Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
Slit dina grejjer till max! Man behöver inte ny dator var 3e år, ny mobiltelefon etc. Man behöver inte highend grejjer av allt heller. budgetmodellerna/förra årets fungerar utmärkt, och mobiltelefoner sliter man ut!
Köper du en tjockteve begagnat istället för en ny platt-tv så kan du spara 3000-8000, som du kan köra in på ett räntekonto/investera och tjäna pengar på istället. Kollar man bara på tv så har man väldigt liten användning för en platt HDtv.
Köp torrvaror i bulk, ris, pasta etc.
Så sant, jag sliter ut mina grejer till max. Datorn som jag har nu har sen ett år tillbaka tagit ungefär 10 minuter att starta, ibland 20 minuter. I början var jag riktigt jävla arg på skiten men kunde inte göra nåt åt det och då jag hann bli uttråkad så tänkte jag fan att jag har ju en gitarr sen 14 år tillbaka. Plockade upp den och började lira, nu har jag fastnat för det och kan florera på festerna när det gäller.

Spara pengar har jag också gjort, fast den sjunger verkligen på sista versen. Kan inte snåla länge till.
Gällande mat så föreslår jag att alla kör på barnmeny på IKEA, den med mos, 8 köttbullar och hela den skiten men bestälelr två. Då blir man riktigt jävla mätt hela dagen, och det för 32 kr!!!