryck sedan upp något bekvämt i röven.

Har lite svårt att koppla dina meningar med min... men testade det där med att sticka upp något i röven, det var helt okej
Citera
2010-12-26, 22:52
Medlem
herrmickes avatar
Idag var det en person som statusuppdaterade att han kört av vägen. Det var dock ingen fara på taket för han blev uppdragen av en traktor. Varken han eller bilen hade kommit till skada.

Jaha?

Jag är rätt övertygad om att statusuppdateringar blir en form av pseudokändisskap för många. "Alla" läser om vad de gör och har för sig. De känner sig sedda på samma sätt som B-kändisar som springer på galapremiärer.

Sen finns det de som hela tiden ska berätta om hur lyckliga de är. Ett gift par jag har på min lista kan sitta och statusuppdatera en fredagskväll om hur fantastiskt fredagsmys de har och vilken god middag de åt tillsammans. Jag brukar undra varför de ägnar sig åt facebook om de nu har det så mysigt hemma??? Tror att det är ett exempel på att äktenskapet kanske inte är så toppen trots allt. De måste basunera ut till allt och alla om vilket fantastiskt liv de lever för att på kuppen kanske lyckas övertyga sig själva om att det är så. Lite som strutsen som sticker huvudet i sanden. Inte vet jag, men jag förstår som sagt inte varför de håller på sådär...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in