2011-01-03, 22:01
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Två motfrågor:

1. Varför slåss, våldtar och rånar alla invandrare hela tiden?

2. Och vad är värst?

Våra uppfostringsmetoder är bättre än era.

Näe? Är våra snoppar längre än deras också?!!!

Intressant att du indirekt medger att TS har rätt angående att många svenska ungdomar beter sig som skit mot sina föräldrar. Om det inte vore för alla som betraktar tråden som ett angrepp på hela det svenska folket och ett hot mot Svea Rike så hade det här kunnat bli en intressant diskussion. Men det är tydligen inte så intressant att diskutera eventuella nackdelar med den egna kulturen, då är det klart roligare att häva ur sig skit om andra kulturer istället...
Citera
2011-01-03, 22:13
Medlem
vadvilldumigs avatar
Jag har aldrig sett elever behandla sina lärare så respektlöst som eleverna gör i Sverige. Och jag är mycket väl medveten om att man aldrig ska generalisera, men jag tror och hoppas att de flesta svenskar inte blundar för det faktum att svenska barn i allmänhet ofta har en uppfostran och ett beteende (i synnerhet mot vuxna och andra "auktoriteter") som får de flesta länder omkring att tappa hakan.
Citera
2011-01-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pharcyde
Haha se för er själva då om ni inte tar mina ord för sanning. En amerikansk professor har gjort en liknande undersökning om svenskar. Ni har inte haft krig på århundraden såklart att ni är fega då.
Oväntat att det kom från en amerikan.

Fegt för att vi inte varit i krig på flera hundra år? Det är din slutsats? Patetiskt.

Så alla "normala" och "tuffa" länder har krig så mycket dom kan. Då vet vi det.

Eller så är vi ett fredligt folk. Som är den allmänna uppfattningen.
Citera
2011-01-03, 23:52
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pharcyde
Haha se för er själva då om ni inte tar mina ord för sanning. En amerikansk professor har gjort en liknande undersökning om svenskar. Ni har inte haft krig på århundraden såklart att ni är fega då.

Sluta ordbajsa och presentera källor för dina s.k. bevis. Om inte så kan du pysa tillbaka till trollgrottan.
Citera
2011-01-04, 00:01
Bannlyst
De hatar dig, du hatar oss.
De ville skrämma iväg dig, och kalla fan inte mina syskon orena din jävel.
DU ska bara veta hur mycket de hatar dig!
I Sverige vågar folk skämta med hårda ord, utan att för den sakens skull vilja starta nåt fucking krig, lär dig det, du ska respektera vad fan vi än gör, är det klart eller?
Annars kan du lika gärna dra hem vart du än kom ifrån, fucking troll-hora!
Citera
2011-01-04, 01:15
Medlem
PlaysTooMuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirstiAryana
De hatar dig, du hatar oss.
De ville skrämma iväg dig, och kalla fan inte mina syskon orena din jävel.
DU ska bara veta hur mycket de hatar dig!
I Sverige vågar folk skämta med hårda ord, utan att för den sakens skull vilja starta nåt fucking krig, lär dig det, du ska respektera vad fan vi än gör, är det klart eller?
Annars kan du lika gärna dra hem vart du än kom ifrån, fucking troll-hora!

Måste nog vara det roligaste jag har läst på länge.

Du är så otroligt pantad. Gå och göm dig fan!
Citera
2011-01-04, 01:24
Medlem
Arcos avatar
Jävlar vilket drag det blev helt plötsligt i tråden efter detta påstående om att svenskar är "Horungar" och "fegisar", har vi träffat en öm punkt må tro?

Tror nog personligen att så är fallet, många här inne ser nog sanningen i dess vitöga efter alla dessa inlägg. Ni vet själva att det hör till att man som svensk är otrevlig mot sina föräldrar, en norm som har totalt urartat, men för svenskarna så är det en tradition som ej ska förbjudas. Så fort det är tal om att tillåta barnaga så blir det ett jävla drag om hur fel det är. Svenskarna är väl medvetna om att en lag som är för barnaga skulle förstöra denna "tradition" där ungdomar är otrevliga mot sina föräldrar helt.

Men vad ska man säga, det är väl inte erat fel att det är som det är. Den Svenska kulturen!

Citera
2011-01-04, 05:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arco
Jävlar vilket drag det blev helt plötsligt i tråden efter detta påstående om att svenskar är "Horungar" och "fegisar", har vi träffat en öm punkt må tro?

Tror nog personligen att så är fallet, många här inne ser nog sanningen i dess vitöga efter alla dessa inlägg. Ni vet själva att det hör till att man som svensk är otrevlig mot sina föräldrar, en norm som har totalt urartat, men för svenskarna så är det en tradition som ej ska förbjudas. Så fort det är tal om att tillåta barnaga så blir det ett jävla drag om hur fel det är. Svenskarna är väl medvetna om att en lag som är för barnaga skulle förstöra denna "tradition" där ungdomar är otrevliga mot sina föräldrar helt.

Men vad ska man säga, det är väl inte erat fel att det är som det är. Den Svenska kulturen!

Acro jag märker att du stödjer min tés. Allt är vetenskapligt belagt, hypotesen jag la fram har blivit testad ett x antal gånger och kommit igenom.

Accepterad av dem flesta, finns i flera psykologi böcker.

Edit: Källa kommer snart, måste bara få upp hemsidan igen servern körde sig kan ta ett litet tag.
Citera
2011-01-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arco

Alla blir upprörda av rena lögner. Det är inget konstigt. Otrevlig mot sina föräldrar? Det är knappast vanligt. Om man inte är i tonåren. Då är det likadant i alla västerliga länder. ALLA jag känner är trevliga och goda mot sina föräldrar. Det du och den andra idioten sysslar med är bara rent förtal och rasism. Om nån forskare flummat ihop det ger jag blanka fan i. Det säger absolut ingenting, visa mig med statistik att det är så här så kanske jag tror dig.
Senast redigerad av Northling 2011-01-04 kl. 19:06.
Citera
2011-01-12, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
"Fri uppfostran". Kodord för fega jävla föräldrar som inte vågar göra sina barn till respektabla individer med integritet.

Edit: Känner igen mig i din sits. Man blir så jävla chockad att svenskar beter sig så mot sina föräldrar. Värre är när man ser hur egoistiska och våldsamma de kan vara mot sina syskon. Så klart reagerar ju inte föräldrarna heller mot nåt som i mina ögon kan liknas vid misshandel och psykiskt övergrepp mot småttingarna.
du har också tänkt på att en ouppfostrad unge kan, med vilja, nöd och näppe, faktiskt kan undkomma allt det. det mest chockerande är ju *svenskens* eller kontinentmänniskors respons mot blattarna. men det är oundvikligt.

den fria individen for teh win! militärer är ju ofta såna "äh, vanligt folk" .
Citera
2011-01-15, 00:24
Medlem
Sossarna har tagit bort alla maktmedel från föräldrar, lärare, polisen och soss. Förr fanns barnavårdsnämnden som tog hand om ungar som slog sönder fönsterrutor eller snattade. Nu finns det mjäkiga soc-kärringar som vill lyssna på stackars Kalle. Kalle skiter i henne.

Det är orsaken.
Citera
2011-01-15, 21:33
Medlem
Maskulins avatar
Som sagt tidigare: fri uppfostran av "moderna" och slappa föräldrar. Dessa barn lär dock sig att uppföra sig efter en god lavett. TS "kompis" hade behövt en god lavett han med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in